Od 1 listopada 2021 r. na części terytorium Francji zmienią się przepisy dotyczące zimowego wyposażenia samochodów. Zmiany polegające na obowiązkowym wyposażeniu samochodów w łańcuchy lub opony zimowe obejmą 48 francuskich departamentów, znajdujących się w górskich regionach: Pirenejów, Alp, Jury, Korsyki, Masywu Centralnego oraz Masywu Vosgien. Dodatkowo od 1 listopada 2024 r. wymagane będą opony zimowe z oznaczeniem 3PMSF.
Unijna komisarz ds. transportu stwierdziła w imieniu Komisji Europejskiej, że naklejki na ciężarówki i autobusy z ostrzeżeniami o martwym polu, obowiązujące od stycznia we Francji, są legalne i mogą być nadal stosowane. Od 1 kwietnia za ich brak grozi grzywna w wysokości 135 euro.
Francja wprowadziła zapowiadany przez nas obowiązek umieszczania na ciężarówce lub autobusie naklejek, ostrzegających o martwym polu. Jednak na razie za ich brak nie grozi kara – ostateczna wersja przepisów przewiduje okres przejściowy, który potrwa do końca marca. Do tego czasu służby kontrolne będę tylko udzielały pouczenia.
Czy mogę wykonać kabotaż na terenie Francji busem o dmc do 3,5 tony? Zaznaczam, że nie mam licencji przewoźnika?
Od 1 stycznia 2021 r. ogólna minimalna stawka godzinowa brutto we Francji wzrosła do 10,25 euro. W 2020 r. wynosiła z 10,15 euro. W związku z podwyżką stawki w grupach 118M, 120M, 128M, 138M również wzrosły do 10,25 euro za godzinę. Bez zmian pozostały stawki w grupie 150M (kierowcy ciągników z naczepami) oraz w przewozach osób.
Rząd francuski planuje wprowadzenie od 1 stycznia 2021 r. obowiązku umieszczania na ciężarówkach i autobusach kolorowych naklejek. Mają one ostrzegać pieszych i rowerzystów, że z powodu tzw. martwego pola mogą być niewidoczni dla kierowcy.
Kierowca rozpoczął delegację we Francji, ponieważ prywatnie spędzał tam wolny czas. Pytanie czy delegację w takiej sytuacji można rozpocząć faktycznie od miejscowości francuskiej w której kierowca rozpoczął pracę czy nie możemy jej w ogóle policzyć, jak podejść do takiej sytuacji? Czy ustawa pozwala definiować rozpoczęcie delegacji w innym kraju niż Polska?
Przewoźnikowi, który nie zapewni kierowcy pojazdu dostawczego noclegu w higienicznych, bezpiecznych i komfortowych warunkach, grozi we Francji wysoka kara. Noclegi w pojeździe nie są już dozwolone. Dotyczy to dostawczaków o dmc do 3,5 tony.
We Francji do taryfikatora dodano karę, za naruszenia związane z czasem pracy kierowców. Dotyczy ona opóźnienia w odebraniu tygodniowego odpoczynku – po sześciu dziennych okresach jazdy.
W maju we Francji częściowo zniesione zostaną ograniczenia dla ruchu ciężarówek. Dotyczą one jednak: przeprowadzek, transportów kurierskich oraz określonych innych rodzajów transportu: żywności, artykułów higienicznych itd. Sprawdź szczegóły.
Kierowcy pojazdów o DMC od 2,8 do 3,5 t muszą w Niemczech i Francji przestrzegać norm czasu jazdy, przerw i odpoczynków, przewidzianych w rozporządzeniu nr 561/2006 dla kierowców ciężarówek. Muszą też rejestrować swoje aktywności. Jak należy to robić?
Na podstawie nowych przepisów francuscy zleceniodawcy (spedytorzy, przewoźnicy), zostaną obciążeni dodatkowymi obowiązkami w długofalowych umowach z dalszymi przewoźnikami. Nowe regulacje nie będą obowiązywały na rynku kasowym, czyli tzw. rynku SPOT, na którym transakcje są realizowane najpóźniej w drugim dniu roboczym od momentu ich zlecenia .
Wybór reprezentanta przewoźnika we Francji powinien być podyktowany dwoma względami: potrzebami własnymi (przedstawiciele mogą świadczyć szerszy wachlarz usług, nie tylko te ustalone przez francuskie przepisy) oraz kalkulacją ryzyka, czyli założeniem, co dany podmiot może zaoferować organizacji i jak bardzo jego oferta będzie przydatna w praktyce.
Od początku wprowadzenia w Niemczech i Francji tzw. płac minimalnych (MiLoG i Loi Macron) polscy przewoźnicy wciąż mają problem z interpretacją przepisów, dotyczących rozliczania kierowców zawodowych. Najwięcej kłopotów sprawiają dodatki oraz wyliczenia stawek.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »