Od 21 sierpnia 2023 roku w nowo rejestrowanych ciężarówkach miały być montowane tachografy II generacji. Jednak okazuje się, że do tego czasu nie będzie jeszcze dostępna technologia OSNMA, wykorzystywana w tych tachografach. Wyjściem ma być wprowadzenie „przejściowych” tachografów. Ważne: firmy posiadające starsze tachografy od tego dnia nie będą mogły wykonywać przewozów cross trade – w ramach przewozu bilateralnego!
W przepisach pakietu mobilności przewidziano, że od 21 sierpnia 2023 r. wszystkie pojazdy nowo rejestrowane na terenie UE muszą być wyposażone w inteligentne tachografy II generacji.
Jednak, jak się okazuje, jedna z funkcji tych tachografów nie będzie jeszcze w tym terminie dostępna. Chodzi o sygnał bezpieczeństwa OSNMA (Open Service Navigation Message Authentication), który miała dostarczyć Europejska Agencja Kosmiczna (EUSPA). OSNMA jest dodatkowym zabezpieczeniem sygnału satelitarnego rejestrującego pozycję pojazdu.
Przeczytaj także:
Jakie zmiany w przewozach bilateralnych nastąpią po 21 sierpnia 2023 r.?
Z artykułu dowiesz się:
Podczas jednego przejazdu mamy jedno miejsce załadunku (Słowacja), jedno miejsce rozładunku w państwie członkowskim innym niż państwo siedziby (CZ-przewóz typu cross trade) i kilka rozładunków w państwie członkowskim siedziby (PL-kilka przewozów dwustronnych).
Moim zdaniem, na potrzeby ustalenia istnienia delegowania, rozładunek w państwie członkowskim innym niż państwo siedziby (w Czechach) traktujemy jako dodatkową czynność do transportu dwustronnego (bilateralnego) wykonywanego na trasie Słowacja-Polska.
Przeczytaj także:
Rozliczenie wynagrodzenia kierowców przy cross trade
Jakie wynagrodzenie kierowców przy przewozach bilateralnych?
Z artykułu dowiesz się:
Jaki jest wyjątek od delegowania przy transportach cross-trade?