x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
transport drogowy
transport drogowy
Sposób na korzystne ułożenie harmonogramu kierowcy, gdy w niektórych tygodniach jest więcej pracy, a w innych mniej
Pytanie:
Specyfika prowadzonej przeze mnie firmy transportowej polega na tym, że w niektórych tygodniach mamy zdecydowanie większą liczbę zamówień, w innych natomiast kierowcy mają mniej zleceń. Czy można zgodnie tak ustalić grafik czasu pracy kierowców, aby świadczyli oni pracę w zależności od zapotrzebowania firmy? Co należy wziąć pod uwagę ustalając takie harmonogramy?
Monika Wacikowska
17 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Czy licencja musi obejmować pojazdy używane sporadycznie?
Pytanie:
Uzyskałem certyfikat kompetencji zawodowych oraz licencję na przewóz osób. Oprócz autobusów, na które mam wypisy z licencji, posiadam jeszcze samochody: 9-osobowy i 5-osobowy służące do prywatnych celów. Od czasu do czasu jednym i drugim zdarza mi się wykonywać usługi dla firm, za które wystawiam faktury VAT. Czy na któryś z tych samochodów powinienem mieć wypisy z licencji lub inne zezwolenia na wykorzystywanie go do celów zarobkowych? Zwróciłem się w tej sprawie do ITD, ale otrzymałem 3 różne odpowiedzi.
Marian Szałucki
16 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Zobacz, jak zdobyć odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty składek ZUS
Pytanie:
Nasza firma transportowa znajduje się obecnie w złej sytuacji finansowej. W znacznym stopniu mamy ograniczoną zdolność płatniczą. Czy można ubiegać się o jakieś zwolnienia w zakresie opłacania składek ZUS? Zatrudniamy większą liczbę pracowników, a więc wartość odprowadzanych składek ma dla nas decydujące znaczenie.
Marian Szałucki
16 marca 2010 r.
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Uzasadnienie wniosku o odroczenie płatności lub rozłożenie na raty składek na ZUS
Pytanie:
Prowadzimy firmę transportową, która zajmuje się przewozem specyficznych towarów. Specyfika naszego transportu polega na tym, że przewozy organizowane są w znacznej ilości bądź nie ma ich wcale. Nasza sytuacja finansowa nie jest więc obecnie najciekawsza. Słyszałam, że można starać się o odroczenie płatności lub rozłożenie na raty składek na ZUS. Czy dotyczy to wszystkich rodzajów odprowadzanych składek? Jak można uzasadnić taki wniosek?
Marian Szałucki
16 marca 2010 r.
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Dopuszczalne długości okresów prowadzenia pojazdu pomiędzy dzielonym odpoczynkiem dobowym
Pytanie:
Zatrudniam kierowców w równoważnym systemie czasu pracy. Zajmują się oni przewozem drogowym rzeczy pojazdami powyżej 3,5 dmc. Ze względu na konieczność doładowywania towaru po trasie, moi kierowcy często dzielą odpoczynki dobowe na części. Bardzo proszę o wyjaśnienie, ile czasu może trwać przerwa pomiędzy dzielonym okresem odpoczynku dziennego? Czy moi kierowcy w tym czasie mogą przejechać następne 5 lub więcej godzin?
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Czas jazdy
Zasady rozliczania czasu rozładunku w przewozie drogowym towarów
Pytanie:
W ramach prowadzenia centrum ogrodniczego m.in. zajmujemy się dostarczaniem towarów do sklepów ogrodniczych. W czasie takich kursów nasi kierowcy bardzo często pokonują krótkie trasy, lecz spędzają dużo czasu w oczekiwaniu na rozładunek towarów. Jak należy traktować czas rozładunku? Czy jest to czas pracy kierowcy, czy też czas przerwy? Zaznaczę, że kierowcy nie dokonują rozładunku, a jedynie sprawują nad nim nadzór.
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Jak planować przerwę systemową kierowców zatrudnionych w przerywanym i mieszanym systemie czasu pracy?
Pytanie:
Z racji specyfiki pracy moich kierowców, zatrudnieni są oni w przerywanym systemie czasu pracy. Wiem, że w tym systemie, tak samo jak w systemie mieszanym przysługuje im przerwa systemowa. Proszę o objaśnienie na czym polega system mieszany i jak udzielać przerwy w obu systemach?
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Zasady obliczania wynagrodzeń za czas przerw na posiłek i odpoczynek
Pytanie:
Prowadzę małą firmę transportową zajmującą się przewozem towarów na terenie kraju. Chciałabym się dokładnie dowiedzieć jak powinienem wynagradzać przerwy na posiłek i przerwy na odpoczynek, które wykorzystują moi kierowcy? Czas pracy tych kierowców w ciągu dnia przekracza 6 godzin.
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Wynagrodzenia
Kiedy kierowcy muszą pracować w odzieży roboczej?
Pytanie:
Kierowcy zatrudnieni w mojej firmie zajmują się przewozem materiałów budowlanych takich jak cement, zaprawy, gładzie itp. Skarżą się, że w czasie rozładunku i załadunku towaru ich urabia ulegają zabrudzeniu. Twierdzą, że powinienem im zapewnić odzież roboczą, czy to prawda?
Beata Naróg
14 marca 2010 r.
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Jak się bronić gdy pracownik działa dla konkurencji albo w inny sposób szkodzi firmie?
Pytanie:
Mam problem z jednym zatrudnionych w mojej firmie kierowców. Mam powody uważać, że kierowca ten oprócz pracy w mojej firmie, pracuje także w innej konkurencyjnej firmie, a co więcej, że używa sprzętu firmowego do pracy w konkurencji. Jego zachowanie powoduje to, że nie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Jakie konsekwencje mogę w takiej sytuacji wyciągnąć wobec pracownika?
Beata Naróg
14 marca 2010 r.
Wymogi dla kierowców
Kiedy kierowcom trzeba zapewnić napoje i posiłki profilaktyczne?
Pytanie:
Bardzo proszę o informacje, kiedy powinienem zapewnić kierowcom napoje i posiłki profilaktyczne? Usłyszałem niedawno, że jako pracodawca mam taki obowiązek, ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji, w jakich sytuacjach i którym kierowcom jestem zobowiązany zapewniać takie dodatki w czasie pracy. Czy przepisy te dotyczą także kierowców w trasie?
Joanna Wegner
14 marca 2010 r.
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Bezterminowe zaświadczenia dla kierowców a konieczność kierowania ich na badania
Pytanie:
Moja firma specjalizuje się w transporcie drogowym towarów. Niektórzy z zatrudnionych przeze mnie kierowców mają świadectwa kwalifikacji wydane dość dawno temu, na których widnieją adnotacje, że ich badania lekarskie są ważne bezterminowo. Czy w związku z tym muszę kierować tych pracowników na okresowe badania lekarskie i psychologiczne?
Beata Naróg
14 marca 2010 r.
Wymogi dla kierowców
Ustalanie zasady przyznawania napojów i posiłków profilaktycznych dla kierowców w firmie
Pytanie:
Pracownik odpowiedzialny w mojej firmie za sprawy bhp poinformował mnie ostatnio, iż w m.in. związku z niska temperaturą w miejscu wykonywania pracy przez kierowców (magazyny rozładunkowe, załadunkowe) jestem zobowiązany do zapewnienia im posiłków profilaktycznych. Poinformował mnie także, że w lecie gdy temperatura znacząco wzrośnie będą zobowiązany dostarczać im także napoje. Bardzo proszę o informacje jak prawidłowo uregulować takie zasady przydziału napojów o posiłków w firmie? Czy mogę ustali je samodzielnie?
Joanna Wegner
14 marca 2010 r.
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Sposób obliczania wymiaru urlopu kierowców którzy odchodzą z firmy w trakcie roku
Pytanie:
Pracownik zatrudniony w mojej firmie wypowiedział swoją umowę o pracę. Proszę o wyjaśnienie jak rozliczyć się z nim z urlopu wypoczynkowego skoro nie zdążył go wykorzystać w trakcie zatrudnienia? Czy musze mu zapłacić ekwiwalent za cały urlop tj. 26 dni? Czy ma znaczenie, że to pracownik wypowiedział umowę?
Beata Naróg
14 marca 2010 r.
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Jak spowodować żeby kierowcy sumienniej przykładali się do swoich obowiązków?
Pytanie:
Prowadzę firmę transportową. Organizujemy dość odległe przewozy towarów do Portugalii. W takiej trasie pracownicy mają dość dużą swobodę działania. Mam wrażenie, że nie przykładają się za bardzo do swojej pracy. Zdarza się, że przesyłki są nieterminowe, kierowcy nie sprawdzają załadunku w czasie transportu, a ten często ulega uszkodzeniu. Co więcej zdarza się, że nie zabierają ze sobą wszystkich potrzebnym dokumentów. Czy mogę jakoś zdyscyplinować swoich kierowców do lepszej pracy?
Joanna Wegner
14 marca 2010 r.
Wymogi dla kierowców
« pierwsza
«
11
12
13
14
15
»
ostatnia »
5716
5630
5692
5693
5642
5658
5678
5712
3119
3122
3133
3135
3151
3185
3186
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x