x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
czas jazdy kierowców
czas jazdy kierowców
Wliczanie odpoczynku dobowego do czasu pracy kierowców
Pytanie:
Artykuł 7 ustawy o czasie pracy kierowców brzmi:
Do czasu pracy kierowcy nie wlicza się:
1) czasu dyżuru, jeżeli podczas dyżuru kierowca nie wykonywał pracy;
2) nieusprawiedliwionych postojów w czasie prowadzenia pojazdu;
3) dobowego nieprzerwanego odpoczynku;
4) przerwy w pracy, o której mowa w art. 16 ust. 1.
Jeżeli kierowca odbiera regularny dzielony odpoczynek dzienny (czyli jednokrotnie przerwany), to czy mogę nie zaliczać jego pierwszej części (3 godzin) do czasu pracy kierowcy?
Władysław Kwiatkowski
12 sierpnia 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Archiwalny
Dźwigi na ciężarówkach - czy konieczne są tachografy, winiety, zaświadczenie i przestrzeganie norm czasu pracy
Pytanie:
Czy firma, która posiada dźwigi zamontowane na dużych samochodach ciężarowych, musi uzyskać zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne? Czy kierowcy będący operatorami tych dźwigów podlegają pod rozporządzenie nr 561/2006? Czy w pojazdach musi być tachograf? Czy należy wykupić winietę?
Przemysław Rafalski
4 sierpnia 2010 r.
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Archiwalny
Monter okien - czy podlega pod rozporządzenie nr 561/2006
Pytanie:
Firma zajmuje się montażem okien. Posiada samochód ciężarowy o dmc poniżej 7,5 t, którym kieruje pracownik będący monterem okien. Montaże odbywają się w promieniu do 50 km od bazy firmy. Czy kierowca podlega pod rozporządzenie nr 561/2006? Czy w pojeździe musi być zainstalowany i użytkowany tachograf?
Przemysław Rafalski
29 lipca 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Archiwalny
Praca kierowcy w załodze - jak rozliczać czas dyżuru
Pytanie:
Kierowca wykonuje przewozy drogowe w załodze. W miesiącu, w którym wymiar czasu pracy wynosił 168 godzin, wypracował 80 godzin pracy oraz 80 godzin dyżuru (50%). Jakie wynagrodzenie należy mu wypłacić, skoro dyżuru powstałego w załodze nie wolno rekompensować czasem wolnym?
Łukasz Prasołek
29 lipca 2010 r.
Załoga kilkuosobowa
Archiwalny
Kara za niepełne dane na karcie do tachografu - z winy kierowcy
Pytanie:
Kierowca wykonuje przewozy pojazdem z tachografem cyfrowym. Często na koniec pracy musi wyjąc swoją kartę z tachografu, ponieważ jego pojazdem na drugiej zmianie kieruje ktoś inny. Kierowca następnego dnia nie robi wpisu manualnego, ponieważ mimo wielu prób nie udało się go tego nauczyć (używany jest specyficzny tachograf, trudny w obsłudze). Czy firma zostanie ukarana z punktu 12.12 taryfikatora: „Udostępnienie podczas kontroli w przedsiębiorstwie niepełnych danych o okresach aktywności kierowcy - za każdy dzień 300 zł”?
Piotr Kowalski
28 lipca 2010 r.
Kary i odwołania
Przewóz urządzeń do wykonywania robót - czy wymagany jest tachograf i zaświadczenie na przewozy własne
Pytanie:
Firma zajmuje się prowadzeniem robót ziemnych. Posiada samochód o dmc 3500 kg, do którego podłączana jest przyczepa o dmc 2000 kg, a na niej przewozi się minikoparkę. Kierowca pojazdu to jej operator, a kierowanie pojazdem nie jest jego głównym zajęciem. Porusza się w promieniu do 50 km od bazy firmy. Zdarza się też, że do tego pojazdu kierowca dołącza agregat prądotwórczy na kołach lub miksokreta - również na kołach.
Czy w pojeździe musi być zamontowany tachograf i czy firma powinna posiadać zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne? Czy nie można wykonać przewozu bez tachografu na podstawie wyłączenia z rozporządzenia nr 561/2006 (art. 13d)? Miksokret podłączony do przyczepy nie ma dowodu rejestracyjnego i nie wiemy, jaka jest jego dmc, podobnie jak w przypadku agregatu prądotwórczego. Oba te urządzenia nie służą do transportu rzeczy.
Władysław Kwiatkowski
26 lipca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Naruszenie rozporządzenia nr 561/2006 jako ciężkie naruszenie obowiązków kierowcy
Pytanie:
Czy mogę umieścić w umowie o pracę z kierowcą zapis: „naruszenie norm prowadzenia pojazdu określonych przez rozporządzenie nr 561/2006 stanowi ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych”?
Agata Lankamer-Prasołek
23 lipca 2010 r.
Wymogi dla kierowców
Nanoszenie odpoczynku dziennego na wykresówkę
Pytanie:
Zatrudniony przeze mnie kierowca prowadzi pojazd z tachografem codziennie w godzinach od 8.00 do 16.00. Po zakończeniu pracy wyjmuje swoją wykresówkę z tachografu, ponieważ po południu ten pojazd prowadzi inny kierowca. Czy ma obowiązek nanoszenia odpoczynku dziennego ręcznie na rewersie wykresówki? Jeżeli tak, to w jaki sposób należy to zrobić?
Władysław Kwiatkowski
23 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Archiwalny
Sczytywanie karty kierowcy, która jest używana bardzo rzadko
Pytanie:
Bardzo proszę o informację na temat sczytywania kart kierowcy. Wiemy, że tachograf powinien być sczytywany co 3 miesiące, a karta kierowcy co 21 dni, czy jednak dotyczy to także sytuacji, gdy kierowca użył karty tylko raz w miesiącu? Czy wówczas również musi ona być sczytana po 21 dniach, czy można to zrobić w innym terminie?
Piotr Kowalski
22 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Zestaw o masie 5,5 t - tachograf i zaświadczenie na potrzeby własne
Pytanie:
Firma zajmuje się prowadzeniem robót ziemnych. Posiada samochód o dmc 3500 kg. Do samochodu tego podłącza przyczepę o dmc 2000 kg, na której przewozi minikoparkę. Czy w pojeździe musi być zamontowany tachograf i czy firma powinna mieć zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne?
Władysław Kwiatkowski
19 lipca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Nanoszenie ręcznie dziennego odpoczynku na wykresówkę
Pytanie:
Proszę opisać, w jaki sposób kierowca powinien ręcznie nanosić odpoczynek dzienny na wykresówkę, w sytuacji gdy dziś rozpoczął pracę o godzinie 7.00 i skończył o 17.00, a następny przewóz rozpocznie jutro o 22.00? Po zakończeniu pracy musiał wyjąć wykresówkę z tachografu.
Władysław Kwiatkowski
15 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Archiwalny
Ciężarówka należąca do rolnika a ustawa o transporcie
Pytanie:
Czy rolnik posiadający dużą ciężarówkę podlega pod ustawę o transporcie drogowym? Czy musi mieć w pojeździe zainstalowany tachograf? Czy ma obowiązek go używać? Jakie dokumenty są wymagane podczas przewozu? Chodzi o osobę, która przewozi tylko własne produkty rolne, ale chce tym samochodem przywieźć sobie też węgiel z odległego Śląska.
Władysław Kwiatkowski
14 lipca 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dwaj z trzech kierowców jako załoga 2-osobowa - jaki czas pracy ich obowiązuje
Pytanie:
Czy dopuszczalna jest następująca sytuacja: przewóz drogowy autobusu rozpoczyna trzech kierowców. Kierowca I prowadzi autobus przez 3 godziny. Następnie wysiada z autobusu i do jego prowadzenia przystępują kierowcy II i III. Czy zostaną potraktowani jako załoga? Czas, w którym nie prowadzili pojazdu, zaznaczyli sobie na wykresówkach jako dyspozycyjność.
Władysław Kwiatkowski
8 lipca 2010 r.
Załoga kilkuosobowa
Archiwalny
Możliwość zastąpienia zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu przez tzw. żółtą tarczkę
Pytanie:
Mam pytanie związane z odpowiedzią na pytanie dotyczące konieczności wystawiania zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu przez przedsiębiorcę, który posiada pojazd o DMC do 3,5 t i zakupił oraz sporadycznie używa busa przystosowanego do przewozu 15 osób. Autor odpowiedzi, pan Łukasz Prasołek, pisze tak:
„Zaświadczenie
o nieprowadzeniu powinno zostać wystawione na druku unijnym. Znajdzie go Pan na naszym portalu w dziale Wzory dokumentów. Występuje on obecnie w dwóch wersjach (obie są uznawane przez służby kontrolne):
jedna jest przewidziana w ustawie o czasie pracy kierowców,
druga
to ten sam dokument, ale nieco zmodyfikowany w grudniu 2009 r. przez Komisję Europejską, w którym jeszcze w marcu 2010 r. prostowano błędy w tłumaczeniu.”
W odpowiedzi nie wskazano jednak, że na terenie Polski sprawę zaświadczeń reguluje ustawa o czasie pracy kierowców, która wyraźnie wskazuje, że zaświadczenie na druku unijnym należy wystawić tylko w trzech sytuacjach: urlopu wypoczynkowego, choroby lub prowadzenia pojazdu wyłączonego z przepisów rozporządzenia nr 561/2006 (WE). W pozostałych przypadkach, gdy brak wykresówek, nie ma obowiązku, aby zaświadczenie było wystawione na specjalnym elektronicznym formularzu. W dalszym ciągu może być to tzw. żółta tarcza. Proszę o wyjaśnienie tej kwestii.
Łukasz Prasołek
8 lipca 2010 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Przewozy organów publicznych zwolnione z przestrzegania czasu pracy kierowców
Pytanie:
Proszę o podanie kilku przykładów organów publicznych oraz rodzajów przewozów, o których mowa w art. 13 pkt 1a rozporządzenia WE nr 561/2006, który stanowi:
O ile nie zagraża to osiągnięciu celów określonych w art. 1, każde Państwo Członkowskie może wprowadzić wyjątki od przepisów art. 5-9 i uzależnić te wyjątki od spełnienia indywidualnych warunków na swoim terytorium lub, w porozumieniu z zainteresowanymi Państwami, na terytorium innego Państwa Członkowskiego, mające zastosowanie do przewozów wykonywanych pojazdami będącymi własnością organów publicznych, lub wynajmowanymi przez nie bez kierowcy, w celu wykonywania przewozów drogowych, które nie stanowią konkurencji dla prywatnych przedsiębiorstw transportowych.
Piotr Kowalski
1 lipca 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
« pierwsza
«
3
4
5
6
7
»
ostatnia »
3605
3086
3709
3798
3507
3234
3216
5318
5317
3233
3109
3707
3797
5457
3102
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x