Pytanie: Przewoźnik dysponujący zezwoleniem na wykonywanie krajowych przewozów drogowych, chciałby zwiększyć rejon działania na Europę i uzyskać licencję wspólnotową na busa o dmc do 3,5 t., który jeździ z przyczepą. Przewozy będzie realizował zarówno solo, jak i z przyczepą. Czy w tej sytuacji: 1) wystąpić o licencję dla pojazdów o dmc od 2,5 t. do 3,5 t. czy dla samochodów o dmc powyżej 3,5? 2) można realizować usługi transportowe samochodem o dmc do 3,5 t. mając w kabinie wypis dla samochodów ciężarowych powyżej 3,5 t.?
Pytanie: Czy pracownikowi polskiej spółki, zatrudnionemu na łączonym stanowisku pracy tj. pracownika fizycznego wykonującego przeprowadzki oraz kierowcy pojazdu do 3,5 tony (przewożącego rzeczy z przeprowadzek), pracującemu za granicami PL, przysługuje wynagrodzenie sektorowe?
Pytanie: Czy przewoźnik legitymujący się licencją wspólnotową, posiadający we flocie duże ciężarówki (o dmc powyżej 3,5 t), może wnioskować o wypis z tejże licencji na dodatkowy samochód, którym ma być bus o dmc do 3,5 t.? Wystarczy złożyć wniosek o wypis z licencji czy należy wnioskować o nową licencję?
Pytanie: Czy kierowca samochodu do 3,5 t który wykonuje transport międzynarodowy jest objęty pakietem mobilności, a w szczególności Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/957 i należy wypłacać mu płacę sektorową? Czy za cross-trade i kabotaż należy wypłacać takiemu kierowcy zagraniczną pensję?
Pytanie: Firma zatrudniająca 5 kierowców dostarcza własnym transportem towary spożywcze do Holandii. Kierowcy prowadzą busy do 3,5 t i są zatrudnieni na umowę o pracę. Transport wyrusza np. we wtorek o godz. 17-18, dojeżdża do Holandii, gdzie rozładowuje towar i wraca w czwartek ok. godz. 6-8 rano. Pozostałe dni kierowca ma wolne. Jak prawidłowo rozliczać czas pracy kierowców? Jakie dokumenty powinny być wypełniane? Jakie dodatki powinien dostawać kierowca?
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Aktualności i porady ekspertów
Wzory dokumentów
E-biblioteka z raportami
Kancelaria Prawna Morawiec & Kot sp. z o.o. sp.k. to zespół prawników specjalizujących się w prawie gospodarczym, handlowym i transportowym, która świadczy pomoc prawną klientom indywidualnym oraz przedsiębiorcom. Prowadzi postępowania windykacyjne, weryfikuje umowy, podejmuje czynności ukierunkowane na założenie nowych podmiotów gospodarczych. Kancelaria prowadzi także postępowania celno-skarbowe. W sferze zainteresowań Kancelarii pozostaje również prawo upadłościowe.