x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
opłata drogowa
opłata drogowa
Archiwalny
Rozporządzenie Rady Ministrów z 16 lipca 2002 r. w sprawie autostrad płatnych (tekst jedn.: Dz.U. z 2014 r., poz. 45)
10 stycznia 2014 r.
Warunki wykonywania transportu
Kara za brak opłaty drogowej za przejazd prywatny - jak się odwołać
Pytanie:
Nie posiadam viaBOX-u. Przewoziłem synowi z Gorzowa Wlkp. do Poznania, wykonując tzw. niehandlowy przewóz rzeczy, meble. Był to kurs prywatny samochodem dostawczym o DMC 3,5 t wraz z przyczepką lekką o DMC 650 kg. Zespół pojazdów zatem przekroczył 3,5 t. Z uwagi na oddanie do użytku autostrady A2 Poznań - Nowy Tomyśl byłem głęboko przekonany, że odcinek Pniewy - Poznań DK 92 jest bezpłatny. Jednak okazało się, że się myliłem. Bramownica w Pniewach zrobiła mi zdjęcie, a kilka kilometrów dalej mobilny patrol ITD zatrzymał mnie do kontroli. Oczywiście okazało się, że nie mam viaBOX-u, po czym została na mnie nałożona kara 3.000 zł. Mam więc pytanie - czy robi to jakąś różnicę, że nie był to kurs zarobkowy, tylko prywatny? Czy w mojej sytuacji jest sens odwoływać się od decyzji GITD?
Roman Kozub
21 sierpnia 2012 r.
Kary i odwołania
Archiwalny
Opłaty drogowe na Słowacji dla autokaru
Pytanie:
Jakie opłaty drogowe muszę uiścić na Słowacji? Chodzi o autokar o DMC powyżej 12 t.
Karolina Płaczek
2 czerwca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Archiwalny
Winiety roczne - czy to prawda, że od jutra są nieważne?
Pytanie:
Mam winietę roczną ważną do 22 czerwca 2010 r. Dzisiaj kierowca dowiedział się, że moja winieta jest ważna tylko do jutra, ponieważ został skrócony okres ważności winiet rocznych. Jaki przepis to reguluje i dlaczego go wprowadzono?
Karolina Płaczek
27 maja 2010 r.
Problemy z ładunkami
Archiwalny
Czy autobus musi mieć winietkę?
Pytanie:
Mam busa na 15 osób, którego ciężar nie przekracza 3,5 t. Inspektorzy domagają się w trakcie kontroli okazywania winiety, a obsługa przy bramkach na autostradzie nie respektuje winiety, tylko domaga się opłaty za autokar. W dowodzie rejestracyjnym pojazd jest zarejestrowany jako autokar. Czy mam obowiązek wykupywania winietki?
Łukasz Wilczkowski
6 kwietnia 2010 r.
Problemy z ładunkami
Archiwalny
Dwa samochody z zamienionymi winietami a możliwość uniknięcia zakupu nowej karty opłaty drogowej
Pytanie:
W firmie, w której rozpoczynam właśnie pracę, stwierdziłem następujący błąd: w posiadanej przez firmę flocie są m.in. dwa pojazdy: jeden o DMC 3,5-12 t, drugi powyżej 12 t. Zakupiono do nich dwie właściwe winiety, ale niestety omyłkowo wpisano nieodpowiednie numery rejestracyjne, tj. jednemu autu przypisano winietę, która powinna być dla drugiego auta i odwrotnie. W związku z tym jedno auto (DMC 3,5-12 t) porusza się z wyższą, niż powinno, winietą, a drugie (DMC powyżej 12 t) z niższą. Czy jest sposób rozwiązania tego problemu inny niż zakup nowej winiety dla samochodu, który ma tę niewystarczającą?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Archiwalny
Czy policja ma prawo karać za brak winiety?
Pytanie:
Bardzo proszę o wyjaśnienie, czy słusznie zostałem ukarany mandatem. Miałem przewieźć grupę uczniów do kina. Podjechałem autokarem pod szkołę, po czym przybyła policja i mnie skontrolowała. Policjant stwierdził brak opłaty drogowej, więc nałożył na mnie mandat w wysokości 50 zł. Czy miał prawo?
Droga krajowa znajduje się kilka kilometrów od szkoły, po drodze jest tylko jedna poczta, na której można kupić winietę, poza tym, podstawiając autokar, nie mam pewności, że dalszy przejazd dojdzie do skutku. Zdarzyło się kilka razy, że grupa zrezygnowała, nie informując mnie wcześniej o odwołaniu wyjazdu.
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
« pierwsza
«
1
2
3
4
»
ostatnia »
4326
3493
3359
3356
5633
5631
5621
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x