Podstawowym założeniem jest to, że kierowca w tygodniu 0 nie korzystał z możliwości skrócenia odpoczynku i do tygodnia drugiego realizował tylko odpoczynki na starych zasadach.
Dodatkowo należy pamiętać, że zaprezentowany przykład odnosi się wyłącznie do kierowcy przewożącego rzeczy w ruchu międzynarodowym.
Po trzecie dwa kolejne tygodniowe skrócone odpoczynki (w tygodniu 3 i 4) będą rozpoczynane w kraju nie będącym siedzibą firmy, ani państwem zamieszkania kierowcy.
Ponadto muszą być spełnione dodatkowe przesłanki, które szerzej zostaną wyjaśnione w dalszej części artykułu.
Trzeba pamiętać, że zaprezentowana możliwość jest swoistego rodzaju wyjątkiem. Wobec tego, aby można było z niego skorzystać, trzeba ściśle przestrzegać określonych zasad.
Przeczytaj także:
Czy zamiast rekompensaty, można w ewidencji wpisać inne nieobecności?
Jak rozłożyć rekompensaty za skrócenia i wydłużenia?
Rozliczanie dwóch rodzajów rekompensat – za skrócenie jednego i dwóch odpoczynków
Wyjaśnienia KE: rekompensata za odpoczynki skrócone i przedłużenie jazdy
Z artykułu dowiesz się: