x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
czas pracy kierowców
czas pracy kierowców
Wykresówki podczas kontroli w firmie - transport na potrzeby własne a transport drogowy
Pytanie:
Czy okres gromadzenia wykresówek dla transportu na cele własne i dla przewoźników (firm transportowych) jest jednakowy? Czy są jakieś inne różnice podczas kontroli w firmie przez ITD w tym zakresie?
Karolina Płaczek
1 czerwca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu i karta kierowcy, gdy kierowca prowadzi 2 różne pojazdy
Pytanie:
Jestem przedsiębiorcą wykonującym usługi transportowe samochodem dostawczym o DMC do 3,5 t. Miesiąc temu kupiłem drugi pojazd, przystosowany do przewozu 15 osób, wyposażony w cyfrowy tachograf. Na razie używam go sporadycznie, najwyżej raz w tygodniu. Czy w tej sytuacji mogę zostawiać w tachografie swoją kartę kierowcy, gdy prowadzę ten drugi pojazd, niewyposażony w tachograf, lub mam wolny dzień? Czy za każdy dzień, kiedy nie prowadzę busa, mam wystawiać sobie zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu? Zamierzam ponadto dorywczo zatrudniać do prowadzenia tego busa innego kierowcę na podstawie umowy zlecenia. Czy wówczas będę miał obowiązek wystawiania mu zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu?
Łukasz Prasołek
31 maja 2010 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Praca w wolną sobotę - oddać kierowcy dzień wolny czy zapłacić
Pytanie:
Nasza firma wykonuje pracę przez 5 dni w tygodniu i zatrudnia jednego kierowcę w transporcie na potrzeby własne. Wykonuje on zadania przewozowe również w soboty. Na wniosek pracownika sobotnia praca jest rekompensowana wypłatą wynagrodzenia ze 100% dodatkiem. Nie zostało to zakwestionowane podczas kontroli ITD. Czy nieudzielenie dnia wolnego w zamian za pracę w sobotę stanowi wykroczenie przeciwko przepisom o czasie pracy kierowców?
Agata Lankamer-Prasołek
26 maja 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Transport na potrzeby własne - obowiązek używania tachografu
Pytanie:
Mam pojazd ciężarowy o ładowności 3 t, użytkowany na potrzeby własne przedsiębiorstwa. Sam jestem jego kierowcą, a jednocześnie właścicielem firmy. Czy mam obowiązek używania tachografu? Dodam, że jest to pojazd specjalistyczny, użytkowany do prowadzenia działalności w promieniu do 100 km od zakładu.
Karol Lankamer
13 maja 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Wniosek o czas wolny 1:1 za pracę w tzw. szóstym dniu - czy może być na stałe
Pytanie:
Czy pracodawca może przyjąć od kierowcy wniosek, w którym ten zwraca się o udzielanie mu dnia wolnego za pracę w dzień ustawowo wolny od pracy wynikający z przeciętnie 5-dniowego tygodnia pracy, zawsze w stosunku 1:1? Chodzi o taki wniosek, w którym nie wskazano by konkretnego dnia. Nie ukrywam, że taki wniosek byłby dla nas dość wygodny.
Beata Naróg
27 kwietnia 2010 r.
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Czas przerwy w jeździe - rozliczać jako przerwę w pracy, czas pracy czy dyżur
Pytanie:
Nasza firma zatrudnia kierowców w systemie równoważnego czasu pracy przy transporcie towarów na potrzeby własne. Kierowca wyjeżdża w nocy, czyli może pracować 10 godzin. Pracuje w następujący sposób: 2 godziny jazdy, 1 godzina przerwy, 2 godziny jazdy, 2 godziny przerwy, 1 godzina jazdy, 1 godzina rozładunku, 1 godzina jazdy, 1 godzina przerwy, 1 godzina jazdy.
Wynika z tego, że od rozpoczęcia do zakończenia pracy minęło 12 godzin - czyli czas pracy został przekroczony o 2 godziny. Czy mogę dwie przerwy, 1-godzinną i 2-godzinną, uznać za dyżur? Czy wtedy czas pracy kierowcy będzie wynosił 9 godzin, a za 3 godziny dyżuru mam zapłacić kierowcy 100% stawki godzinowej?
Karol Lankamer
16 kwietnia 2010 r.
Przerwy kierowcy
"Urlopówki" dla kierowców rzadko wyjeżdżających w trasę, zatrudnionych także na innym stanowisku
Pytanie:
Prowadzę firmę produkcyjną i posiadam zezwolenie na transport ciężarowy na potrzeby własne. Zatrudniam pracownika, który pracuje w magazynie, ale jeżeli jest taka potrzeba, jeździ samochodem ciężarowym z towarem do klientów. Wyjazdy te są raczej sporadyczne - mniej więcej 2 razy w tygodniu. W umowie o pracę określiłem jego stanowisko jako magazynier - kierowca. Jak w takim przypadku dokumentować jego okres pracy między wyjazdami? Czy mogę mu wypisywać tzw. urlopówki, mimo że pracuje w tym czasie w magazynie?
Łukasz Wilczkowski
7 kwietnia 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Postój autokaru a rozliczanie czasu pracy kierowcy
Pytanie:
Moja firma zajmuje się przewozem osób autokarami. Obsługujemy biura podróży. Proszę o pomoc jak rozliczyć czas pracy kierowcy w momencie, gdy kierowca czeka na zwiedzających pasażerów. Przedstawiam konkretny przykład. Kierowca wykonuje usługę przewozową autokarem. Wyjeżdża z Warszawy i jedzie do Częstochowy 4 godziny. W Częstochowie przez 8 godzin ma postój, podczas którego pasażerowie zwiedzają miasto, przy czym przed wyjazdem czas ten nie jest ściśle określony, dlatego w zależności od potrzeb zwiedzających może ulec zmianie. W czasie postoju kierowca musi być obecny przy autokarze. Następnie jedzie z Częstochowy do Krakowa co zajmuje mu 2 godziny jazdy. Czy czas postoju (8 godzin) można zaliczyć do czasu dyżuru?
Monika Wacikowska
22 marca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Zasady rozliczania pracy w niedziele i święta
Pytanie:
Ze względu na braki w zatrudnieniu, zmuszeni byliśmy wezwać naszych pracowników do pracy w niedzielę i w święto przypadające w środku tygodnia. Czas pracy kierowców w tym dniu wyniósł jednego 4 godziny, a drugi 10 godzin. Jak powinienem zrekompensować ich pracę?
Monika Wacikowska
22 marca 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Zasady wydłużania czasu pracy kierowców
Pytanie:
W naszej firmie transportowej, kierowcy obok obowiązków polegających na prowadzeniu pojazdu, wykonują bardzo dużo innych czynności zaliczanych do czasu pracy. Muszą zajmować się załadunkiem i rozładunkiem towaru, załatwiać formalności administracyjne, czynności spedycyjne, czy wreszcie dbać o stan pojazdu. Czy możliwe jest zatem przekroczenie przewidzianych w przepisach norm czasu pracy kierowcy, tak samo jak ma to miejsce w przypadku przedłużania okresów prowadzenia pojazdów?
Łukasz Prasołek
18 marca 2010 r.
Czas jazdy
Ile nadgodzin w ciągu roku może wyrobić kierowca?
Pytanie:
Zajmuje się kadrami w firmie transportowej. Słyszałem, że w czasie jednej z kontroli inspektor PIP zwrócił uwagę (ale nie ukarał), że nie do końca właściwym jest określanie w dokumentach firmowych, że każdy kierowca może przepracować w ciągu roku 416 godzin nadliczbowych. Czy faktycznie taki zapis jest błędny?
Łukasz Prasołek
18 marca 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Archiwalny
Zasada udzielania wolnych niedziel co 4 tygodnie
Pytanie:
Zatrudniam kierowców do przewozu drogowego towarów. Pracują w równoważnym systemie czasu pracy, także w niedzielę. Proszę o wyjaśnienie jak mam zapewnić im jedną niedzielę wolną co najmniej raz na 4 tygodnie? Od którego momentu mam liczyć te 4 tygodnie?
Łukasz Prasołek
18 marca 2010 r.
Gdzie zaliczyć ten okres?
Sytuacje kiedy trzeba dokonywać wydruków z tachografu cyfrowego
Pytanie:
Prowadzę firmę transportową zajmująca się przewozem drogowym rzeczy. Zdarza się, że kierowca jeździ na zmianę pojazdami z tachografami cyfrowymi i analogowymi. Czy wówczas należy drukować cyfrowe zapisy po każdym kursie?
Łukasz Prasołek
18 marca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Zasady ustalania w regulaminie pracy dnia wolnego od pracy z tytułu 5-dniowego tygodnia pracy
Pytanie:
Właśnie przygotowuje w firmie transportowej regulamin pracy. Bardzo proszę o informacje, jaki dzień powinnam wskazać w regulaminie pracy jako dzień wolny z tytułu 5-dniowego tygodnia pracy? Czy musi być to sobota? Zaznaczę jeszcze, że w naszej firmie zlecenia często obejmują także weekendy.
Łukasz Prasołek
18 marca 2010 r.
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Na jakiej części trasy obowiązuje umowa AETR, a na jakiej rozporządzenie nr 561/2006?
Pytanie:
W naszej firmie zajmujemy się przewozem towarów pojazdami, których masa całkowita przekracza 3,5 t. Obsługujemy dwa kierunki przewozów, a mianowicie: Polska - Portugalia oraz Polska - Ukraina. Czy w przypadku gdy wykonujemy przewóz w kierunku wschodnim obowiązują nas zasady umowy AETR czy rozporządzenia nr 561/2006? Jeżeli umowy AETR, to od którego momentu należy zacząć stosować jej zasady? Dopiero od momentu przekroczenia granicy z Ukrainą?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Gdzie zaliczyć ten okres?
« pierwsza
«
10
11
12
13
14
»
ostatnia »
3231
3142
3604
3229
3143
3781
5639
5646
5663
3161
3599
3730
5315
5435
5674
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x