x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
czas jazdy kierowców
czas jazdy kierowców
Przerwy kierowców a nieuzasadnione postoje
Pytanie:
Pan Lankamer w swojej odpowiedzi na pytanie czytelnika podał następujący przykład:
„Kierowca wykonujący przewóz na potrzeby własne wyruszył w trasę nocą. Po 2 godzinach jazdy złapał gumę, w związku z czym przez godzinę wymieniał koło na zapasowe. Po kolejnych 2 godzinach jazdy postanowił zrobić sobie przerwę śniadaniową, która przeciągnęła się na tyle, że w dalszą drogę wyruszył dopiero po 2 godzinach. Po kolejnej godzinie jazdy dotarł do celu podróży, gdzie przez godzinę nadzorował rozładunek towaru, a następnie niezwłocznie ruszył w drogę powrotną. Po godzinie jazdy postanowił zboczyć z trasy na obiad, który jadł przez kolejną godzinę. Po posileniu się, co trwało godzinę, powrócił do bazy. A zatem pracownik był w trasie w sumie przez 12 godzin, ale tylko 9 godzin i 15 minut należy mu zaliczyć do czasu pracy. Miał w trasie 2 przerwy, w czasie których nie wykonywał pracy, tylko spożywał posiłki. Przerwy te trwały w sumie 3 godziny, ale 15 minut z nich należy zaliczyć do czasu pracy (jako przewidzianą w przepisach przerwę na posiłek). Tym samym kierowca nie przekroczył maksymalnego czasu pracy w porze nocnej, gdyż pozostałe 2 godziny 45 minut zostaną zaliczone do czasu dyżuru, niewliczanego do czasu pracy ".
Nie bardzo rozumiem, dlaczego nieuzasadnione postoje podczas pracy mam zaliczyć do dyżuru, za który należy wypłacić wynagrodzenie. Kierowca podczas prowadzenia pojazdu, np. zgodne z rozporządzeniem nr 561/2006, ma robić ściśle określone przerwy, powiedzmy - 45-minutowe, podczas gdy czas prowadzenia pojazdu w tym dniu nie przekraczał 9 godzin. Moim zdaniem do czasu dyżuru mam obowiązek zaliczyć przerwy w wymiarze określonym w przepisach, a nieuzasadnione przedłużenie postoju będzie w tym przypadku niepłatne. Gdyby kierowca wiedział, że „biesiadowanie" zostanie mu zaliczone do płatnego dyżuru, to każdy posiłek spożywałby przez co najmniej 2 godziny.
Karol Lankamer
25 czerwca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Odpoczynki - jak często mogą wypadać poza bazą
Pytanie:
Co jaki czas kierowca musi zjeżdżać na bazę firmy lub do swojego miejsca zamieszkania? Czy odpoczynki tygodniowe kierowcy mogą być odbierane w dowolnej liczbie poza bazą lub miejscem zamieszkania?
Karolina Płaczek
23 czerwca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Zmiana wykresówki podczas odpoczynku tygodniowego - jak często
Pytanie:
Czy podczas odpoczynku tygodniowego poza terenem przedsiębiorstwa muszę zmieniać tarczki co 24 godziny, skoro odpoczynek trwa od 24 do 48 h? Czy po powrocie do firmy za ten okres powinno być wystawione zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu?
Przemysław Rafalski
22 czerwca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Urządzenia do wczytywania danych z tachografów cyfrowych
Pytanie:
Do tej pory miałem ciągniki siodłowe z tachografami analogowymi. Teraz będę kupował już z cyfrowymi. W jakie urządzenia do przechowywania i wczytywania danych z tachografów cyfrowych muszę się wyposażyć?
Karolina Płaczek
21 czerwca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Archiwalny
Samozatrudnieni kierowcy - czas pracy i zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Pytanie:
Jakim normom czasu pracy podlegają kierowcy, którzy są samozatrudnieni, oraz właściciel firmy transportowej, który sam prowadzi swój pojazd? Kto wystawia im zaświadczenie o okresach nieprowadzenia pojazdu? Chodzi o pojazd o DMC równym 40 t i przewozy na terenie Wspólnoty.
Przemysław Rafalski
21 czerwca 2010 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Czas przerwy w jeździe - rozliczać jako przerwę w pracy, czas pracy czy dyżur
Pytanie:
Nasza firma zatrudnia kierowców w systemie równoważnego czasu pracy przy transporcie towarów na potrzeby własne. Kierowca wyjeżdża w nocy, czyli może pracować 10 godzin. Pracuje w następujący sposób: 2 godziny jazdy, 1 godzina przerwy, 2 godziny jazdy, 2 godziny przerwy, 1 godzina jazdy, 1 godzina rozładunku, 1 godzina jazdy, 1 godzina przerwy, 1 godzina jazdy.
Wynika z tego, że od rozpoczęcia do zakończenia pracy minęło 12 godzin - czyli czas pracy został przekroczony o 2 godziny. Czy mogę dwie przerwy, 1-godzinną i 2-godzinną, uznać za dyżur? Czy wtedy czas pracy kierowcy będzie wynosił 9 godzin, a za 3 godziny dyżuru mam zapłacić kierowcy 100% stawki godzinowej?
Karol Lankamer
16 kwietnia 2010 r.
Przerwy kierowcy
Przewóz rzeczy i osób pojazdami do 3,5 t a obowiązek stosowania kart drogowych
Pytanie:
Czy karty drogowe dla kierowców w firmie transportowej zajmującej się przewozem rzeczy i osób pojazdami poniżej 3,5 t są obowiązkowe?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Archiwalny
Tygodniowe limity czasu prowadzenia pojazdów w krajach UE
Pytanie:
Ze względu na konieczność wykonywania dość odległych kursów (m.in. do Portugalii i Hiszpanii) moi kierowcy dość często zmuszeni są stosować okresy dziennej jazdy przedłużone do 10 godzin. Bardzo proszę o wyjaśnienie, jaki tygodniowy limit czasu prowadzenia pojazdu obowiązuje moich kierowców. Czy dobrze rozumiem, że, zgodnie z przepisami rozporządzenia WE 561/2006, maksymalnie w tygodniu mogą prowadzić pojazd przez 56 godzin?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Czas jazdy
Różnice w normach czasu jazdy pomiędzy umową AETR i rozporządzeniem WE nr 561/2006
Pytanie:
Kierowcy naszej firmy jeżdżą na zmianę do krajów podlegających normom unijnym oraz umowie AETR. Jakie są równice w zakresie norm dotyczących przerw i odpoczynków pomiędzy rozporządzeniem nr 561/2006 i umową AETR?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Okres prowadzenia pojazdu, po którym można rozpocząć przerwę podzieloną
Pytanie:
Czy istnieją jakieś regulacje w zakresie tego, w jakim okresie po rozpoczęciu prowadzenia pojazdu kierowca może wykorzystać pierwszą część przerwy z przerwy podzielonej? Chodzi mi o to, czy wolno mu rozpocząć przerwę już po np. 5 minutach jazdy? Czy jeżeli kierowca zatrzyma pojazd na okres krótszy niż 15 minut, to również może ten okres zaliczyć jako pierwszą część przerwy?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Przerwy kierowcy
Odpoczynek tygodniowy - czy musi wypadać w weekend?
Pytanie:
Od niedawna zajmuję się kadrami w firmie transportowej. Wiele rzeczy jeszcze sprawia mi trudności, ale najwięcej kłopotu mam z tygodniowymi odpoczynkami kierowców. Część kierowców zatrudnionych w naszej firmie twierdzi, że taki odpoczynek powinien przypadać w weekend. Mi się wydaje, że nie ma takiego obowiązku, istotna jest tylko jego długość, dlatego często wyznaczamy odpoczynek w środku tygodnia. Proszę o wyjaśnienie, kto ma rację.
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Jak długo trzeba archiwizować tarcze tachografu?
Pytanie:
Przez jaki czas trzeba przechowywać tarcze tachografu w przypadku przewozów na potrzeby własne, a jak długo przy krajowym przewozie rzeczy? Czy ma znaczenie właśnie rodzaj wykonywanego transportu?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Archiwalny
Czy właściciela firmy obowiązują ograniczenia w czasie pracy przewidziane dla kierowców?
Pytanie:
Prowadzę małą firmę transportową, w której prowadzimy transport drogowy rzeczy do Niemiec. Ze względu na oszczędności również ja - właściciel firmy - często prowadzę ciężarówki (dmc powyżej 3,5 t), wykonując normalne kursy. Czy w takim przypadku obowiązują mnie te wszystkie zasady dotyczące czasu pracy kierowców?
Agata Lankamer-Prasołek
17 marca 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dopuszczalne długości okresów prowadzenia pojazdu pomiędzy dzielonym odpoczynkiem dobowym
Pytanie:
Zatrudniam kierowców w równoważnym systemie czasu pracy. Zajmują się oni przewozem drogowym rzeczy pojazdami powyżej 3,5 dmc. Ze względu na konieczność doładowywania towaru po trasie, moi kierowcy często dzielą odpoczynki dobowe na części. Bardzo proszę o wyjaśnienie, ile czasu może trwać przerwa pomiędzy dzielonym okresem odpoczynku dziennego? Czy moi kierowcy w tym czasie mogą przejechać następne 5 lub więcej godzin?
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Czas jazdy
« pierwsza
«
3
4
5
6
7
»
ostatnia »
3137
3755
2974
3097
3706
3781
5627
5641
5659
5677
5685
5707
8823
5642
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x