Komisja Europejska przedstawiła propozycje w sprawie przepisów czasu jazdy w transporcie pasażerskim. Wprowadzone mają być elastyczniejsze zasady np. możliwość dzielenia przerwy na 3 x 15 minut i przesunięcie odpoczynków do 2 godzin. Jednak opinie stowarzyszeń przewoźników, odnośnie przedstawionych propozycji nie są jednoznaczne. Zmiany mogą pogorszyć bezpieczeństwo na drogach.
Przeczytaj także:
Zgłoszenie kierowcy autobusu na wyjazd do Francji
Czy trzeba być właścicielem autobusu, żeby uzyskać licencję na przewóz osób?
Przewóz pracowników autobusami podlega regulacjom w zakresie transportu drogowego oraz czasu pracy kierowców. Obydwa te zagadnienia są ściśle ze sobą powiązane, gdyż od nich zależy kwestia dokumentowania aktywności kierowcy.
W przedmiotowym zagadnieniu decydujące znaczeniem ma charakter wykonywanych przewozów. Z treści pytania nie wynika czy przedsiębiorca legitymuje się zezwoleniem na wykonywanie przewozów regularnych lub regularnych specjalnych.
Zgodnie natomiast z art.3 lit a rozporządzenia 561/2006 WE: „niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego pojazdami używanymi do przewozu osób w ramach przewozów regularnych, których trasa nie przekracza 50 km. Na gruncie wskazanego rozporządzenia unijnego mówi się więc jednoznacznie, iż odstępstwo od ogólnej zasady dotyczy wyłączenia przewozu osób na liniach regularnych do 50 km natomiast brak jest rozróżnienia na przewóz osób do 50 km „regularny” i „regularny specjalny”.
Przeczytaj także:
Pobierz wzór:
Z artykułu dowiesz się: