x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
czas pracy kierowców
czas pracy kierowców
Odpoczynki dobowe i tygodniowe kierowców wykonujących przewozy na Ukrainę według umowy AETR
Pytanie:
Nasza firma specjalizuje się w organizowaniu przewozów towarów pojazdami powyżej 3,5 t. Część tras odbywa się całościowo na terenie UE, ale niektórzy odbiorcy mają siedzibę poza krajami UE, tj. na Ukrainie. Jakim przepisom w zakresie dziennych i tygodniowych odpoczynków polegają kierowcy, którym przypadają „wschodnie” trasy?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Jak długo trzeba archiwizować tarcze tachografu?
Pytanie:
Przez jaki czas trzeba przechowywać tarcze tachografu w przypadku przewozów na potrzeby własne, a jak długo przy krajowym przewozie rzeczy? Czy ma znaczenie właśnie rodzaj wykonywanego transportu?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Akordowy system wynagradzania kierowców
Pytanie:
Prowadzę małą firmę transportową zajmującą się transportem cennych towarów do krajów UE. W związku z tym, że są to „pierwsze kroki” mojej firmy chciałbym zmotywować pracowników do lepszej pracy poprzez uzależnienie ich wynagrodzenia od efektów ich pracy. Chcę, aby wynagrodzenie zależało np. od liczby przejechanych kilometrów albo od wykonanych w określonym czasie kursów. Czy mogę wprowadzić w firmie takie rozwiązania?
Bartłomiej Jedrzejak
18 marca 2010 r.
Wynagrodzenia
Archiwalny
Wysokość wynagrodzenia przysługującego za czas dyżuru
Pytanie:
Nasza firma specjalizuje się w przewozach regularnych osób na trasach powyżej 50 km. Zazwyczaj więc kierowcy jeżdżą w trasę w 2 osoby. Zdarzają się także inne sytuacje, gdy praca kierowcy powinna być zaliczona jako czas dyżuru. Proszę o wyjaśnienie, czy za różne rodzaje dyżurów kierowcom należą się odmienne stawki?
Joanna Wegner
17 marca 2010 r.
Wynagrodzenia
Archiwalny
Czynności, które należy zaliczać kierowcy jako dyżur
Pytanie:
Nasza firma zajmuje się organizacją zarówno transportu drogowego towarów, jak również przewozami regularnymi do 50 km. Bardzo proszę o wyjaśnienie, który czas nieświadczenia pracy przez kierowców należy zaliczyć do czasu dyżuru, a który do zwykłego czasu pracy?
Joanna Wegner
17 marca 2010 r.
Dyżury kierowcy
Zasady planowania przerw kierowcy autobusu na trasach do 50 km
Pytanie:
Firma, którą prowadzę, zajmuje się transportem regularnym osób na trasach do 50 km. Jak prawidłowo rozplanować pracę tym kierowcom? Czy w takim przypadku stosować przepisy o czasie pracy kierowców, czy normy Kodeksu pracy? Jakie przerwy przysługują tym kierowcom i czy należy zaliczyć je do czasu pracy?
Monika Wacikowska
17 marca 2010 r.
Przerwy kierowcy
Autobus jeżdżący na trasach do 50 km i powyżej 50 km - co z tachografem
Pytanie:
Prowadzę firmę zajmującą się regularnymi przewozami na trasach do 50 km i powyżej 50 km. Zdarza się, że ten sam autobus jest wykorzystywany i do krótkich, i do długich przewozów w komunikacji miejskiej. Czy wówczas w obu tych przypadkach kierowcy muszą rejestrować czas jazdy? Jeśli tak, proszę o wyjaśnienie, z jakiś przepisów to wynika.
Monika Wacikowska
17 marca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Sposób na korzystne ułożenie harmonogramu kierowcy, gdy w niektórych tygodniach jest więcej pracy, a w innych mniej
Pytanie:
Specyfika prowadzonej przeze mnie firmy transportowej polega na tym, że w niektórych tygodniach mamy zdecydowanie większą liczbę zamówień, w innych natomiast kierowcy mają mniej zleceń. Czy można zgodnie tak ustalić grafik czasu pracy kierowców, aby świadczyli oni pracę w zależności od zapotrzebowania firmy? Co należy wziąć pod uwagę ustalając takie harmonogramy?
Monika Wacikowska
17 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Archiwalny
Czy właściciela firmy obowiązują ograniczenia w czasie pracy przewidziane dla kierowców?
Pytanie:
Prowadzę małą firmę transportową, w której prowadzimy transport drogowy rzeczy do Niemiec. Ze względu na oszczędności również ja - właściciel firmy - często prowadzę ciężarówki (dmc powyżej 3,5 t), wykonując normalne kursy. Czy w takim przypadku obowiązują mnie te wszystkie zasady dotyczące czasu pracy kierowców?
Agata Lankamer-Prasołek
17 marca 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Postoje autokaru a czas pracy i przerwy kierowcy
Pytanie:
Moja firma zajmuje się wykonywaniem przewozu turystycznego. Często zdarza się, że kierowca dowozi uczestników wycieczki do jakiegoś miejsca, po czym ma kilka godzin wolnego, ponieważ jego pasażerowie zwiedzają. Kierowca z góry wie jak długo będzie trwała taka przerwa w jeździe i w tym czasie nie ma zaplanowanej innej pracy i swobodnie dysponuje swoim czasem. Jak rozliczać te postoje?
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Czas jazdy
Archiwalny
Udzielanie czasu wolnego kierowcy za czas dyżuru
Pytanie:
W mojej firmie zdarzają się sytuację, że kierowcy muszą pełnić dodatkowe dyżuru. Czasem wypadają w trakcie pracy, czasem po ich normalnych godzinach pracy. Jak prawidłowo powinienem rekompensować czas dyżuru? Czy przy udzielaniu kierowcy czasu wolnego za dyżur stosuje się te same zasady co w przypadku rekompensowania pracy w godzinach nadliczbowych?
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Gdzie zaliczyć ten okres?
Jak planować przerwę systemową kierowców zatrudnionych w przerywanym i mieszanym systemie czasu pracy?
Pytanie:
Z racji specyfiki pracy moich kierowców, zatrudnieni są oni w przerywanym systemie czasu pracy. Wiem, że w tym systemie, tak samo jak w systemie mieszanym przysługuje im przerwa systemowa. Proszę o objaśnienie na czym polega system mieszany i jak udzielać przerwy w obu systemach?
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Wynagrodzenie za przerwy w jeździe oraz przerwy w przerywanym systemie czasu pracy
Pytanie:
W mojej firmie zajmujemy się przewozem osób pojazdem przewożący, powyżej 9 osób. W związku z zakresem działania naszej firmy zatrudniam kierowców w przerywanym systemie czasu pracy. Proszę o wyjaśnienie jak powinienem wynagradzać kierowców za czas przysługujących im przerw? Mówię konkretnie o przerwie przysługującej kierowcy po 4,5 godzinach prowadzenia pojazdu oraz przerwie, która wynika z przerywanego systemu czasu pracy. Czy w ogóle kierowcom za ten czas należy się wynagrodzenie?
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Wynagrodzenia
Przerwy w pracy obowiązujące szofera małego samochodu
Pytanie:
Zatrudniamy dwóch pracowników na stanowisku kierowcy-szofera. Ich zadaniem jest wożenie prezesów naszej firmy. W związku z ich pracą mam pytanie, czy kierowcy małych samochodów osobowych powinni mieć tylko 15-minutową przerwę śniadaniową, czy także dłuższe 30- lub 45-minutowe przerwy w pracy, w sytuacji gdy jego czas pracy przekracza 6 godzin?
Łukasz Prasołek
14 marca 2010 r.
Czas jazdy
Regulamin pracy - jak zapisać w nim normy czasu pracy kierowców?
Pytanie:
Prowadzę firmę transportową, w której oprócz kierowców zatrudniam także pracowników administracyjnych. Zatrudniam więcej niż 20 osób. Proszę o informacje jakie informacje dotyczące czasu pracy kierowców mam wpisać w regulaminie pracy.
Joanna Wegner
14 marca 2010 r.
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
« pierwsza
«
11
12
13
14
15
»
ostatnia »
5686
5707
5710
3641
3725
5679
5708
5716
8823
5643
5672
5678
5711
3155
3624
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x