x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
czas jazdy kierowców
czas jazdy kierowców
Archiwalny
Odpoczynek tygodniowy kierowcy - kiedy powinien się kończyć
Pytanie:
Zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowców w każdym tygodniu kierowcy przysługuje 35 godzin odpoczynku tygodniowego. Czy odpoczynek ten jest liczony do 24.00 w niedzielę, gdy kończy się tydzień, czy np. do 7.00 w poniedziałek, gdy kierowca rozpoczyna pracę?
Łukasz Prasołek
29 października 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Harmonogram dla kierowcy na liniach regularnych, w systemie równoważnym
Pytanie:
Kierowca, zatrudniony w równoważnym systemie czasu pracy, wykonuje przewozy na liniach regularnych. Jego czas pracy na każdej z linii, a jest ich kilka, możemy dokładnie określić. Czy w harmonogramie należy określać planowany czas pracy w pełnych godzinach, czy też można zaplanować np. w jednym dniu 9 godzin 37 minut, a w innym 8 godzin 43 minuty, w zależności od tego, na której linii kierowca będzie miał w danym dniu pracować?
Łukasz Prasołek
26 października 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Archiwalny
Praca kierowcy w niedzielę - czy możliwa po 5 dniach pracy w tygodniu
Pytanie:
Czy mogę pracować w niedzielę lub sobotę przy założeniu, że pracowałem od poniedziałku do piątku po ok. 11 godzin dziennie, wliczając w to nie więcej niż 6 godzin jazdy i ok. 2 godzin gotowości do pracy?
Karolina Płaczek
22 października 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Archiwalny
Czas pracy kierowcy w okresie 3-tygodniowym - jak rozliczać
Pytanie:
Po przerwie urlopowej trwającej 30 dni rozpocząłem pracę - kierowanie pojazdem. Mój czas pracy wyglądał następująco:
czwartek - ogólny czas jazdy i pracy łącznie 8 godzin, przerwa dzienna 9 godzin,
piątek - łączny czas pracy 8 godzin, przerwa dzienna 11 godzin,
sobota - 3 godziny jazdy, po czym od godziny 10.00 do poniedziałku do godziny 10.00 przerwa weekendowa.
Następnie od poniedziałku, od godziny 10.00, do soboty, do godziny 16.00, z zachowaniem odpowiednich przerw i odpoczynków dziennych, wypracowałem 56 godzin (w tym czas jazdy i inna praca). Ile godzin mogę wypracować przez całe 3 tygodnie? Czy nadgodziny z drugiego tygodnia, tj. 11 godzin (56 godzin - 45 godzin), mogę zaliczyć do pierwszego tygodnia, czy muszę je zrekompensować krótszym prowadzeniem pojazdu w trzecim tygodniu? Mam tachograf cyfrowy i kartę kierowcy.
Karolina Płaczek
15 października 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Odpowiedzialność kierowcy za wykresówki tachografu
Pytanie:
Do którego momentu kierowca odpowiada za tarczki oddane pracodawcy po upływie 28 dni roboczych (ale przed upływem 42 dni)?
Karolina Płaczek
12 października 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Dokument firmowy związany z czasem pracy kierowców - jak go opracować
Pytanie:
Chciałbym rozliczać kierowców zgodnie z aktywnościami zarejestrowanymi na karcie lub wykresówce. Zamierzam opracować firmowy dokument wewnętrzny, w którym zawarte byłyby następujące ustalenia:
1. Postój pojazdu będzie zaliczony do czasu pracy tylko wówczas, gdy zostanie zapisany na karcie lub wykresówce jako tzw. inna praca (młotki).
2. Postój pojazdu będzie zaliczony do czasu dyżuru tylko wówczas, gdy zostanie zapisany na karcie lub wykresówce jako tzw. gotowość (koperta).
3. Postoje pojazdu zaznaczone jako przerwa (łóżko) nie będą zaliczone ani do czasu pracy, ani dyżuru, oprócz przerw wynikających z art. 13 ustawy o czasie pracy kierowców.
Czy ten sposób wyliczania godzin pracy (poparty takim dokumentem podpisanym przez kierowcę) zostanie zaakceptowany przez kontrolującego inspektora PIP? Jeśli pracownik wystąpi na drogę sądową, czy będzie to dla sądu również dowodem, że ewidencja czasu pracy jest rzetelna?
Łukasz Prasołek
30 września 2010 r.
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Usługi pocztowe podlegające przepisom o przewozach niezarobkowych
Pytanie:
Proszę o podanie przykładów podmiotów realizujących przewozy drogowe w ramach powszechnych usług pocztowych, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o transporcie drogowym.
Piotr Kowalski
28 września 2010 r.
Problemy z ładunkami
Archiwalny
Pojazdy typu: dźwig, zwyżka, pompa - wymogi odnośnie do dokumentacji, tachografów i winiet
Pytanie:
Czy pojazdy typu dźwig, zwyżka, pompa do betonu służą do przewozu osób lub rzeczy? Czy wykonują transport drogowy, czy przewóz na potrzeby własne? Czy firma musi posiadać zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne? Czy w pojazdach tych musi być użytkowany tachograf? Czy należy wykupić winietę, jeżeli masa takiego pojazdu przekracza 12 t?
Władysław Kwiatkowski
17 września 2010 r.
Problemy z ładunkami
Rekompensata za skrócenie odpoczynku tygodniowego
Pytanie:
Gdy skracam odpoczynek tygodniowy z 45 do 24 godzin, muszę go zrekompensować przed upływem 3. tygodnia po skorzystaniu z tego odpoczynku. Czy to znaczy, że oprócz spełnienia bieżących warunków odnośnie do przerw dziennych i tygodniowych (przed upływem 3. tygodnia po wykorzystaniu skróconego 24-godzinnego odpoczynku tygodniowego) należy odbyć dodatkowo odpoczynek 21-godzinny? O 21 godzin został skrócony odpoczynek - zamiast 45 godzin kierowca odpoczywał 24 godziny. Czy rekompensowana liczba godzin musi wynieść minimum 21 godzin? Czy ta rekompensata może zostać wykorzystana w jakikolwiek dzień tygodnia? Czy do odpoczynku dziennego 11-godzinnego można dołączyć zaległą rekompensatę ze skróconego odpoczynku tygodniowego, a więc 11 godzin + 21 godzin = 32 godziny? Czy też zaległa rekompensata musi być wykorzystana przy okazji odbywania kolejnego odpoczynku tygodniowego (45-godzinnego), a więc w wymiarze 45 godzin + 21 zaległych?
Piotr Kowalski
7 września 2010 r.
Wynagrodzenia
Ciężarówki używane przez cyrki i wesołe miasteczka - czas pracy kierowców
Pytanie:
Mam pytanie o wyłączenie na podstawie art. 13 ust. 1 lit. j rozporządzenia rady (EWG) nr 561/2006. Czy dotyczy przewozów wykonywanych tylko specjalistycznymi pojazdami, czy również zwykłymi ciężarówkami używanymi przez cyrki i wesołe miasteczka?
Piotr Kowalski
1 września 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Archiwalny
Dźwigi na ciężarówkach - co z winietami, zaświadczeniem i tachografem
Pytanie:
Firma posiada dźwigi zamontowane na dużych ciężarówkach. Czy musi mieć zaświadczenie na przewozy na potrzeby własne? Czy musi kupować winiety? Czy w dźwigu powinien być tachograf?
Władysław Kwiatkowski
1 września 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kolejka do granicy - zakwalifikować jako dyżur kierowcy?
Pytanie:
Kierowca przez 24 godziny podjeżdża w kolejce na granicy polsko-ukraińskiej. Czy będzie zgodnie z przepisami, gdy naliczę mu 8 godzin pracy i 16 godzin dyżuru 100%?
Łukasz Prasołek
20 sierpnia 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Harmonogramy dla kierowców na trasach do 50 km
Pytanie:
Kierowcy realizują przewozy regularne osób na trasie do 50 km. Mimo że nie ma takiego obowiązku, użytkują podczas tych przewozów tachografy. Czy należy tworzyć dla nich harmonogramy czasu pracy? Czy wystarczy gromadzenie wykresówek i tworzenie, wynikającej z zapisu tachografu, ewidencji czasu pracy?
Beata Naróg
19 sierpnia 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Archiwalny
Kara za niewczytanie danych z tachografu - jak ją rozumieć
Pytanie:
Załącznik do ustawy o transporcie drogowym przewiduje:
Lp. 12.10 Naruszenie obowiązku wczytywania wymaganych danych z karty kierowcy - 500 Lp. 12.11 Naruszenie obowiązku wczytywania wymaganych danych z tachografu cyfrowego - 500.
Jak należy rozumieć karę za to naruszenie? Czy to jest 500 zł maksymalnie na firmę za nieterminowe sczytanie kart i tachografu? Czy 500 zł na każdego kierowcę i każdy pojazd? Czy 500 zł za każde spóźnione pobranie danych?
Piotr Kowalski
16 sierpnia 2010 r.
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców a cysterna z mlekiem
Pytanie:
Przejazd cysterny odbierającej mleko z gospodarstwa rolnego jest wyłączony z rozporządzenia nr 561/2006. Czy przewóz mleka cysterną pomiędzy mleczarniami lub pomiędzy punktem zbiórki mleka a mleczarnią jest również zwolniony ze stosowania tych przepisów?
Władysław Kwiatkowski
13 sierpnia 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
« pierwsza
«
3
4
5
6
7
»
ostatnia »
3608
3374
3607
3606
3217
5436
3373
3371
3649
3149
3366
3150
3630
3508
3363
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x