x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
czas pracy kierowców
czas pracy kierowców
Zasady obowiązujące przy wykorzystywaniu odpoczynku tygodniowego w pojeździe
Pytanie:
Moja firma zajmuje się przewozem nieregularnym osób pojazdami mieszczącymi co najmniej 9 osób. Trasy kursów obejmują zarówno kraje UE, jak i te, które są objęte umową AETR, np. Rosję, Ukrainę. Zdarza się, że trasy są długie i kierowcy często spędzają odpoczynki tygodniowe w pojeździe. Jakie podstawowe zasady związane z udzielaniem tych odpoczynków należy stosować?
Łukasz Prasołek
14 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Sposób na korzystanie z odpoczynków tygodniowych w długiej trasie
Pytanie:
Moi kierowcy często obsługują trasy w całej Europie - od Hiszpanii i Szkocji po Norwegię. Bywa, że w trakcie przejazdu mają jeszcze kilka załadunków i rozładunków w państwach pośrednich. Czy w takiej sytuacji, gdy trasa trwa nawet kilka tygodni, mogą spędzać odpoczynki tygodniowe w pojeździe, jeśli jest on przystosowany do spania?
Łukasz Prasołek
14 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Normy czasu pracy kierowcy w przewozach regularnych do 50 km
Pytanie:
Jakie zasady dotyczące czasu prowadzenia pojazdu obowiązują kierowcę zatrudnionego w przewozach regularnych do 50 km? Jak długo kierowca może prowadzić autobus w ciągu tygodnia?
Monika Wacikowska
14 marca 2010 r.
Czas jazdy
Archiwalny
Dzienne i tygodniowe limity czasu pracy kierowcy pojazdu do 3,5 t zatrudnionego w systemie równoważnym
Pytanie:
Zatrudniam 3 kierowców do przewozu towarów ciężarówkami do 3,5 t. Kierowcy ci pracują w równoważnym czasie pracy. Proszę o wyjaśnienie, jakie czynności i które okresy przerw w pracy powinienem zaliczać do czasu pracy takiego kierowcy? Ile może wynosić ich dzienny i tygodniowy czas pracy?
Monika Wacikowska
14 marca 2010 r.
Czas jazdy
Przerwy dla kierowców w przewozie regularnym do 50 km
Pytanie:
Proszę o wyjaśnienie jakie przerwy przysługują kierowcy zatrudnionemu przy przewozie regularnym osób na trasach do 50 km? Czy kierowcy mogą dzielić przysługujące im przerwy, czy wszystkie musza być wykorzystywane całościowo?
Monika Wacikowska
14 marca 2010 r.
Przerwy kierowcy
Odpoczynki dobowe w równoważnym systemie czasu pracy
Pytanie:
Proszę o wyjaśnienie ile powinny trwać odpoczynki dobowe i przerwa na odpoczynek kierowców zatrudnionych w przewozie drogowym, samochody do 3,5 t. ? Dodam, że kierowców obowiązuje równoważny czas pracy i kursy odbywają się tylko na terenie kraju.
Monika Wacikowska
14 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Przewozy na potrzeby własne w firmie transportowej - jakie limity w systemie równoważnym
Pytanie:
Prowadzę firmę transportową, ale zdarza mi się też wykonywać przewozy na potrzeby własne, np. przewieźć sprzęt z jednego oddziału firmy do innego. Jakie limity dzienne czasu jazdy obowiązują wówczas moich kierowców - te przewidziane dla transportu drogowego, czy dla przewozów na potrzeby własne?
Łukasz Prasołek
12 marca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Kontrola inspektora PIP a informacja o porze nocnej i postanowienia regulaminu wynagradzania
Pytanie:
W naszej firmie transportowej, ze względu na specyfikę przewożonego towaru, kierowcy bardzo często wykonują pracę w nocy. Zdarza się także, że świadczą ją w nadgodzinach. Na jakie zapisy w dokumentach firmowych powinnam zwrócić uwagę, żeby nie dostać kary podczas kontroli PIP?
Łukasz Prasołek
12 marca 2010 r.
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Rekompensata za pracę w sobotę - trwającą tylko kilka godzin
Pytanie:
W mojej firmie zdarza się, że kierowcy zatrudnieni przy przewozie drogowym towarów muszą przyjść do pracy także w sobotę, tj. dniu, który zgodnie z grafikiem miał być dla nich dniem wolnym od pracy. Często zdarza się, że taka praca zajmuje im tylko 2 lub 3 godziny. W jaki sposób mogę zrekompensować tę pracę? Czy mam zapłacić im za przepracowane godziny, czy musze udzielić tyle samo czasu wolnego?
Łukasz Prasołek
12 marca 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Kwalifikowanie i rozliczanie czasu dyspozycji kierowcy
Pytanie:
Proszę o wyjaśnienie, jak należy rozliczać i kwalifikować czas dyspozycji. Słyszałem, że inspektorzy PIP znajdują w firmach transportowych dużo nieprawidłowości właśnie w związku z błędnym rozliczaniem okresów, gdy kierowcy pozostają w dyspozycji pracodawcy. W naszej firmie prowadzimy przewozy towarowe na trasach, których łączna długość (razem z powrotem i załadunkiem) wynosi ok. 20 godzin. Wysyłamy w trasę dwóch kierowców.
Łukasz Prasołek
12 marca 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Zadaniowy czas pracy dla kierowcy - obowiązki pracodawcy
Pytanie:
Prowadzę firmę transportową zajmującą się przewozem drogowym osób i towarów. Słyszałem, że przy tego typu przewozach korzystne może być zorganizowanie pracy kierowców według zadaniowego systemu czasu pracy. Na czym polega ten system? Czy wszyscy kierowcy mogą być nim objęci? Jakie obowiązki dla mnie jako pracodawcy są związane z jego wprowadzeniem?
Łukasz Prasołek
12 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Dodatek za pracę dla kierowców wykonujących pracę w nocy
Pytanie:
Kierowcy zatrudnieni w naszej firmie, zajmującej się przewozem rzeczy do krajów UE, często zmuszeni są do świadczenia pracy w godzinach nocnych. Jakie zasady w zakresie dobowego czasu pracy obowiązują tych kierowców? Jak wynagradzać za pracę wykonywaną w nocy?
Łukasz Prasołek
12 marca 2010 r.
Wynagrodzenia
Dobowe normy czasu pracy kierowców wykonujących pracę w porze nocnej
Pytanie:
Jak poprawnie zaplanować czas pracy kierowcom, których część pracy przypada także na porę nocną? Jak długo mogą pracować tacy kierowcy, jeśli obowiązuje ich równoważny system czasu pracy? Czy każde naruszenie przepisów w tym zakresie będzie wykroczeniem w czasie kontroli PIP? Zaznaczam, że nie są to kierowcy wykonujący prace szczególnie niebezpieczne lub związane z dużym wysiłkiem fizycznym bądź umysłowym.
Łukasz Prasołek
12 marca 2010 r.
Czas jazdy
Archiwalny
Dobowy i tygodniowy czas pracy kierowców oraz nadgodziny w zadaniowym systemie czasu pracy
Pytanie:
W stosunku do kierowców zatrudnionych przy przewozie drogowym towarów samochodami powyżej 3,5 t wprowadziliśmy zadaniowy system czasu pracy. Jak w takim systemie przedstawia się kwestia dobowego i tygodniowego czasu pracy kierowców? Czy kierowcy mogą pracować 10, czy tylko 8 godzin na dobę? Czy w tym systemie czasu pracy także mogą wystąpić nadgodziny?
Łukasz Prasołek
12 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Czy kierowcy wolno robić więcej przerw niż przewidują przepisy?
Pytanie:
Zajmujemy się transportem drogowym rzeczy pojazdami powyżej 3,5 t. Nasi kierowcy wykonują długie trasy, gdyż odbiorcą są firmy w Portugali. W czasie przewozu zdarzają się sytuacje, że przerwy wykorzystywane przez kierowcę są dłuższe albo częstsze niż zalecane w przepisach. Czy ma to jakieś znaczenie? Czy sytuacja ta może powodować jakieś negatywne konsekwencje w czasie kontroli ITD lub PIP?
Łukasz Prasołek
12 marca 2010 r.
Przerwy kierowcy
« pierwsza
«
11
12
13
14
15
»
ostatnia »
3748
3749
5644
5645
5680
5720
3224
3558
3596
3597
3622
3637
3684
3685
3778
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x