Od 1 lipca 2016 r. kierowca wykonujący przewóz na terytorium Francji będzie musiał otrzymać minimalną stawkę godzinową w wysokości 9,67 euro. Jednak to nie wszystkie obowiązki, które czekają polskiego przewoźnika. Jak będziesz musiał się przygotować do zmian?
31 maja w Warszawie w Warszawie odbył się protest przewoźników przeciwko dyskryminowaniu polskich przedsiębiorców przez Francję. Od lipca 2016 w tym kraju będzie obowiązywać płaca minimalna.
Jak się okazuje minimalne wynagrodzenie we Francji dla zagranicznych kierowców to dopiero pierwszy krok w walce z nieuczciwą konkurencją w transporcie. Kolejnym ma być restrykcyjne kontrolowanie firm i kierowców wykonujących kabotaż na terenie Francji.
Polscy kierowcy jadący do Francji będą musieli mieć zapewnione 9,61 euro za godzinę. Ponadto przewoźnik będzie miał obowiązek zweryfikować, do której klasy pracowników zakwalifikować kierowcę, żeby wypłacić mu dodatek.
Francuskie służby kontrolne coraz częściej nakładają kary za brak 45-minutowej przerwy podczas jazdy w podwójnej obsadzie. Francja nie wprowadziła żadnych nowych przepisów dotyczących tego zagadnienia, więc nie wiadomo, skąd wzrost mandatów. Wyjaśniamy, jak ich uniknąć.
Główny Inspektor Transportu Drogowego ostrzega firmy transportowe jeżdżące do Francji przed kontrolami przestrzegania tygodniowego odpoczynku przez kierowców. Za nieprzestrzeganie przepisów przedsiębiorcom grożą kary do 30.000 euro i rok więzienia.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »