Rosja rozpoczęła wymianę urządzeń pokładowych, za pomocą których uiszcza się opłaty drogowe w systemie Platon. Sprawdź, kiedy musisz dokonać wymiany.
Francuski rząd zapowiedział, że za przejazd ciężarówką na zagranicznych numerach przez autostrady w tym kraju będzie trzeba zapłacić dodatkową opłatę. Ma być pobierana w formie winiet.
Będziesz musiał zapłacić do 50 euro za każdego kierowcę, który pojedzie do Francji. Dodatkowa opłata za delegowanych pracowników pojawi się w nowym rozporządzeniu do francuskiej ustawy o pracy.
Szykuje się podwyżka za tranzyt dla przewoźników wożących towary na Wschód. Ukraina planuje zwiększenie opłat za przejazd przez jej terytorium pojazdów zagranicznych. Biorąc pod uwagę stan tamtejszych dróg, pomysł wydaje się być kuriozalny.
Nowy system opłat obowiązuje od 1 kwietnia 2016r. i obejmuje wszystkie belgijskie i zagraniczne pojazdy o dmc powyżej 3,5 tony przemieszczające się po autostradach oraz drogach krajowych i lokalnych.
Autobusy wykonujące przewóz na liniach regularnych do 50 km zostaną zwolnione z obowiązku ponoszenia opłat elektronicznych za przejazd po drogach krajowych. Takie zmiany proponuje Sejm.
Na jesieni czeka nas kolejne rozszerzenie systemu viaTOLL. Następne odcinki dróg przywitają nas bramkami i koniecznością zapłaty za przejazd.
Polska ma wreszcie wdrożyć procedury regulujące europejską usługę opłaty elektronicznej EETS. Ma umożliwić pobór opłat przy użyciu jednego urządzenia pokładowego, jednego konta użytkownika i jednej umowy. Dzięki temu będzie prościej zapłacić za przejazd po krajach UE, które wymagają elektronicznej opłaty drogowej.
Przejazd drogami federalnymi w Rosji pojazdami powyżej 12 ton dmc może odbywać się, o ile przewoźnik dokona pełnej rejestracji swojej firmy w systemie Platon. Zlikwidowano procedurę uproszczonego zakupu opłaty bez rejestracji. Kara za nieposiadanie wykupionej opłaty będzie wynosić 5.000 rubli (prawie 290 zł), a potem za każde następne 10 tys. rubli (ponad 570 zł).
Jednorazowa karta przejazdu nie uprawnia do opłaty drogowej. Nie można już wykupywać opłaty drogowej w systemie Platon na podstawie jednorazowej karty przejazdu.
Zwolennicy rozszerzenia płatnych dróg powołują się na rozwiązania z Niemiec, gdzie od 2018 roku myto za użytkowanie dróg krajowych zostanie powiększone z obecnych 1200 km na wszystkie drogi. Obecnie w Niemczech objęte opłatami autostrady mają 12 800 km.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce poprosiło Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa o interwencję w sprawie wzmożonych kontroli kierowców korzystających z płatnych węgierskich dróg. Zdaniem ZMPD kierowcy są niesłusznie karani.
Jesteśmy coraz bliżej wdrożenia European Electronic Toll Service - EETS, czyli wspólnego z państwami UE systemu poboru opłat drogowych. Ceny za przejazdy po polskich drogach nie wzrosną z tego powodu. Nie zmieni się też sposób ich pobierania. Ponadto za kilka lat system pozwoli jeździć po wielu krajach z jednym urządzeniem pokładowym.
Od 1 stycznia 2016 r. Słowacja wprowadziła elektroniczne winiety, które zastąpiły dotychczasowe, naklejane na przednią szybę samochodu. Dzięki temu kierowca nie musi już posiadać przy sobie dowodu zapłaty, a samą winietę może nabyć jeszcze przed wyruszeniem w trasę.
Przejazd po następnych białoruskich drogach został objęty elektronicznym systemem poboru opłat drogowych.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »