Na rosyjskich drogach od 15 listopada 2015 r. działa system opłat drogowych „Platon”. Opłaty dotyczą ciężarówek o dmc powyżej 12 ton. Za przejazd bez opłaty kierowca będzie karany grzywną w wysokości 5.000 rubli, czyli około 300 zł.
Firma Kapsch planuje wprowadzić udogodnienia dla przewoźników i kierowców korzystających z elektronicznego systemu opłat drogowych. Umożliwi częściową obsługę kont przez urządzenia mobilne.
Kierowcy ciężarówek o dmc ponad 12 ton będą musieli zapłacić od listopada 2015 roku za przejazd po rosyjskich drogach federalnych. Kilometr drogi będzie kosztował 3,75 rubla, czyli około 0,06 euro.
Podrożał przejazd płatnymi odcinkami wielkopolskiej autostrady A2 na odcinku Nowy Tomyśl - Konin. Obecnie opłaty wynoszą od 34 groszy za kilometr do 3,40 PLN.
Od 1 stycznia 2015 r. w Czechach będą obowiązywać wyższe stawki myta dla pojazdów powyżej 3,5 tony. Zostanie również wprowadzona nowa taryfa opłat Euro 6 dla pojazdów o klasie emisji spalin Euro VI i EEV.
Opłaty drogowe w Niemczech będą niższe dla samochodów ciężarowych o dmc ponad 12 ton. Zmiany wejdą w życie w 2015 roku.
EETS umożliwi uiszczanie elektronicznych opłat drogowych na wszystkich drogach UE za pomocą jednego urządzenia pokładowego bez stania w kolejce.
Kolejne rozszerzenie systemu viaTOLL obejmie łącznie 264 km dróg i odbędzie się w dwóch etapach.
Przeciwko opłatom za autostrady, które mieliby wnosić cudzoziemcy, zaprotestowały Austria, Czechy oraz niemieckie biuro analiz naukowych Bundestagu. Czy wobec coraz głośniejszych głosów sprzeciwu niemiecki rząd podtrzyma swe plany?
Na autostradach A2 i A4 zostały wydzielone części jezdni do elektronicznego systemu poboru opłat od aut osobowych. Dzięki temu możliwy jest szybszy przejazd przez bramki.
Kierowcy wybierający się do naszych zachodnich sąsiadów będą musieli płacić za przejazd wszystkimi drogami. Opłaty będą uzależnione od wieku pojazdu i pojemności silnika.
Nie zawsze moment wpływu opłaty za przejazd na rachunek GDDKiA jest równoznaczny z zaksięgowaniem jej na rachunku w systemie viaTOLL. To opóźnienie nie może skutkować karą dla kierowcy za nieopłacenie e-myta.
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zapowiada, że kierowcy korzystający z autostrad nie będą musieli zatrzymywać się na bramkach.
Na terenie Wielkiej Brytanii obowiązuje już opłata drogowa dla ciężarówek o DMC od 12 ton.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »