Ile wynosi czas pracy kierowcy w następujących krajach UE: Niemczech, Francji, Hiszpanii i Portugalii. Jak długo służby kontrolne mogą żądać dokumentów dotyczących rejestracji czasu pracy pojazdem ciężarowym o dmc poniżej 3,5 tony? Jakie dokumenty musi mieć przy sobie kierowca, który jest równocześnie właścicielem firmy?
Mam pytanie o przewóz betonu ciężarówkami z tachografami analogowymi: jak się rzecz ma z tachografami analogowymi? Dużo betonowozów ma jeszcze tachograf analogowy – i jak wtedy stosować to wyłączenie a zarazem rozliczać czas pracy kierowców? Czy znów trzeba tworzyć odrębne ewidencje czasu pracy ?
Zatrudnienie nowego kierowcy zwykle wiąże się z koniecznością uzupełnienia przerw od ostatniego wylogowania się z tachografu. Sprawdź jak prawidłowo udokumentować nieprowadzenie pojazdu.
Pierwsze przepisy uchwalonego pakietu mobilności zaczną obowiązywać 20 dni od jego opublikowania. Zakładając, że zostanie ogłoszony jeszcze w lipcu, przepisy zaczną obowiązywać już w sierpniu tego roku. Przedstawiamy zmiany, które zaczną wtedy obowiązywać.
Wszystkie aktywności kierowcy muszą mieścić się w 24-godzinnym okresie rozliczeniowym. Ale kiedy się on zaczyna: o północy, od rozpoczęcia pracy, od zakończenia poprzedniej doby? Otóż, zwykle zaczyna się od prowadzenia pojazdu! Ale nie zawsze – sprawdź wyjątki!
Jeśli kierowca wykorzysta przysługujący mu dzienny limit czasu prowadzenia pojazdu, może go zastąpić drugi kierowca. Jak udokumentować opuszczenie samochodu przez kierowcę A i dojazd do ciężarówki kierowcy B?
Dwuosobowa załoga kierowców ma prawo stosować łagodniejsze normy czasu pracy – dłuższe okresy rozliczeniowe i krótsze odpoczynki. Ale czy po zmianie pojazdu lub jednego kierowcy - inspektor ITD uzna dwóch kierowców za załogę?
Od 18 kwietnia do 31 maja br. będą obowiązywać dotychczasowe ułatwienia dla kierowców w zakresie czasu jazdy oraz odpoczynków.
W przedstawionym wczoraj pakiecie Tarczy Antykryzysowej znalazły się propozycje: wyłączenia okresu oczekiwania na granicy z czasu pracy kierowców samochodów ciężarowych oraz czasowego przywrócenie zaopatrzenia sklepów i handlu w niedzielę
Wynagrodzenie dla kierowcy za pracę w niedzielę lub święto zależy do tego, czy dostał wolny dzień z tego tytułu, czy nie. A także od tego, czy ta praca była planowana, czy nie. Sprawdź.
Działalność wielu firm transportowych jest związana z sezonem wynikającym z charakterystyki obsługiwanej branży. W związku z tym w niektórych miesiącach jest więcej pracy niż w innych. Jak w takiej sytuacji zorganizować pracę kierowców, żeby to było najkorzystniejsze dla firmy?
Kierowcy rzadko korzystają z możliwości odebrania odpoczynków dzielonych. Niesłusznie, ponieważ w niektórych sytuacjach jest to najlepszy sposób, żeby najszybciej dojechać do celu. Dlaczego?
Wraz z rozpoczęciem wakacji ruszyła akcja Inspekcji Transportu Drogowego „Bezpieczny autokar”. Sprawdzany jest stan techniczny autobusów, czas pracy i trzeźwość kierowców. Inspektorzy ITD prowadzą kontrole również na wniosek rodziców i opiekunów wycieczek.
Ograniczenie do 10 godzin czasu pracy kierowców wykonujących zadania w nocy ma charakter bezwzględnie obowiązujący. Oznacza to, że żadne oświadczenie pracownika ani dwustronna umowa nie wyłączą skutecznie tej normy ochronnej. Jeśli kierowcy często pracują w nocy, wyjściem z sytuacji może być natomiast określenie późniejszych godzin trwania pory nocnej. Zamiast np. w godzinach 0.00–4.00 korzystniejsze może się okazać ustalenie pory nocnej na godziny 3.00–7.00. Co można w ten sposób zyskać? Sprawdź!
Wielu kierowców ciężarówek i autokarów błędnie wyznacza, kiedy trzeba rozpocząć odpoczynek tygodniowy. Wyznaczają go po sześciu okresach jazdy dziennej. To niezgodne z przepisami, a ponadto sami ograniczają sobie czas jazdy! Sprawdź na czym polega różnica.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »