x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
transport drogowy
transport drogowy
Blokowanie kasowników na czas kontroli biletów
Pytanie:
Czy jest to zgodne z prawem, że kierowca podczas kontroli biletów blokuje kasowniki na polecenie rewizora?
Piotr Kowalski
7 stycznia 2011 r.
Problemy z ładunkami
Pojazdy z zamontowanymi na stałe urządzeniami - czy podlegają ustawie o transporcie i przepisom o czasie pracy kierowców
Pytanie:
Czy pojazdy specjalne typu: dźwig, podnośnik koszowy, pompa do betonu, wiertnica, kompresor, agregat prądotwórczy (czyli pojazdy z zamontowanymi na stałe urządzeniami) wykonują:
transport drogowy,
przewóz na potrzeby własne,
w ogóle przewóz drogowy?
Czy taki przejazd po drodze publicznej podlega ustawie o transporcie drogowym oraz rozporządzeniom nr 561/2006 i 3821/85?
Przemysław Rafalski
18 listopada 2010 r.
Problemy z ładunkami
Przewóz wody mineralnej podczas zakazów ruchu
Pytanie:
Czy przewóz 18 t stali i jednej palety wody mineralnej w czasie zakazu poruszania się pojazdów o dmc powyżej 12 t zostanie przez kontrolującego inspektora ITD potraktowany jako przewóz artykułów łatwopsujących się?
Karolina Płaczek
17 listopada 2010 r.
Problemy z ładunkami
Dzienny limit czasu pracy kierowcy samochodu do 3,5 t w systemie równoważnym
Pytanie:
Czy kierowca pojazdu do 3,5 t, wykonujący transport drogowy, może pracować 12 godzin na dobę?
Łukasz Prasołek
5 listopada 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2010 r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków zwrotu części opłaty za wydanie licencji i wypisów z licencji w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego (Dz.U. z 2010 r. nr 187, poz. 1255)
7 października 2010 r.
Warunki wykonywania transportu
Przewóz ADR - ABS kategorii 1 i kategorii A
Pytanie:
Jaka jest różnica pomiędzy ABS kategorii 1 i kategorii A, o których mowa w świadectwie dopuszczenia pojazdu do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych?
Piotr Kowalski
2 września 2010 r.
Problemy z ładunkami
Definicja przyczepy z osią centralną
Pytanie:
Proszę o podanie krajowego aktu prawnego, który definiuje przyczepę z osią centralną.
Znalazłem tylko dyrektywę UE zawierającą taką definicję.
Piotr Kowalski
2 września 2010 r.
Problemy z ładunkami
Świadectwo kierowcy spoza UE - czy konieczne przy przewozie osób
Pytanie:
Artykuł 32 a ustawy o transporcie drogowym brzmi: „Do kierowcy niebędącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, zatrudnionego przez przedsiębiorcę mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonującego międzynarodowy transport drogowy rzeczy, stosuje się przepisy Unii Europejskiej dotyczące świadectwa kierowcy”. A zatem ustawa o transporcie drogowym reguluje dopuszczenie kierowcy spoza UE tylko do międzynarodowego przewozu drogowego rzeczy. W jaki sposób dopuszcza się go do przewozu drogowego osób - krajowego i międzynarodowego? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Władysław Kwiatkowski
2 września 2010 r.
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Wypisy z licencji dla wspólników spółki cywilnej
Pytanie:
Spółka cywilna posiada 5 samochodów. Wszyscy wspólnicy, a jest ich trzech, uzyskali licencje i zgłosili do nich te pojazdy. Ile zostanie wydanych wypisów z licencji: 5 czy 15? Jeżeli przewoźnikiem jest spółka cywilna, co wynika z dokumentu przewozowego, to jakie wypisy muszą być okazywane podczas kontroli drogowej?
Władysław Kwiatkowski
27 sierpnia 2010 r.
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Odszkodowanie od kierowcy, który spowodował wypadek i odszedł z pracy
Pytanie:
Kierowca, jadąc po autostradzie niemieckiej, spowodował wypadek. Była to wina tego kierowcy - nietrzymanie odpowiedniej odległości. Ciężarówka została wyceniona przez rzeczoznawcę jako szkoda całkowita. Kierowca po przyjeździe do firmy powiadomił nas, że się zwalnia i sprawa wypadku go nie interesuje - to nasz problem. Czy ponosi odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę? W zakresie czynności podpisał, że odpowiada za powierzone mienie - samochód.
Beata Naróg
26 sierpnia 2010 r.
Wymogi dla kierowców
Diety dla kierowcy - czy rozliczać każdą oddzielnie, czy raz w miesiącu
Pytanie:
Kierowca wykonuje przewozy codziennie. Rozwozi towar po terenie województwa i wraca do bazy po 10, a nawet 13 godzinach. Czy należy sporządzać za każdy dzień rozliczenie delegacji, czy też można zrobić na koniec miesiąca jedno zestawienie, wypłacić kierowcy należne mu diety i ten jeden dokument zaksięgować w koszty uzyskania przychodu?
Iwona Czauderna
25 sierpnia 2010 r.
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Autobus nowego typu - co to takiego
Pytanie:
Literatura transportowa używa określenia „autobus nowego typu". Które autobusy są nowego typu, a które starego?
Piotr Kowalski
24 sierpnia 2010 r.
Problemy z ładunkami
Kolejka do granicy - zakwalifikować jako dyżur kierowcy?
Pytanie:
Kierowca przez 24 godziny podjeżdża w kolejce na granicy polsko-ukraińskiej. Czy będzie zgodnie z przepisami, gdy naliczę mu 8 godzin pracy i 16 godzin dyżuru 100%?
Łukasz Prasołek
20 sierpnia 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Harmonogramy dla kierowców na trasach do 50 km
Pytanie:
Kierowcy realizują przewozy regularne osób na trasie do 50 km. Mimo że nie ma takiego obowiązku, użytkują podczas tych przewozów tachografy. Czy należy tworzyć dla nich harmonogramy czasu pracy? Czy wystarczy gromadzenie wykresówek i tworzenie, wynikającej z zapisu tachografu, ewidencji czasu pracy?
Beata Naróg
19 sierpnia 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Dokument przewozowy dla pustej cysterny - kwestia nadawcy i odbiorcy
Pytanie:
Czy w dokumencie przewozowym wystawionym na przejazd próżnej nieoczyszczonej cysterny musi być podany nadawca i odbiorca? Jeżeli tak, to czy można wpisać jako nadawcę i odbiorcę jej użytkownika?
Piotr Kowalski
18 sierpnia 2010 r.
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
« pierwsza
«
6
7
8
9
10
»
ostatnia »
3309
3079
3378
3080
3913
3367
3368
5340
13832
3538
3562
3365
3150
3630
5339
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x