Prawo Macrona (potocznie zwane Loi Macron) weszło w życie 1 lipca 2016 r. Od tego czasu polscy przewoźnicy muszą zapewniać kierowcom, realizującym transport na terenie Francji, minimalną lokalną stawkę godzinową. W przypadku nieprzestrzegania tych przepisów przedsiębiorcom grożą dotkliwe mandaty.
Francuskie władze planują wprowadzenie kary w postaci odebranie prawa jazdy za trzymanie telefonu w dłoni podczas prowadzenia auta. Warunkiem będzie jednak równoczesne popełnienie innego wykroczenia np. przekroczenie dozwolonej prędkości. Sprawdź szczegóły.
Tegoroczny szczyt G7 odbędzie się w Biarritz od 24 do 26 sierpnia. W związku z jego organizacją zaplanowano szereg zmian w ruchu drogowym. Wprowadzono ograniczenia, ale także zdjęto niektóre zakazy. Sprawdź!
Francuskie prawo drogowe obok niemieckiego jest jednym z najbardziej rygorystycznych w Europie. Kary finansowe są bardzo wysokie, a funkcjonariusze celni i inspektorzy - nieubłagani. Oto kilka porad, które pomogą przewoźnikom uniknąć niesłusznie wystawionego mandatu.
We Francji 5 czerwca br. opublikowano nowy dekret zmieniający przepisy o delegowaniu pracowników oraz zaostrzający kary za nielegalną pracę.
Od 1 marca 2019 r. wyższe kary za naruszenia związane z delegowaniem kierowców wzrosły z 2000 do 4000 euro. W przypadku ponownego naruszenia (recydywy), kara wzrosła do 8000 euro. Zmiany dotyczą też francuskiego kontrahenta!
We Francji zmieniła się wysokość kar oraz zakres odpowiedzialności za naruszenia. Sprawdź nowe przepisy!
Od momentu wdrożenia ustawy Loi Macron w dalszym ciągu przysparza ona przewoźnikom wiele kłopotów. Jak sobie sprawnie poradzić z tymi przepisami? Oto kilka rad. Sprawdź!
Czy wymiar czasu pracy kierowcy zatrudnionego na umowę o pracę na pół etatu, pracującego na terenie Francji będzie liczony jako 35/2 czy 40/2. Jakie zagrożenia ekonomiczne lub administracyjne mogą się pojawić w przypadku umowy na pół etatu? Jak Francuzi traktują takie umowy?
Francuski Parlament przyjął projekt nowelizacji przepisów dotyczących kar nakładanych przez tamtejszą inspekcję pracy za naruszenia przepisów prawa pracy. Za naruszenie przepisów związanych z delegowaniem Polaka do pracy we Francji kara wyniesie aż 3.000 euro.
Od 1 lipca we Francji najwyższa dozwolona prędkość wynosi 80 km/h zamiast 90 km/h. Ale tylko na niektórych drogach.
Francuskie ministerstwo spraw wewnętrznych planuje przywrócenie od 1 maja do 31 października kontroli na granicach. Spowodowane jest to rosnącym zagrożeniem terrorystycznym.
Wzrosną kary, a kontrole będą częstsze i prowadzone przez kilka służb jednocześnie. Francuskie ministerstwo pracy zapowiedziało, że wprowadzi surowsze kary za złamanie przepisów o delegowaniu kierowców.
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom Francuzi nie będą pobierać opłat za rejestrację delegowanych kierowców w elektronicznym systemie SIPSI. Opłaty miały obowiązywać od początku tego roku.
Nowa opłata ma wynosić 40 euro od każdego kierowcy, który wykonuje przewozy do Francji i w związku z tym jest rejestrowany w elektronicznym systemie SIPSI. Jeśli prowadzisz przewozy do Francji, nie zapomnij o opłacie.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »