Francja opublikowała porozumienie dotyczące zmian w stawkach płacy minimalnej dotyczącej pracowników branży transportowej jeszcze w 2017 roku, niezależnie od podwyżek planowanych w kolejnym, 2018 roku. Porozumienie datowane na 7 kwietnia 2017 r. przewiduje podwyższenie stawek dla wszystkich kategorii pracowników sektora, zarówno w przewozie rzeczy jak i osób.
Na stronie internetowej francuskiego ministerstwa transportu opublikowano nowe wyższe stawki wynagrodzenia kierowców, np. minimalna stawka godzinowa kierowcy ciągnika siodłowego wzrosła z 10 euro do 10,06 euro.
Będziesz musiał zapłacić do 50 euro za każdego kierowcę, który pojedzie do Francji. Dodatkowa opłata za delegowanych pracowników pojawi się w nowym rozporządzeniu do francuskiej ustawy o pracy.
Do walki z wykroczeniami drogowymi Francuzi wykorzystują system dosyć ostrych kar - od mandatów egzekwowanych na miejscu wykroczenia, przez kaucje, po zatrzymanie pojazdów i praw jazdy. Zobacz, kiedy stracisz uprawnienia do kierowania pojazdami we Francji.
Od 1 stycznia 2017 r. wszyscy pracodawcy wysyłający swoich pracowników do Francji będą musieli wypełniać w formie elektronicznej zaświadczenie o ich delegowaniu. Obowiązek ten dotyczy również firm transportowych, których pracownicy wjeżdżają na teren Francji.
Francuskie ministerstwo do spraw transportu opublikowało 20 lipca 2016 r. nowe zaświadczenie o oddelegowaniu pracownika do pracy we Francji. W porównaniu z wcześniejszym wzorem zmieniło się kilka pozycji. Sprawdź, jak wygląda aktualny wzór.
W połowie czerwca Komisja Europejska wszczęła postępowanie przeciwko Francji w sprawie przepisów dotyczących płacy minimalnej. Francuskie władze mają dwa miesiące na odpowiedź. Takie samo postępowanie toczy się obecnie przeciwko Niemcom.
Jednym z założeń nowelizacji ustawy o transporcie drogowym jest uruchomienie Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego. Ma to poprawić bezpieczeństwo i konkurencję w transporcie drogowym. Jednak dla przewoźników to niekoniecznie dobre rozwiązanie. Dlaczego?
Władze francuskie wydały oficjalne stanowisko zalecające odstąpienie od nakładania mandatów za to naruszenie i stosowanie się do wytycznych KE. W stanowisku tym wskazano również, że ukarani przedsiębiorcy mogą zwrócić się o zwrot opłaconych mandatów.
Polski rząd doszedł do porozumienia z Francuzami. Przewoźnicy nie będą karani, jeśli w zaświadczeniu o delegowaniu kierowcy do pracy we Francji nie wpiszą numeru z elektronicznego rejestru przedsiębiorców transportu drogowego, gdyż rejestr nadal nie powstał.
Od 1 lipca 2016 r. kierowca wykonujący przewóz na terytorium Francji będzie musiał otrzymać minimalną stawkę godzinową w wysokości 9,67 euro. Jednak to nie wszystkie obowiązki, które czekają polskiego przewoźnika. Jak będziesz musiał się przygotować do zmian?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »