Filtruj treść
Filtruj

Tachograf w autobusie do 60 osób rozwożącym pracowników po stałych trasach

Autor: Adam Janus

Dodano: 12 października 2022
Tachograf w autobusie do 60 osób rozwożącym pracowników po stałych trasach
Pytanie:  Firma będąca agencją pracy dysponująca autokarem 60 osobowym, realizuje przewozy na potrzeby własne. Wozi ona pracowników do miejsca zatrudnienia na odległość 32 kilometry w jedną stronę. Czy kierowca (zatrudniony na umowę o prace) powinien używać tachografu, czy jest zwolniony na podstawie art. 3 lub 13 rozporządzenia 561/2006 - regularne przewozy osób, których trasa nie przekracza 50 km?

Przewóz pracowników autobusami podlega regulacjom w zakresie transportu drogowego oraz czasu pracy kierowców. Obydwa te zagadnienia są ściśle ze sobą powiązane, gdyż od nich zależy kwestia dokumentowania aktywności kierowcy.

W przedmiotowym zagadnieniu decydujące znaczeniem ma charakter wykonywanych przewozów. Z treści pytania nie wynika czy przedsiębiorca legitymuje się zezwoleniem na wykonywanie przewozów regularnych lub regularnych specjalnych.

Zgodnie natomiast z art.3 lit a rozporządzenia 561/2006 WE: „niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego pojazdami używanymi do przewozu osób w ramach przewozów regularnych, których trasa nie przekracza 50 km. Na gruncie wskazanego rozporządzenia unijnego mówi się więc jednoznacznie, iż odstępstwo od ogólnej zasady dotyczy wyłączenia przewozu osób na liniach regularnych do 50 km natomiast brak jest rozróżnienia na przewóz osób do 50 km „regularny” i „regularny specjalny”.

Przeczytaj także:

Pobierz wzór:

Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

  • Czy przewóz pracowników do firmy może odbywać się bez tachografu?
  • Jakie warunki spełnić, żeby nie trzeba było używać tachografu?

Pozostało jeszcze 82% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu

  • Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
  • Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
  • Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
  • Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
  • Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
  • Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
  • E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania

Logowanie

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Autor: Adam Janus

Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, były pracownik służb kontrolnych, trener i szkoleniowiec, autor wielu publikacji z zakresu czasu pracy kierowców, wymogów licencyjnych, przewozów ADR i innych zagadnień związanych z transportem drogowym

Czytelnicy tego artykułu skorzystali również z poniższych narzędzi

Informator transportowca

Znajdziesz tu dane teleadresowe służb kontrolnych. Dowiesz się też, ile wynoszą kary ITD. Ponadto w tym dziale są też dostępne informacje na temat utrudnień w ruchu, kursów walut, ograniczeń w ruchu i dni świątecznych.

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x