x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
transport drogowy
transport drogowy
Co powinna zawierać pisemna instrukcja dla kierowcy dotycząca przewozu materiałów niebezpiecznych?
Pytanie:
Organizujemy wykonanie przewozu drogowego materiałów niebezpiecznych. Wiem, że przy takim przewozie potrzebna jest instrukcja związana z przewożonym towarem. Proszę o informacje co dokładnie powinna zawierać i kto jest odpowiedzialny za jej przygotowanie?
Joanna Wegner
6 kwietnia 2010 r.
Problemy z ładunkami
Archiwalny
Czy autobus musi mieć winietkę?
Pytanie:
Mam busa na 15 osób, którego ciężar nie przekracza 3,5 t. Inspektorzy domagają się w trakcie kontroli okazywania winiety, a obsługa przy bramkach na autostradzie nie respektuje winiety, tylko domaga się opłaty za autokar. W dowodzie rejestracyjnym pojazd jest zarejestrowany jako autokar. Czy mam obowiązek wykupywania winietki?
Łukasz Wilczkowski
6 kwietnia 2010 r.
Problemy z ładunkami
Jakie warunki musi spełniać organizator szkolenia bhp?
Pytanie:
Niedawno założyliśmy firmę transportową. Teraz chcemy zatrudnić 2 kierowców i księgową. Wiem, że pracownicy ci musza odbyć szkolenia bhp. Proszę o informację, czy ja jako pracodawca sam mogę przeszkolić w tym zakresie pracowników? A może lepiej zlecić to firmie specjalizującej się w takich szkoleniach?
Beata Naróg
1 kwietnia 2010 r.
Wymogi dla kierowców
Zasady obliczania i udzielania pracownikowi pierwszego z życiu urlopu wypoczynkowego
Pytanie:
Zatrudniliśmy kierowcę, dla którego jest to jego pierwsza w życiu praca. Pracownik ten skończył technikum. Proszę o informacje jak urlop mu przysługuje i jak go naliczać?
Beata Naróg
1 kwietnia 2010 r.
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kiedy pracodawca musi wypłacić pracownikowi odszkodowanie w związku z wypadkiem przy pracy?
Pytanie:
W naszym zakładzie pracy zdarzył się wypadek przy pracy. Jeden z kierowców podczas rozładunku towaru został przygnieciony ładunkiem wyniku czego doznał znacznego uszczerbku stopy. Przyczyna tego wypadku było zerwanie się liny podnośnika używanego przez pracownika do wypakowywania towaru. Słyszałem, że pracownik nie będzie mógł domagać się ode mnie odszkodowania za ten wypadek, jeśli się okaże że pomiędzy wypadkiem o uszkodzeniem stopy nie było „związku przyczynowego”? Proszę o wyjaśnienie co to oznacza?
Beata Naróg
1 kwietnia 2010 r.
Wymogi dla kierowców
Jak przydzielać i jak często wymieniać odzież i obuwie robocze?
Pytanie:
W związku z tym, że moi kierowcy oprócz prowadzenia pojazdu zajmują się także m.in. załadunkiem i rozładunkiem towarów, naprawami prowadzonych przez nich samochodów wiem, że powinienem zapewnić im odzież i obuwie robocze. Proszę o informacje w jakich dokumentach powinienem określić co się komu należy i jak często wymieniać taką odzież?
Beata Naróg
1 kwietnia 2010 r.
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Umowa na czas określony a możliwość jej wcześniejszego rozwiązania za wypowiedzeniem
Pytanie:
Do swojej firmy transportowej przyjąłem nowych pracowników. Chciałbym sprawdzić ich umiejętności i zaangażowanie w pracę, dlatego chce zawrzeć z nimi umowę na początek na czas określony. Bardzo proszę o podpowiedź na jak długo zawrzeć umowę abym mógł skutecznie rozwiązać ją jeśli uznam, że kierowca nie spełnia nakładanych na niego oczekiwań?
Andrzej T. Prelicz
1 kwietnia 2010 r.
Umowy z kierowcami
Dodatkowy urlop macierzyński i urlop ojcowski dla matki i ojca
Pytanie:
Zatrudniam w firmie kilku pracowników, z których jedna pani znajduje się obecnie na urlopie macierzyńskim, a drugi pracownik został niedawno ojcem. Słyszałem, że przysługują im jakieś dodatkowe uprawnienia na opiekę nad dzieckiem, proszę o wyjaśnienie jakie to uprawnienia?
Bartłomiej Jedrzejak
27 marca 2010 r.
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kiedy przejazd na potrzeby własne uważa się za wykonywany pomocniczo?
Pytanie:
Proszę o informacje jak należy rozumieć jeden z warunków koniecznych do uznania, iż wykonuję przewóz na potrzeby własne. Chodzi mi o to co oznacza, że „przewóz ma być wykonywany pomocniczo w stosunku do mojej działalności”? Zajmuję się produkcją mebli, a używam samochodu do przywożenia płyt, z których te meble powstają. Czy to jest transport pomocniczy?
Michał Petranik
25 marca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Jakich zapisów unikać w umowie zlecenia dla kierowcy?
Pytanie:
Ze względu na sezonowy wzrost liczby kursów w naszej firmie transportowej rozważamy możliwość zatrudnienie kilku kierowców na podstawie umowy zlecenia. Czy jest to możliwe? Jak należy formułować taką umowę aby nie została ona potraktowana jako umowa o pracę? Jakie konsekwencje wynikają ze źle sformułowanej umowy?
Andrzej T. Prelicz
24 marca 2010 r.
Umowy z kierowcami
Archiwalny
Kto może skorzystać z unijnego dofinansowania dla firm transportowych?
Pytanie:
Proszę o informację, czy prowadząc małą firmę transportową zajmująca się przewozem towarów na terenie kraju, zatrudniająca poniżej 10 pracowników, (mam dwa samochody ciężarowe) mogę ubiegać się o jakieś dotacje unijne na rozwój mojego biznesu?
Paulina Cichalewska
23 marca 2010 r.
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Archiwalny
Czy firmy transportowe mogą korzystać z funduszy oferowanych przez Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka (POIG)?
Pytanie:
Prowadzę małą firmę transportową. Chciałabym skorzystać z dofinansowania unijnego aby rozwinąć swój biznes. Słyszałem o Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka (POIG). Proszę o informację, czy jest to właściwy program dla firm transportowych?
Paulina Cichalewska
23 marca 2010 r.
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Odpowiedzialność przewoźnika za nieskontrolowanie zgodności stanu przesyłki z listem przewozowym
Pytanie:
W czasie ostatniej przesyłki przewożonej przez nasza firmę okazało się, że towar nie został należycie sprawdzony i były rozbieżności pomiędzy zadeklarowanym przez nadawcę stanem przesyłki a jej stanem rzeczywistym. Okazało się, że nadawca pomylił przesyłki. Kto w przypadku ewentualnej kontroli byłby odpowiedzialny jeśli okazałoby się że towar wymaga szczególnych warunków przewozu?
Proszę o informacje, co następnym razem powinniśmy zrobić, gdy stwierdzimy niezgodność przesyłki z zadeklarowanym przez nadawcę stanem?
Joanna Wegner
22 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Archiwalny
Warunki bezpieczeństwa które powinni zachować kierowcy w czasie przewozu materiałów niebezpiecznych
Pytanie:
Prowadzę małą firmę transportową. Zdecydowałem się na rozszerzenie swojej działalności także na przewóz towarów niebezpiecznych. W związku z tym chciałabym przeszkolić macoch kierowców z takich podstawowych zasad jak się zachować w czasie przewozu takich towarów. Chcę aby moi kierowcy wiedzieli czego nie powinni robić w czasie przewozu takich towarów. O czym powinienem ich zatem uprzedzić?
Joanna Wegner
22 marca 2010 r.
Wymogi dla kierowców
Niesporządzenie lub niedokładne sporządzenie protokołu sprawdzenia stanu przesyłki a odpowiedzialność przewoźnika
Pytanie:
W czasie załadunku towaru, zauważyliśmy, że towar ma liczne choć drobne uszkodzenia opakowań. Zwróciliśmy na to uwagę nadawcy, który jednak zbagatelizował sprawę i powiedział, że to nic wielkiego. Czy jeśli okaże się, że uszkodzenia te wpłynęły na stan towaru, to czy będziemy ponosić za to odpowiedzialność, mimo że zgłosiliśmy ten fakt nadawcy?
Joanna Wegner
22 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
« pierwsza
«
8
9
10
11
12
»
ostatnia »
3353
5633
3121
3193
3194
3535
5694
5544
3146
5697
5550
5705
3029
3108
3166
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x