Zgodnie z zapowiedziami Wielka Brytania opuściła Unię Europejską 1 lutego 2020 r. Od tego dnia w stosunkach pomiędzy Wielką Brytanią a państwami unijnymi rozpoczął się tzw. okres przejściowy, który ma trwać do końca 2021 r. Do zakończenia tego okresu kierowcy oraz przewoźnicy będą pracować na dotychczasowych zasadach, ponieważ zasady handlu, w tym regulacje celne oraz te dotyczące transportu drogowego między Polską a Wielką Brytanią nie ulegną zmianie.
W związku z problemami brytyjskiego rządu z ratyfikacją umowy brexitowej Rada Europejska podjęła decyzję o przedłużeniu okresu negocjacji wyjścia Wielkiej Brytanii z UE do 31 stycznia 2020 r. Sprawdź jakie będą konsekwencje brexitu dla firm transportowych. Uwaga na koszty opieki medycznej!
Żeby skorzystać z holenderskich terminali portowych po brexicie, trzeba dokonać rejestracji przez Internet. Bez tego żadna ciężarówka od 31 października nie wjedzie na terminal promowy ani prom. Sprawdź jak to zrobić!
Francuzi wprowadzają system elektroniczny, który ma ułatwić ciężarówkom przekraczanie granicy francusko-brytyjskiej po brexicie. Chcą dzięki temu uniknąć wielodniowych korków na granicach. Na co musisz się przygotować?
Brexit – niezależnie czy będzie uporządkowany, czy tzw. „twardy” - znacząco odmieni relacje handlowe między Wielką Brytanią a krajami UE. Przewoźnicy powinni się spodziewać utrudnień w przewozie zwierząt i produktów odzwierzęcych. Związane one będą z koniecznością przedstawiania świadectw weterynaryjnych, fitosanitarnych, dotyczących bezpieczeństwa żywności. Cła na towary sprowadzane z Polski sprawią, że przestaną one być już tak konkurencyjne dla odbiorców z Wielkiej Brytanii jak dotychczas. Brexit, w każdej opcji, oznacza zmiany.
Wyjście Wielkiej Brytanii z UE bez umowy może oznaczać, że kierowcy będą czekali na przeprawę przez kanał La Manche nawet 2,5 dnia. Tak wynika z brytyjskiego raportu, opisującego, jakie skutki będzie miał brexit, jeśli Wielka Brytania i Unia się nie dogadają.
Wielka Brytania przygotowuje kampanię informacyjną kosztującą 138 mln funtów wyjaśniającą przedsiębiorcom jak przygotować się na twardy brexit. Brytyjski rząd ma przeznaczyć jeszcze w tym roku budżetowym 4,2 miliarda funtów na zwiększenie liczby funkcjonariuszy straży granicznej i służby celnej. Wszystko to oznaki tzw. twardego brexitu.
Brytyjski rząd rozważa wprowadzenie dziesięciu bezcłowych portów aby poprawić atrakcyjność Wielkiej Brytanii w zakresie handlu zagranicznego. Wokół tych portów miałyby powstać magazyny, centra dystrybucyjne, a nawet zakłady produkcyjne. Wszystko to w celu zmniejszenia kosztów transportu po twardym brexicie.
Brytyjska Agencja Rejestracji Kierowców i Pojazdów (DVSA) poinformowała, że nawet po twardym brexicie utrzyma standardy obowiązujące transportowców. Nadal obowiązywać będą ogólnoeuropejskie przepisy dotyczące: homologacji, zasad przewozu i kontroli. To wyjście po angielsku!
Brak wykwalifikowanej kadry pracowników, skomplikowane przepisy oraz zawieszony na razie „pakiet mobilności” – to najważniejsze problemy skazywane przez przewoźników. Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców (OCRK) w swoim badaniu pokazuje nastroje wśród polskich przewoźników drogowych. Wynika z niego, że im powszechniejsza wiedza na temat zawartości pakietu mobilności, brexitu czy zmieniających się przypisów - tym większa świadomość, jak skomplikowane przepisy zwiększają biurokrację i podrażają koszty. Co wynika z badania? Sprawdź!
Wielka Brytania nie zdołała przedstawić Unii Europejskiej, na jakich warunkach chce wyjść ze Wspólnoty. W związku z tym brexit został przesunięty na 31 października.
Obecnie prawdopodobna data wyjścia Wielkiej Brytanii z UE to 12 kwietnia. Na 10 kwietnia zwołany został unijny szczyt w związku z odrzuceniem przez brytyjską Izbę Gmin porozumienia w sprawie Brexitu. Oznacza to, że będzie to tzw. twardy brexit.
Instrukcja dla samochodów ciężarowych o masie 7,5 t i więcej jadących do Europy przez Eurotunel lub port w Dover. Sprawdź co masz robić!
Czym jest Operacja Brock? Operacja Brock to projekt, w ramach którego jadące do Europy samochody ciężarowe o masie 7,5 t i więcej będą kierowane do Eurotunelu lub portu w Dover na wypadek zakłóceń przeprawy przez kanał La Manche. Dzięki temu uniknie się potrzeby zamknięcia autostrady M20 i kierowcy będą mogli łatwiej dojechać do celu.
Kierowcy samochodów ciężarowych o masie 7,5 t i więcej jadący do Europy przez Eurotunel lub port w Dover mają obowiązek zastosowania się do niniejszych zaleceń. Umożliwi im to najbezpieczniejszy i najszybszy dojazd do Eurotunelu lub portu w Dover. Samochody kierowców, którzy nie zastosują się do zaleceń podczas jazdy do Eurotunelu lub portu w Dover mogą zostać zatrzymane i opóźnione.
Wielka Brytania w osobie premier Theresy May, poprosiła UE o przesunięcie terminu brexitu o trzy miesiące. Z powodu braku porozumienia o sposobie wyjścia, oznacza to odsunięcie tzw. twardego brexitu.
Wczoraj premier Wielkiej Brytanii Theresa May przegrała głosowanie w sprawie wynegocjowanej umowy w sprawie brexitu. Dziś głosowanie nad wyjściem z UE bez umowy. Co będzie dalej?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »