Kierowca jeśli nie może odpoczywać wymagane 9 godzin, musi zadbać o to, żeby odpoczynek trwał nie krócej niż 7 godzin. Nie wolno skracać odpoczynku, ponieważ za to grożą kary!
W celu maksymalnego wykorzystania norm jazdy można zastosować pewien trik. Należy odejmować od czasu jazdy wszystkie, nawet najkrótsze postoje. W ten sposób najszybciej dojedziesz do celu. Sprawdź!Jeśli zależy Ci na tym, żeby jak najszybciej dojechać do celu, a więc maksymalnie wykorzystać normy jazdy określone w przepisach, odejmuj od czasu jazdy wszystkie, nawet najdrobniejsze postoje.
Oto lista zadań dzięki której nie zapłacisz kary za brak odpoczynku. Przeczytaj, sprawdź i zastosuj!
Kierowcy jadący w załodze mogą odbierać przerwy, w czasie gdy drugi członek załogi prowadzi pojazd. Czy tę samą zasadę można zastosować do odpoczynków? A jeśli tak, to jakie warunki trzeba spełnić? Sprawdź.
Każdy kierowca chce tak zaplanować sobie jazdę, żeby możliwie jak najwięcej jechać. Sprawdź, jak to uzyskać, jeśli wyjeżdżasz w drogę po południu.
Francja, Niemcy, Włochy i inne kraje „starej Unii” domagają się, aby polscy kierowcy wracali na regularne odpoczynki tygodniowe do Polski. Nie zgadzają się też na liberalizację zasad dotyczących kabotażu. Co jeszcze chcą zmienić?
Jak powinien postąpić kierowca, który przejmuje pojazd z tachografem cyfrowym w miejscu, do którego dowieziono go innym samochodem? Jeśli np. jechał cztery godziny do miejsca postoju, to przy logowaniu cały ten czas powinien opisać jako dyspozycyjność, inne prace czy odpoczynek? Sprawdźmy.
W Belgii obowiązuje już przepis zabraniający odbioru regularnego odpoczynku tygodniowego w kabinie pojazdu. Kary za nieprzestrzeganie przepisu wynoszą 1 800 euro.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »