Tutaj rodzi się też paradoksalna sytuacja wynikająca z faktu, iż do kierowców mają zastosowanie zarówno przepisy rozporządzenia 561/2006 (WE), jak i przepisy ustawy o czasie pracy kierowców.
Paradoks polega na tym, że odpoczynek kierowcy tzw. skrócony lub odpoczynek w załodze (czyli minimum 9 godzinny) przysługuje kierowcy, który wykonuje przewóz drogowy pojazdem podlegającym przepisom rozporządzenia 561/2006 (WE) – z obowiązkiem stosowania tachografu.
Natomiast jak wynika z pytania - dojazd do pojazdu z tachografem odbywał się pojazdem bez tachografu, do którego z kolei mają zastosowanie przepisy ustawy o czasie pracy kierowcy, która przewiduje wyłącznie 11 godzinny odpoczynek dzienny (art. 14 ust. 1 ustawy).
Przeczytaj także:
Z artykułu dowiesz się:
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Szybko przygotuj i wypełnij bezpłatnie każdy dokument, jakiego potrzebujesz: od dokumentacji ZUS, po umowy pracownicze, od PIT- ów po dokumenty transportowe. Wyszukujesz dokument, widzisz wzór, jak go wypełnić, edytujesz, drukujesz, gotowe. Jeszcze nigdy sporządzanie dokumentów nie było tak proste. Zobacz i przekonaj się sam!
Teraz już bez trudu śledzisz zmiany prawne i wydarzenia ważne dla branży, aby wiedzieć o każdej ważnej zmianie przepisów lub rozporządzeniu.
Znajdziesz tu dane teleadresowe służb kontrolnych. Dowiesz się też, ile wynoszą kary ITD. Ponadto w tym dziale są też dostępne informacje na temat utrudnień w ruchu, kursów walut, ograniczeń w ruchu i dni świątecznych.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: