Transport Polska – Niemcy, podobnie jak Polska – Rumunia jest przewozem bilateralnym, a w konsekwencji nie został objęty przepisami o delegowaniu.
Podstawowe znaczenie dla zasad wynagradzana ma fakt, że od początku 2022 r. wszyscy kierowcy międzynarodowi nie są uznawani za pracowników w podróży służbowej.
Co istotne kierowcy powinni oni otrzymywać pensje maksymalnie w dwóch częściach. Realne utrudnienia w ustaleniu całego wynagrodzenia kierowców w jednej części dotyczy głównie tych przewoźników, którzy muszą wyliczać pensje zagraniczne, adekwatnie do kraju wykonywania usługi. W tym miejscu warto dodać, że nie chodzi o zagraniczną płacę minimalną, ale o „normalne” wynagrodzenie należne kierowcom w danym kraju.
Optymalnym rozwiązaniem wydaje się dokonywanie im wypłat w dwóch terminach:
Z artykułu dowiesz się:
Czy przewozy bilateralne są objęte pakietem mobilności?
Czy kierowcy w przewozach bilateralnych muszą otrzymać wynagrodzenie w wysokości 5922?
Co zrobić, gdy kierowcy otrzymują niższe wynagrodzenie niż 5922 zł?
Od jakiej kwoty wyliczyć składki na ZUS?
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Szybko przygotuj i wypełnij bezpłatnie każdy dokument, jakiego potrzebujesz: od dokumentacji ZUS, po umowy pracownicze, od PIT- ów po dokumenty transportowe. Wyszukujesz dokument, widzisz wzór, jak go wypełnić, edytujesz, drukujesz, gotowe. Jeszcze nigdy sporządzanie dokumentów nie było tak proste. Zobacz i przekonaj się sam!
Teraz już bez trudu śledzisz zmiany prawne i wydarzenia ważne dla branży, aby wiedzieć o każdej ważnej zmianie przepisów lub rozporządzeniu.
Znajdziesz tu dane teleadresowe służb kontrolnych. Dowiesz się też, ile wynoszą kary ITD. Ponadto w tym dziale są też dostępne informacje na temat utrudnień w ruchu, kursów walut, ograniczeń w ruchu i dni świątecznych.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: