x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
transport drogowy
transport drogowy
Kto ponosi koszty kursów dokształcających na przewóz materiałów niebezpiecznych?
Pytanie:
Prowadzę małą firmę transportową. Ze względu na niskie obroty chcemy rozszerzyć naszą działalność o transport materiałów niebezpiecznych. Proszę o informacje czy kierowcy sami powinni opłacić sobie kurs skoro zyskują uprawienie? Czy też ja jako pracodawca powinienem pokryć cenę kursów?
Joanna Wegner
14 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Archiwalny
Wymagania jakie musi spełniać kierowca aby przewozić materiały niebezpieczne
Pytanie:
Prowadzę firmę transportową i zastanawiam się nad poszerzyć swojej oferty o przewóz materiałów niebezpiecznych. Proszę o wyjaśnienie, czy każdy kierowca może przewozić takie materiały, czy trzeba mieć w tym specjalne przeszkolenie? Jeśli tak, to jak je pozyskać?
Joanna Wegner
14 marca 2010 r.
Zezwolenia na przewozy szczególne
Jak uchronić się przed odejściem kierowcy wyszkolonego na koszt pracodawcy
Pytanie:
Zatrudniam 4 kierowców. W ostatnim czasie 2 z nich poprosiło mnie o skierowanie i opłacenie im szkolenia związanego organizowaniem transportu spedycyjnego. Taka wiedza moich pracowników będzie dla mnie bardzo przydatna, ale mam obawy, czy po wyszkoleniu pracownicy nie zdecydują się zmienić pracy. Wtedy stracę nie tylko dobrych pracowników ale także pieniądze wydane na ich szkolenie. Czy w jakiś sposób mogę zabezpieczyć się przed ich odejściem?
Joanna Wegner
14 marca 2010 r.
Wymogi dla kierowców
Uprawienia kierowców w związku z przejęciem firmy przez nowego pracodawcę
Pytanie:
Prowadzę małą rodzinną firmę transportową. Już niedługo chciałbym przejść na emeryturę i przekazać ją mojemu synowi. Kierowcy pytają mnie, jakie konsekwencje dla nich wynikną z związku z taką zmianą pracodawcy, dlatego zwracam się z pytaniem co powinienem im powiedzieć w takiej sytuacji? Czy ich umowy ulegną rozwiązaniu? Czy mogą decydować o tym, czy chcą pracować u mojego syna?
Beata Naróg
14 marca 2010 r.
Umowy z kierowcami
Kiedy przestrzegać AETR a kiedy rozporządzenia europejskiego?
Pytanie:
Nasza firma zajmuje się przewozem drogowym rzeczy pojazdami powyżej 3,5 t. Trasy przewozów biegną zazwyczaj między krajami Azji i Europy wschodniej a Niemcami i Włochami. Bardzo proszę o wyjaśnienie, jakie przepisy należy stosować w czasie tych przewozów, tj. rozrządzenia WE nr 561/2006 czy umowy AETR?
Łukasz Prasołek
14 marca 2010 r.
Gdzie zaliczyć ten okres?
Archiwalny
Dzienne i tygodniowe limity czasu pracy kierowcy pojazdu do 3,5 t zatrudnionego w systemie równoważnym
Pytanie:
Zatrudniam 3 kierowców do przewozu towarów ciężarówkami do 3,5 t. Kierowcy ci pracują w równoważnym czasie pracy. Proszę o wyjaśnienie, jakie czynności i które okresy przerw w pracy powinienem zaliczać do czasu pracy takiego kierowcy? Ile może wynosić ich dzienny i tygodniowy czas pracy?
Monika Wacikowska
14 marca 2010 r.
Czas jazdy
Lista obecności w zakładzie pracy o obowiązek tworzenia ewidencji czasu pracy
Pytanie:
Zajmuje się sprawami kadrowymi w firmie transportowej. Poprzednio prowadziłam kadry w innej firmie, w której nie zatrudnialiśmy kierowców. W związku z tym mam problem z prowadzeniem ewidencji czasu pracy kierowców. Czy jeżeli w firmie pracownicy obowiązkowo podpisują listę obecności, to czy jeszcze dodatkowo muszę tworzyć ewidencje czasu pracy?
Monika Wacikowska
14 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Odpoczynki dobowe w równoważnym systemie czasu pracy
Pytanie:
Proszę o wyjaśnienie ile powinny trwać odpoczynki dobowe i przerwa na odpoczynek kierowców zatrudnionych w przewozie drogowym, samochody do 3,5 t. ? Dodam, że kierowców obowiązuje równoważny czas pracy i kursy odbywają się tylko na terenie kraju.
Monika Wacikowska
14 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Umowa zlecenia z kierowcą a sposób zabezpieczenia interesów na wypadek wyrządzenia przez niego szkody
Pytanie:
W ramach prowadzonej przeze mnie firmy transportowej zajmującej się przewozem towarów na niektóre przewozy zawieram z kierowcami umowy zlecenia. Osoby te nie współpracują ze mną na stałe, korzystam z tej formy współpracy tylko sporadycznie. W związku z tym, zanim powierzę takim osobom towar i pojazd, chciałbym zabezpieczyć się przed ewentualnymi szkodami wynikłymi z działań tych osób. W jaki sposób w umowie zlecenia mogę zabezpieczyć swoje interesy?
Agata Lankamer-Prasołek
12 marca 2010 r.
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Archiwalny
Prace szczególnie niebezpieczne a dobowe normy czasu pracy kierowców świadczących pracę w nocy
Pytanie:
Nasza firma organizuje przewozy rzeczy do krajów UE. Ze względu na jej specyfikę praca naszych kierowców kwalifikowana jest jako praca szczególnie niebezpieczna (przewożą ADR-y). Mamy tylko 3 pojazdy specjalnie przystosowane do tego szczególnego rodzaju przewozów, w związku z czym nasi pracownicy często wykonują pracę także w godzinach nocnych. W jakich sytuacjach pracownicy ci będą uznani za pracowników świadczących pracę w nocy? I jakie dobowy normy czasu pracy będą ich obejmowały? Czy za pracę w nocy można wypłacać wynagrodzenie ryczałtem?
Łukasz Prasołek
12 marca 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Zadaniowy czas pracy dla kierowcy - obowiązki pracodawcy
Pytanie:
Prowadzę firmę transportową zajmującą się przewozem drogowym osób i towarów. Słyszałem, że przy tego typu przewozach korzystne może być zorganizowanie pracy kierowców według zadaniowego systemu czasu pracy. Na czym polega ten system? Czy wszyscy kierowcy mogą być nim objęci? Jakie obowiązki dla mnie jako pracodawcy są związane z jego wprowadzeniem?
Łukasz Prasołek
12 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Dodatek za pracę dla kierowców wykonujących pracę w nocy
Pytanie:
Kierowcy zatrudnieni w naszej firmie, zajmującej się przewozem rzeczy do krajów UE, często zmuszeni są do świadczenia pracy w godzinach nocnych. Jakie zasady w zakresie dobowego czasu pracy obowiązują tych kierowców? Jak wynagradzać za pracę wykonywaną w nocy?
Łukasz Prasołek
12 marca 2010 r.
Wynagrodzenia
Dobowe normy czasu pracy kierowców wykonujących pracę w porze nocnej
Pytanie:
Jak poprawnie zaplanować czas pracy kierowcom, których część pracy przypada także na porę nocną? Jak długo mogą pracować tacy kierowcy, jeśli obowiązuje ich równoważny system czasu pracy? Czy każde naruszenie przepisów w tym zakresie będzie wykroczeniem w czasie kontroli PIP? Zaznaczam, że nie są to kierowcy wykonujący prace szczególnie niebezpieczne lub związane z dużym wysiłkiem fizycznym bądź umysłowym.
Łukasz Prasołek
12 marca 2010 r.
Czas jazdy
Określenie w umowie miejsca pracy kierowcy
Pytanie:
Mam pytanie dotyczące określenia w umowie miejsca pracy kierowców. Prowadzę firmę transportową, w której kierowcy wykonują stałe przewozy na wyznaczonych międzynarodowych trasach. Czy w takiej sytuacji powinienem podać w umowie, że miejscem pracy jest siedziba mojej firmy, obszar województwa czy też wskazać określony rejon Europy właściwy dla danego kierowcy?
Łukasz Prasołek
12 marca 2010 r.
Umowy z kierowcami
Dmc pojazdu a możliwość stosowania przerywanego czasu pracy
Pytanie:
Mój kierowca twierdzi, że przerywany system czasu pracy można stosować jedynie do kierowców prowadzących pojazdy o dmc powyżej 3,5 t. W związku z czym jego przerwy w czasie pracy nie są przerwami systemowymi, tylko pracą w nadgodzinach, za które powinien dostawać wynagrodzenie. Czy to prawda?
Łukasz Prasołek
5 marca 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
« pierwsza
«
11
12
13
14
15
»
ostatnia »
3331
3525
3526
3527
3729
5645
5719
5720
3132
3594
3622
3637
3684
5445
3592
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x