x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
czas pracy kierowców
czas pracy kierowców
Harmonogram dla kierowcy na liniach regularnych, w systemie równoważnym
Pytanie:
Kierowca, zatrudniony w równoważnym systemie czasu pracy, wykonuje przewozy na liniach regularnych. Jego czas pracy na każdej z linii, a jest ich kilka, możemy dokładnie określić. Czy w harmonogramie należy określać planowany czas pracy w pełnych godzinach, czy też można zaplanować np. w jednym dniu 9 godzin 37 minut, a w innym 8 godzin 43 minuty, w zależności od tego, na której linii kierowca będzie miał w danym dniu pracować?
Łukasz Prasołek
26 października 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Odpowiedzialność kierowcy za wykresówki tachografu
Pytanie:
Do którego momentu kierowca odpowiada za tarczki oddane pracodawcy po upływie 28 dni roboczych (ale przed upływem 42 dni)?
Karolina Płaczek
12 października 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Dokument firmowy związany z czasem pracy kierowców - jak go opracować
Pytanie:
Chciałbym rozliczać kierowców zgodnie z aktywnościami zarejestrowanymi na karcie lub wykresówce. Zamierzam opracować firmowy dokument wewnętrzny, w którym zawarte byłyby następujące ustalenia:
1. Postój pojazdu będzie zaliczony do czasu pracy tylko wówczas, gdy zostanie zapisany na karcie lub wykresówce jako tzw. inna praca (młotki).
2. Postój pojazdu będzie zaliczony do czasu dyżuru tylko wówczas, gdy zostanie zapisany na karcie lub wykresówce jako tzw. gotowość (koperta).
3. Postoje pojazdu zaznaczone jako przerwa (łóżko) nie będą zaliczone ani do czasu pracy, ani dyżuru, oprócz przerw wynikających z art. 13 ustawy o czasie pracy kierowców.
Czy ten sposób wyliczania godzin pracy (poparty takim dokumentem podpisanym przez kierowcę) zostanie zaakceptowany przez kontrolującego inspektora PIP? Jeśli pracownik wystąpi na drogę sądową, czy będzie to dla sądu również dowodem, że ewidencja czasu pracy jest rzetelna?
Łukasz Prasołek
30 września 2010 r.
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Usługi pocztowe podlegające przepisom o przewozach niezarobkowych
Pytanie:
Proszę o podanie przykładów podmiotów realizujących przewozy drogowe w ramach powszechnych usług pocztowych, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o transporcie drogowym.
Piotr Kowalski
28 września 2010 r.
Problemy z ładunkami
Archiwalny
Pojazdy typu: dźwig, zwyżka, pompa - wymogi odnośnie do dokumentacji, tachografów i winiet
Pytanie:
Czy pojazdy typu dźwig, zwyżka, pompa do betonu służą do przewozu osób lub rzeczy? Czy wykonują transport drogowy, czy przewóz na potrzeby własne? Czy firma musi posiadać zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne? Czy w pojazdach tych musi być użytkowany tachograf? Czy należy wykupić winietę, jeżeli masa takiego pojazdu przekracza 12 t?
Władysław Kwiatkowski
17 września 2010 r.
Problemy z ładunkami
Ciężarówki używane przez cyrki i wesołe miasteczka - czas pracy kierowców
Pytanie:
Mam pytanie o wyłączenie na podstawie art. 13 ust. 1 lit. j rozporządzenia rady (EWG) nr 561/2006. Czy dotyczy przewozów wykonywanych tylko specjalistycznymi pojazdami, czy również zwykłymi ciężarówkami używanymi przez cyrki i wesołe miasteczka?
Piotr Kowalski
1 września 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Archiwalny
Dźwigi na ciężarówkach - co z winietami, zaświadczeniem i tachografem
Pytanie:
Firma posiada dźwigi zamontowane na dużych ciężarówkach. Czy musi mieć zaświadczenie na przewozy na potrzeby własne? Czy musi kupować winiety? Czy w dźwigu powinien być tachograf?
Władysław Kwiatkowski
1 września 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kolejka do granicy - zakwalifikować jako dyżur kierowcy?
Pytanie:
Kierowca przez 24 godziny podjeżdża w kolejce na granicy polsko-ukraińskiej. Czy będzie zgodnie z przepisami, gdy naliczę mu 8 godzin pracy i 16 godzin dyżuru 100%?
Łukasz Prasołek
20 sierpnia 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Harmonogramy dla kierowców na trasach do 50 km
Pytanie:
Kierowcy realizują przewozy regularne osób na trasie do 50 km. Mimo że nie ma takiego obowiązku, użytkują podczas tych przewozów tachografy. Czy należy tworzyć dla nich harmonogramy czasu pracy? Czy wystarczy gromadzenie wykresówek i tworzenie, wynikającej z zapisu tachografu, ewidencji czasu pracy?
Beata Naróg
19 sierpnia 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Archiwalny
Kara za niewczytanie danych z tachografu - jak ją rozumieć
Pytanie:
Załącznik do ustawy o transporcie drogowym przewiduje:
Lp. 12.10 Naruszenie obowiązku wczytywania wymaganych danych z karty kierowcy - 500 Lp. 12.11 Naruszenie obowiązku wczytywania wymaganych danych z tachografu cyfrowego - 500.
Jak należy rozumieć karę za to naruszenie? Czy to jest 500 zł maksymalnie na firmę za nieterminowe sczytanie kart i tachografu? Czy 500 zł na każdego kierowcę i każdy pojazd? Czy 500 zł za każde spóźnione pobranie danych?
Piotr Kowalski
16 sierpnia 2010 r.
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców a cysterna z mlekiem
Pytanie:
Przejazd cysterny odbierającej mleko z gospodarstwa rolnego jest wyłączony z rozporządzenia nr 561/2006. Czy przewóz mleka cysterną pomiędzy mleczarniami lub pomiędzy punktem zbiórki mleka a mleczarnią jest również zwolniony ze stosowania tych przepisów?
Władysław Kwiatkowski
13 sierpnia 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Wliczanie odpoczynku dobowego do czasu pracy kierowców
Pytanie:
Artykuł 7 ustawy o czasie pracy kierowców brzmi:
Do czasu pracy kierowcy nie wlicza się:
1) czasu dyżuru, jeżeli podczas dyżuru kierowca nie wykonywał pracy;
2) nieusprawiedliwionych postojów w czasie prowadzenia pojazdu;
3) dobowego nieprzerwanego odpoczynku;
4) przerwy w pracy, o której mowa w art. 16 ust. 1.
Jeżeli kierowca odbiera regularny dzielony odpoczynek dzienny (czyli jednokrotnie przerwany), to czy mogę nie zaliczać jego pierwszej części (3 godzin) do czasu pracy kierowcy?
Władysław Kwiatkowski
12 sierpnia 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Archiwalny
Dźwigi na ciężarówkach - czy konieczne są tachografy, winiety, zaświadczenie i przestrzeganie norm czasu pracy
Pytanie:
Czy firma, która posiada dźwigi zamontowane na dużych samochodach ciężarowych, musi uzyskać zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne? Czy kierowcy będący operatorami tych dźwigów podlegają pod rozporządzenie nr 561/2006? Czy w pojazdach musi być tachograf? Czy należy wykupić winietę?
Przemysław Rafalski
4 sierpnia 2010 r.
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Archiwalny
Monter okien - czy podlega pod rozporządzenie nr 561/2006
Pytanie:
Firma zajmuje się montażem okien. Posiada samochód ciężarowy o dmc poniżej 7,5 t, którym kieruje pracownik będący monterem okien. Montaże odbywają się w promieniu do 50 km od bazy firmy. Czy kierowca podlega pod rozporządzenie nr 561/2006? Czy w pojeździe musi być zainstalowany i użytkowany tachograf?
Przemysław Rafalski
29 lipca 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Archiwalny
Praca kierowcy w załodze - jak rozliczać czas dyżuru
Pytanie:
Kierowca wykonuje przewozy drogowe w załodze. W miesiącu, w którym wymiar czasu pracy wynosił 168 godzin, wypracował 80 godzin pracy oraz 80 godzin dyżuru (50%). Jakie wynagrodzenie należy mu wypłacić, skoro dyżuru powstałego w załodze nie wolno rekompensować czasem wolnym?
Łukasz Prasołek
29 lipca 2010 r.
Załoga kilkuosobowa
« pierwsza
«
8
9
10
11
12
»
ostatnia »
3374
3217
5436
3373
3371
3149
3366
3150
3630
3508
3363
3605
3086
3709
3798
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x