Nieplanowane przestoje to chleb codzienny większości kierowców. Przyczyny mogą być różne – oczekiwanie na opóźniający się załadunek czy rozładunek, awaria auta itp. Bez względu na to, co spowodowało postój, kierowca ma ten sam problem – co w takiej sytuacji zrobić z wykresówką lub kartą do tachografu, żeby przy następnej kontroli nie zakwestionowały tego służby kontrolne?
Kierowcy bywają zobowiązani do prowadzeniu różnych typów pojazdów: zarówno tych wyposażonych w tachograf, jak i zwolnionych z tego obowiązku. Problemem jest sposób dokumentowania czasu pracy na potrzeby późniejszej kontroli. Sprawdź jak to robić.
Od kilku dni kierowcy pracują na nowych zasadach odnośnie przestrzegania czasu pracy. Sprawdź, co zmieniła nowelizacja ustawy o transporcie drogowym obowiązująca od 3 września br.
Kierowca jeśli nie może odpoczywać wymagane 9 godzin, musi zadbać o to, żeby odpoczynek trwał nie krócej niż 7 godzin. Nie wolno skracać odpoczynku, ponieważ za to grożą kary!
Czy wymiar czasu pracy kierowcy zatrudnionego na umowę o pracę na pół etatu, pracującego na terenie Francji będzie liczony jako 35/2 czy 40/2. Jakie zagrożenia ekonomiczne lub administracyjne mogą się pojawić w przypadku umowy na pół etatu? Jak Francuzi traktują takie umowy?
Kierowca ma prawo skorzystać z możliwości wydłużenia czasu jazdy do 10 godzin w nocy z niedzieli na poniedziałek. Do którego tygodnia należy w takim wypadku zaliczyć to wydłużenie?
82% właścicieli firm transportowych przebadanych w trakcie konsultacji społecznych przez Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych wraz z Ogólnopolskim Centrum Rozliczania Kierowców, stwierdziło, że projekt Ministerstwa Infrastruktury dotyczący nowelizacji ustawy o czasie pracy kierowców zawodowych zaprezentowany w Komisji Trójstronnej jest nie do zaakceptowania.
Często kierowcy, żeby wyznaczyć moment rozpoczęcia następnego odpoczynku tygodniowego, liczą dni swojej pracy, trwające od jednego odpoczynku dziennego do następnego odpoczynku dziennego, a nie doby. Robią więc odpoczynek po sześciu okresach jazdy dziennej. To błąd.
WSA w Rzeszowie uchylił karę pieniężną nałożoną przez GITD na firmę R.S. Zaoszczędziła ona w ten sposób 9.300 zł kar oraz 704 zł kosztów postępowania. Jakich nieprawidłowości dopatrzył się sąd w decyzji GITD? Otóż Inspekcja podczas kontroli w firmie ograniczyła się wyłącznie do wskazania dat, w których nastąpiło pobranie danych. I na tej podstawie naliczyła kary. Natomiast bez analizy: ewidencji czasu pracy, aktywności kierowców - nie ma podstawy do stwierdzenia, że doszło do naruszenia wymogu wczytywania danych. GITD nie udowodnił więc przekroczenia terminów na odczytanie danych z karty kierowcy.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »