Przeczytaj także:
Rozliczanie kierowców jeżdżących na trasach międzynarodowych będzie uproszczone. Zamiast różnych stawek wirtualnych diet przy obliczaniu wynagrodzeń kierowców jeżdżących za granicą będzie można użyć jednej stawki. Zwolniona z podatku będzie równowartość 20 euro za każdy dzień pobytu za granicą, a od podstawy wymiaru składek będzie można odliczyć 60 euro dziennie.
Czy zwolnienie będzie obowiązywało również kierowców na zleceniu?
Przeczytaj także:
Czy kierowca w transporcie o dmc do 3,5 t do Norwegii jest delegowany?
Przeczytaj także:
Norwegia chce wprowadzić przepisy o delegowaniu
Norwegia – "drogowcy" nałożą kary za nielegalny kabotaż
Pakiet mobilności będzie obowiązywał w Norwegii - od 1 listopada 2022 r.
Rząd 23 maja 2023 r. przyjął projekt ustawy regulujący zasady delegowania kierowców na terytorium Polski. Przepisy mają chronić krajowy rynek przed nieuczciwą konkurencją przewoźników z innych unijnych państw oraz spoza UE. Kierowcom np. zza wschodniej granicy pracodawcy będą musieli wypłacać wynagrodzenie porównywalne z zarobkami kierowców w Polsce. Przepisy chronią więc polskich przedsiębiorców przed dumpingiem firm - główne ze wschodu.
Jakie są wyłączenia z obowiązku delegowania?
Przeczytaj także:
Norwegia chce wprowadzić przepisy o delegowaniu
Przewoźnik delegujący kierowcę do Włoch (w ramach przewozu międzynarodowego lub kabotażu) ma obowiązek złożenia za pośrednictwem systemu IMI specjalnej deklaracji nie później niż na początku oddelegowania. Kierowca musi posiadać kopię deklaracji w celu okazania jej podczas kontroli. Za brak delegowania przedsiębiorcy grozi kara od 2,5 tys. do 10 tys. euro.
Z artykułu dowiesz się:
Przeczytaj także:
Zmiana systemu wynagradzania kierowców delegowanych w Belgii od 2023 r.