Od 1 lipca 2018 r. opłaty drogowe dla samochodów ciężarowych będą obowiązywały na wszystkich drogach federalnych. Myto obejmie 40 tysięcy kilometrów nowych dróg.
Od 1 stycznia 2018 r. w Austrii zdrożały opłaty za przejazd po drogach płatnych pojazdami powyżej 3,5 t. Niewykluczone, że podwyżka opłat drogowych czeka nas też we Francji. Ile zapłacimy?
Wysokość opłaty będzie uzależniona od masy pojazdu, liczby osi i klasy Euro silnika. Opłatami zostaną objęte pojazdy o DMC powyżej 3,5 tony.
Nowa opłata ma wynosić 40 euro od każdego kierowcy, który wykonuje przewozy do Francji i w związku z tym jest rejestrowany w elektronicznym systemie SIPSI. Jeśli prowadzisz przewozy do Francji, nie zapomnij o opłacie.
40 000 km niemieckich dróg federalnych stanie się drogami płatnymi. Unowocześniony zostanie też system kontroli. Od kiedy?
Stawka opłaty za przejazd samochodu ciężarowego w Rosji o dmc ponad 12 ton pozostanie na dotychczasowym poziomie. Obecnie wynosi ona 1,5293 rubla. m poziomie. Decyzja o wysokości stawek obowiązuje od 1 marca 2016 r.
Belgia od 1 kwietnia 2016 r. wprowadziła podatek drogowy ViaPass. Jest to satelitarny system pomiaru przejechanych kilometrów. Tym samym Belgia odeszła od systemu opłat za przewóz drogowy.
Od 1 marca 2016 r. więcej zapłacimy za podróż odcinkami autostrady A2 Nowy Tomyśl - Konin (150 km). Zmiany dotyczą motocykli, samochodów osobowych i pojazdów nienormatywnych.
Od 1 października 2015 r. właściciele pojazdów o dmc powyżej 7,5 tony będą musieli zapłacić za przejazd po niemieckich drogach. Wtedy zmienią się także taryfy opłat drogowych.
Dzięki nowym przepisom kierowcy podróżujący autostradą nie muszą opłacać przejazdu, jeśli panuje na niej duży ruch.
Rząd niemiecki zwiększył o 1100 km sieć dróg, na których obowiązują opłaty dla kierowców ciężarówek. Myto za przejazd będą musieli teraz płacić kierowcy pojazdów o dmc powyżej 7,5 ton, a nie jak dotychczas od 12 ton.
System Viapass ma zostać uruchomiony w styczniu 2016 roku. Obejmie wszystkie drogi w Brukseli, Flandrii oraz Walonii i będzie obowiązkowy dla pojazdów o dmc ponad 3,5 tony.
E-myto ma być pobierane na terenie całej Unii Europejskiej za pomocą jednego urządzenia. Jednak nim to się stanie, w Polsce potrzebne są zmiany w sposobie płatności za drogi koncesyjne.
Od 1 marca 2015 r. na autostradzie A4 z Krakowa do Katowic za przejazd ciężarówką trzeba zapłacić 53 zł.
Rząd we Francji ponownie zawiesił wprowadzenie opłat za drogi dla samochodów ciężarowych. Tym razem na czas nieokreślony.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »