Czy prawdą jest, że „kierowca który wykonał 45 minutową przerwę wynikającą z jazdy ciągłej powinien zrobić dodatkowo odpoczynek po 6 godzinach spędzonych za kierownicą”? Czy przed upływem 6 godziny zegarowej od zainicjowania pierwszej aktywności zawodowej na karcie kierowca winien mieć zrealizowaną przerwę minimum 45 minutową i czy to powinno wypełniać zarówno obowiązek wynikający z art. 7, jak i art. 27 ust. 4? Oczywiście zakładając, że do końca dnia roboczego nie wystąpi okres 6-godzinnej nieprzerwanej pracy.
Kierowcy zawodowi, którzy mają obowiązek stosowania tachografów muszą przestrzegać zarówno przepisów krajowych w zakresie czasu pracy, jak również unijnych w zakresie czasu prowadzenia, przerw i odpoczynków. Niestety nie wszystkie przepisy są zbieżne, a w przypadku przerw obydwie regulacje zupełnie odmienne określają obowiązki w zakresie ich wykonywania.
Z artykułu dowiesz się jakie obowiązki dla kierowców w zakresie przerw wynikają z krajowych przepisów, a jakie z przepisów unijnych – ważne jest to, że przepisy te nie pokrywają się ze sobą.
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: