x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
czas pracy kierowców
czas pracy kierowców
Archiwalny
Kara za niepełne dane na karcie do tachografu - z winy kierowcy
Pytanie:
Kierowca wykonuje przewozy pojazdem z tachografem cyfrowym. Często na koniec pracy musi wyjąc swoją kartę z tachografu, ponieważ jego pojazdem na drugiej zmianie kieruje ktoś inny. Kierowca następnego dnia nie robi wpisu manualnego, ponieważ mimo wielu prób nie udało się go tego nauczyć (używany jest specyficzny tachograf, trudny w obsłudze). Czy firma zostanie ukarana z punktu 12.12 taryfikatora: „Udostępnienie podczas kontroli w przedsiębiorstwie niepełnych danych o okresach aktywności kierowcy - za każdy dzień 300 zł”?
Piotr Kowalski
28 lipca 2010 r.
Kary i odwołania
Wykresówki jako dokumentacja podróży służbowych dla urzędu skarbowego
Pytanie:
W jaki sposób powinienem dokumentować wypłatę kierowcom diet? W firmie delegacje są tzw. jednodniowe - kierowca codziennie wyjeżdża z bazy i powraca do niej po 9 lub 12 godzinach. Czy urząd skarbowy może zażądać okazania wykresówek, z których wynika, jak długo trwała podróż? Jeżeli tak, to za jaki okres? Czy nie będzie problemem, że na wykresówkach miejscem włożenia i wyjęcia wykresówki jest miejscowość, w której znajduje się siedziba firmy?
Iwona Czauderna
28 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Przewóz urządzeń do wykonywania robót - czy wymagany jest tachograf i zaświadczenie na przewozy własne
Pytanie:
Firma zajmuje się prowadzeniem robót ziemnych. Posiada samochód o dmc 3500 kg, do którego podłączana jest przyczepa o dmc 2000 kg, a na niej przewozi się minikoparkę. Kierowca pojazdu to jej operator, a kierowanie pojazdem nie jest jego głównym zajęciem. Porusza się w promieniu do 50 km od bazy firmy. Zdarza się też, że do tego pojazdu kierowca dołącza agregat prądotwórczy na kołach lub miksokreta - również na kołach.
Czy w pojeździe musi być zamontowany tachograf i czy firma powinna posiadać zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne? Czy nie można wykonać przewozu bez tachografu na podstawie wyłączenia z rozporządzenia nr 561/2006 (art. 13d)? Miksokret podłączony do przyczepy nie ma dowodu rejestracyjnego i nie wiemy, jaka jest jego dmc, podobnie jak w przypadku agregatu prądotwórczego. Oba te urządzenia nie służą do transportu rzeczy.
Władysław Kwiatkowski
26 lipca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Dodatek za nadgodziny dla kierowcy - kiedy go wypłacać
Pytanie:
Kierowca jest zatrudniony w podstawowym systemie czasu pracy, w 3-miesięcznym okresie rozliczeniowym. Czy mogę mu wypłacić dodatek za nadgodziny wynikające z przekroczeń dobowych dopiero na koniec okresu rozliczeniowego? Byłoby to dla mnie bardzo korzystne, ponieważ często zdarza się, że pod koniec okresu rozliczeniowego pojawia się możliwość udzielenia całych dni wolnych w zamian za nadgodziny dobowe powstałe na początku okresu rozliczeniowego.
Karol Lankamer
26 lipca 2010 r.
Wynagrodzenia
Naruszenie rozporządzenia nr 561/2006 jako ciężkie naruszenie obowiązków kierowcy
Pytanie:
Czy mogę umieścić w umowie o pracę z kierowcą zapis: „naruszenie norm prowadzenia pojazdu określonych przez rozporządzenie nr 561/2006 stanowi ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych”?
Agata Lankamer-Prasołek
23 lipca 2010 r.
Wymogi dla kierowców
Nanoszenie odpoczynku dziennego na wykresówkę
Pytanie:
Zatrudniony przeze mnie kierowca prowadzi pojazd z tachografem codziennie w godzinach od 8.00 do 16.00. Po zakończeniu pracy wyjmuje swoją wykresówkę z tachografu, ponieważ po południu ten pojazd prowadzi inny kierowca. Czy ma obowiązek nanoszenia odpoczynku dziennego ręcznie na rewersie wykresówki? Jeżeli tak, to w jaki sposób należy to zrobić?
Władysław Kwiatkowski
23 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Archiwalny
Sczytywanie karty kierowcy, która jest używana bardzo rzadko
Pytanie:
Bardzo proszę o informację na temat sczytywania kart kierowcy. Wiemy, że tachograf powinien być sczytywany co 3 miesiące, a karta kierowcy co 21 dni, czy jednak dotyczy to także sytuacji, gdy kierowca użył karty tylko raz w miesiącu? Czy wówczas również musi ona być sczytana po 21 dniach, czy można to zrobić w innym terminie?
Piotr Kowalski
22 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Zestaw o masie 5,5 t - tachograf i zaświadczenie na potrzeby własne
Pytanie:
Firma zajmuje się prowadzeniem robót ziemnych. Posiada samochód o dmc 3500 kg. Do samochodu tego podłącza przyczepę o dmc 2000 kg, na której przewozi minikoparkę. Czy w pojeździe musi być zamontowany tachograf i czy firma powinna mieć zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne?
Władysław Kwiatkowski
19 lipca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Nanoszenie ręcznie dziennego odpoczynku na wykresówkę
Pytanie:
Proszę opisać, w jaki sposób kierowca powinien ręcznie nanosić odpoczynek dzienny na wykresówkę, w sytuacji gdy dziś rozpoczął pracę o godzinie 7.00 i skończył o 17.00, a następny przewóz rozpocznie jutro o 22.00? Po zakończeniu pracy musiał wyjąć wykresówkę z tachografu.
Władysław Kwiatkowski
15 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Dwaj z trzech kierowców jako załoga 2-osobowa - jaki czas pracy ich obowiązuje
Pytanie:
Czy dopuszczalna jest następująca sytuacja: przewóz drogowy autobusu rozpoczyna trzech kierowców. Kierowca I prowadzi autobus przez 3 godziny. Następnie wysiada z autobusu i do jego prowadzenia przystępują kierowcy II i III. Czy zostaną potraktowani jako załoga? Czas, w którym nie prowadzili pojazdu, zaznaczyli sobie na wykresówkach jako dyspozycyjność.
Władysław Kwiatkowski
8 lipca 2010 r.
Załoga kilkuosobowa
Przewozy organów publicznych zwolnione z przestrzegania czasu pracy kierowców
Pytanie:
Proszę o podanie kilku przykładów organów publicznych oraz rodzajów przewozów, o których mowa w art. 13 pkt 1a rozporządzenia WE nr 561/2006, który stanowi:
O ile nie zagraża to osiągnięciu celów określonych w art. 1, każde Państwo Członkowskie może wprowadzić wyjątki od przepisów art. 5-9 i uzależnić te wyjątki od spełnienia indywidualnych warunków na swoim terytorium lub, w porozumieniu z zainteresowanymi Państwami, na terytorium innego Państwa Członkowskiego, mające zastosowanie do przewozów wykonywanych pojazdami będącymi własnością organów publicznych, lub wynajmowanymi przez nie bez kierowcy, w celu wykonywania przewozów drogowych, które nie stanowią konkurencji dla prywatnych przedsiębiorstw transportowych.
Piotr Kowalski
1 lipca 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Przerwy kierowców a nieuzasadnione postoje
Pytanie:
Pan Lankamer w swojej odpowiedzi na pytanie czytelnika podał następujący przykład:
„Kierowca wykonujący przewóz na potrzeby własne wyruszył w trasę nocą. Po 2 godzinach jazdy złapał gumę, w związku z czym przez godzinę wymieniał koło na zapasowe. Po kolejnych 2 godzinach jazdy postanowił zrobić sobie przerwę śniadaniową, która przeciągnęła się na tyle, że w dalszą drogę wyruszył dopiero po 2 godzinach. Po kolejnej godzinie jazdy dotarł do celu podróży, gdzie przez godzinę nadzorował rozładunek towaru, a następnie niezwłocznie ruszył w drogę powrotną. Po godzinie jazdy postanowił zboczyć z trasy na obiad, który jadł przez kolejną godzinę. Po posileniu się, co trwało godzinę, powrócił do bazy. A zatem pracownik był w trasie w sumie przez 12 godzin, ale tylko 9 godzin i 15 minut należy mu zaliczyć do czasu pracy. Miał w trasie 2 przerwy, w czasie których nie wykonywał pracy, tylko spożywał posiłki. Przerwy te trwały w sumie 3 godziny, ale 15 minut z nich należy zaliczyć do czasu pracy (jako przewidzianą w przepisach przerwę na posiłek). Tym samym kierowca nie przekroczył maksymalnego czasu pracy w porze nocnej, gdyż pozostałe 2 godziny 45 minut zostaną zaliczone do czasu dyżuru, niewliczanego do czasu pracy ".
Nie bardzo rozumiem, dlaczego nieuzasadnione postoje podczas pracy mam zaliczyć do dyżuru, za który należy wypłacić wynagrodzenie. Kierowca podczas prowadzenia pojazdu, np. zgodne z rozporządzeniem nr 561/2006, ma robić ściśle określone przerwy, powiedzmy - 45-minutowe, podczas gdy czas prowadzenia pojazdu w tym dniu nie przekraczał 9 godzin. Moim zdaniem do czasu dyżuru mam obowiązek zaliczyć przerwy w wymiarze określonym w przepisach, a nieuzasadnione przedłużenie postoju będzie w tym przypadku niepłatne. Gdyby kierowca wiedział, że „biesiadowanie" zostanie mu zaliczone do płatnego dyżuru, to każdy posiłek spożywałby przez co najmniej 2 godziny.
Karol Lankamer
25 czerwca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Odpoczynek dzienny w kabinie a wykresówka
Pytanie:
Czy kierowca odbierający odpoczynek dzienny w kabinie pojazdu może wyjąć na czas jego trwania wykresówkę z tachografu, a następnie nanieść odpoczynek na wykresówkę ręcznie?
Władysław Kwiatkowski
24 czerwca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Odpoczynki - jak często mogą wypadać poza bazą
Pytanie:
Co jaki czas kierowca musi zjeżdżać na bazę firmy lub do swojego miejsca zamieszkania? Czy odpoczynki tygodniowe kierowcy mogą być odbierane w dowolnej liczbie poza bazą lub miejscem zamieszkania?
Karolina Płaczek
23 czerwca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Zmiana wykresówki podczas odpoczynku tygodniowego - jak często
Pytanie:
Czy podczas odpoczynku tygodniowego poza terenem przedsiębiorstwa muszę zmieniać tarczki co 24 godziny, skoro odpoczynek trwa od 24 do 48 h? Czy po powrocie do firmy za ten okres powinno być wystawione zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu?
Przemysław Rafalski
22 czerwca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
« pierwsza
«
9
10
11
12
13
»
ostatnia »
3507
5319
3234
3647
3216
5318
5317
3233
3109
3797
3102
3137
3756
3755
2974
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x