Inspektor zobaczy podjazd w danych z tachografu, nawet jeśli nie widać go w danych z karty kierowcy. Jeśli w czasie przerwy musisz wykonać podjazd, to albo niech go zrobi ktoś inny albo zrób go po 15 minutach przerwy. Inaczej dostaniesz karę z zbyt krótką przerwę, nawet jeśli podjazdu nie widać na karcie kierowcy.
Przeczytaj także:
Z kontroli PIP wynika, że najczęściej popełnianym naruszeniem jest niezapewnianie kierowcom należnych przerw po 4,5 godz. jazdy. Wykryto je aż u 70% skontrolowanych firm. Często wykrywaną nieprawidłowością było także zatrudnianie kierowców powyżej 10 godzin, gdy pracowali w nocy. Od 2019 roku tego typu praktyki wykryto podczas 49% kontroli, ale w 2021 już tylko w 35%. Rośnie też odsetek nieprzestrzegania tygodniowego czasu pracy.
Szósty dzień tygodnia pracy kierowcy to moment, kiedy najłatwiej zapracować na karę od ITD. Tego dnia łatwo o przekroczenia norm, ponieważ kierowca zbliża się do limitów wyznaczonych dla tygodnia i dwóch tygodni. O czym należy pamiętać?
Zgodnie z projektem zmian, które mają być dokonane w taryfikatorze kar stosowanych przez ITD, będzie dużo więcej kar za naruszenia związane z czasem pracy kierowców. Co dokładnie się zmieni?
To wykonujący przewóz wie, kiedy może zastosować wyłączenie m.in. z obowiązku zachowania przerw w prowadzeniu pojazdu oraz dziennego i tygodniowego odpoczynku. Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.
Zarówno kierowca zatrudniony przez przedsiębiorstwo, jak i współwłaściciel lub właściciel tej firmy mają obowiązek stosować się do zasad odbierania przerwy w prowadzeniu pojazdu. Tak orzekł NSA.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »