x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
czas pracy kierowców
czas pracy kierowców
System czasu pracy właściwy dla kierowcy autobusu szkolnego
Pytanie:
W naszej szkole zatrudniamy kierowców autobusów szkolnych. Na ogół rano przywożą dzieci do szkoły, a po południu rozwożą je do domów. Jak to pogodzić z zasadami czasu pracy kierowców? Jaki zastosować w tej sytuacji system czasu pracy?
Agata Lankamer-Prasołek
5 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Dmc pojazdu a możliwość stosowania przerywanego czasu pracy
Pytanie:
Mój kierowca twierdzi, że przerywany system czasu pracy można stosować jedynie do kierowców prowadzących pojazdy o dmc powyżej 3,5 t. W związku z czym jego przerwy w czasie pracy nie są przerwami systemowymi, tylko pracą w nadgodzinach, za które powinien dostawać wynagrodzenie. Czy to prawda?
Łukasz Prasołek
5 marca 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Archiwalny
Zasady prawidłowego planowania odpoczynków dobowych kierowców
Pytanie:
W naszej firmie zatrudniany kierowców zajmujących się przewozem towarów pojazdami powyżej 3,5 t, a także kierowców samochodów służbowych osobowych (przystosowanych do przewozu poniżej 9 osób). Czy w obu przypadkach możliwe jest skracanie i dzielenie okresu odpoczynku dobowego?
Łukasz Prasołek
5 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Rekompensowanie pracy w wolną sobotę trwającej ponad 8 godzin
Pytanie:
Kierowca został wezwany do pracy w sobotę, mimo że ta była dla niego dniem wolnym. Było to spowodowane szczególnymi potrzebami firmy. W tym dniu pracownik musiał wykonywać pracę przez 10 godzin. Jak w takiej sytuacji zrekompensować mu tę pracę?
Monika Wacikowska
5 marca 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Zasady rekompensowania kierowcy pracy w wolną sobotę
Pytanie:
Ze względu na szczególne potrzeby firmy kierowca został wezwany do pracy w sobotę, mimo że ta była dla niego dniem wolnym. W sobotę świadczył pracę przez 8 godzin. Jak w takiej sytuacji zrekompensować pracownikowi ten dzień pracy?
Monika Wacikowska
5 marca 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Przerwy przysługujące kierowcy przy przewozie towarów pojazdem powyżej 3,5 t w podstawowym systemie czasu pracy
Pytanie:
Jakie przerwy przysługują kierowcy zatrudnionemu przy przewozie towarów pojazdami o masie całkowitej powyżej 3,5 t wykonującemu trasy do Portugalii oraz Francji? Kierowca zatrudniony jest w podstawowym systemie czasu pracy.
Monika Wacikowska
3 marca 2010 r.
Przerwy kierowcy
Archiwalny
Dobowy i tygodniowy odpoczynek kierowcy przewożącego towary pojazdem powyżej 3,5t
Pytanie:
Mój kierowca wykonuje do krajów Unii Europejskiej przewozy towarów pojazdem o masie całkowitej przekraczającej 3,5 t. Ile wynoszą dobowy i tygodniowy odpoczynek tego kierowcy, który trzeba mu zapewnić w podstawowym systemie czasu pracy?
Monika Wacikowska
3 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Archiwalny
Dobowe normy obowiązujące przy przewozie towarów pojazdem powyżej 3,5 t w systemie podstawowym
Pytanie:
Zatrudniam kierowców dokonujących przewozów towarów do krajów UE. Jakie dobowe normy czasu pracy obowiązują tych kierowców przy przewozie towarów pojazdem powyżej 3,5 t w podstawowym systemie czasu pracy?
Monika Wacikowska
3 marca 2010 r.
Czas jazdy
Tygodniowa norma czasu pracy przy przewozie towarów pojazdem powyżej 3,5 t w podstawowym systemie czasu pracy
Pytanie:
W naszej firmie kierowcy zatrudnieni są w podstawowym systemie czasu pracy. Praca świadczona przez nich to przewóz towarów pojazdem powyżej 3,5 t. Jakie tygodniowe normy czasu pracy obowiązują moich kierowców? Dodam, że transport odbywa się do krajów UE.
Monika Wacikowska
3 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Przerwy w czasie pracy kierowcy autobusu
Pytanie:
Kierowcy w naszej firmie codziennie przewożą autobusem miejskim pasażerów przez 5 godzin 20 minut bez przerwy. Następnie mają odpoczynek dzienny. Czy takie zorganizowanie pracy naszych kierowców jest zgodne z prawem?
Łukasz Prasołek
2 marca 2010 r.
Przerwy kierowcy
Rozliczanie załadunku oraz 15 minut przerwy w pracy kierowcy
Pytanie:
Dobowy wymiar czasu pracy mojego kierowcy przekracza 6 godzin na dobę. Czy 15 minut przerwy przysługującej temu kierowcy to jego czas pracy? A okres, w którym kierowca podstawia autokar na stanowisko, czeka i pomaga załadować bagaże pasażerów?
Monika Wacikowska
2 marca 2010 r.
Przerwy kierowcy
Rozliczanie czasu oczekiwania i czasu spędzonego obok drugiego kierowcy
Pytanie:
Czy kierowca oczekujący na lotnisku na opóźniony samolot szefa wykonuje pracę, czy też okres ten należy zaliczyć jako przerwę w pracy? A jeśli dwóch kierowców jedzie w trasę, to czy czas kierowcy, który aktualnie nie prowadzi pojazdu, lecz siedzi obok drugiego kierowcy, można zaliczyć jako czas przerwy?
Monika Wacikowska
2 marca 2010 r.
Załoga kilkuosobowa
Archiwalny
Masa pojazdu a długość tygodniowego okresu odpoczynku kierowcy
Pytanie:
Od niedawna zajmuję się sprawami kadrowymi w firmie transportowej. Przeglądam wiele opracowań na temat czasu pracy kierowców i zastanawia mnie, dlaczego niekiedy odpoczynek tygodniowy wynosi 35 godzin, a innym razem 45? Od czego to zależy? Ile ma trwać odpoczynek tygodniowy kierowcy - 35 czy 45 godzin?
Monika Wacikowska
2 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Zmiana długości okresów rozliczeniowych kierowców
Pytanie:
Ze względu na pogorszenie się sytuacji finansowej w firmie szukamy oszczędności. Koleżanka podpowiedziała mi, że ograniczenie kosztów można zyskać poprzez zmianę okresów rozliczeniowych kierowców, tj. ich wydłużenie. Jak zgodnie z przepisami to zrobić?
Beata Naróg
28 lutego 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Zmiana systemu czasu pracy z podstawowego na zadaniowy
Pytanie:
W naszej firmie chcemy zmienić kierowcom system czasu na zadaniowy. Co musimy zrobić?
Monika Frączek
11 lutego 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
« pierwsza
«
11
12
13
14
15
»
ostatnia »
3083
3592
3746
5656
5657
5681
5683
5687
5689
3776
5675
5676
5682
3590
5660
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x