Tutaj rodzi się też paradoksalna sytuacja wynikająca z faktu, iż do kierowców mają zastosowanie zarówno przepisy rozporządzenia 561/2006 (WE), jak i przepisy ustawy o czasie pracy kierowców.
Paradoks polega na tym, że odpoczynek kierowcy tzw. skrócony lub odpoczynek w załodze (czyli minimum 9 godzinny) przysługuje kierowcy, który wykonuje przewóz drogowy pojazdem podlegającym przepisom rozporządzenia 561/2006 (WE) – z obowiązkiem stosowania tachografu.
Natomiast jak wynika z pytania - dojazd do pojazdu z tachografem odbywał się pojazdem bez tachografu, do którego z kolei mają zastosowanie przepisy ustawy o czasie pracy kierowcy, która przewiduje wyłącznie 11 godzinny odpoczynek dzienny (art. 14 ust. 1 ustawy).
Przeczytaj także:
Z artykułu dowiesz się:
W okresie obowiązywania stanu epidemii organy administracyjne nie mogą od razu wyciągać negatywnych konsekwencji wobec strony, która uchybiła terminowi. Najpierw organ musi poinformować stronę, że dokonała czynności z naruszeniem terminu i może złożyć wniosek o jego przywrócenie. Jeżeli więc spóźniłeś się np. z wniesieniem odwołania od decyzji WITD, to GITD nie może od razu wydać postanowienia o stwierdzeniu uchybienia terminu do wniesienia odwołania, lecz najpierw musi Cię poinformować, że odwołanie zostało wniesione po terminie i możesz złożyć wniosek o jego przywrócenie.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »