Podstawowym założeniem jest to, że kierowca w tygodniu 0 nie korzystał z możliwości skrócenia odpoczynku i do tygodnia drugiego realizował tylko odpoczynki na starych zasadach.
Dodatkowo należy pamiętać, że zaprezentowany przykład odnosi się wyłącznie do kierowcy przewożącego rzeczy w ruchu międzynarodowym.
Po trzecie dwa kolejne tygodniowe skrócone odpoczynki (w tygodniu 3 i 4) będą rozpoczynane w kraju nie będącym siedzibą firmy, ani państwem zamieszkania kierowcy.
Ponadto muszą być spełnione dodatkowe przesłanki, które szerzej zostaną wyjaśnione w dalszej części artykułu.
Trzeba pamiętać, że zaprezentowana możliwość jest swoistego rodzaju wyjątkiem. Wobec tego, aby można było z niego skorzystać, trzeba ściśle przestrzegać określonych zasad.
Przeczytaj także:
Czy zamiast rekompensaty, można w ewidencji wpisać inne nieobecności?
Jak rozłożyć rekompensaty za skrócenia i wydłużenia?
Rozliczanie dwóch rodzajów rekompensat – za skrócenie jednego i dwóch odpoczynków
Wyjaśnienia KE: rekompensata za odpoczynki skrócone i przedłużenie jazdy
Z artykułu dowiesz się:
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Szybko przygotuj i wypełnij bezpłatnie każdy dokument, jakiego potrzebujesz: od dokumentacji ZUS, po umowy pracownicze, od PIT- ów po dokumenty transportowe. Wyszukujesz dokument, widzisz wzór, jak go wypełnić, edytujesz, drukujesz, gotowe. Jeszcze nigdy sporządzanie dokumentów nie było tak proste. Zobacz i przekonaj się sam!
Teraz już bez trudu śledzisz zmiany prawne i wydarzenia ważne dla branży, aby wiedzieć o każdej ważnej zmianie przepisów lub rozporządzeniu.
Znajdziesz tu dane teleadresowe służb kontrolnych. Dowiesz się też, ile wynoszą kary ITD. Ponadto w tym dziale są też dostępne informacje na temat utrudnień w ruchu, kursów walut, ograniczeń w ruchu i dni świątecznych.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: