W praktyce mogą zdarzyć się przeróżne sytuacje, skutkiem których jest przekroczenie czasu pracy kierowców. W każdym przypadku procedura kontroli jest odmienna, a czasami wręcz zupełnie inna.
Kluczem do uniknięcia kary jest wykonany w odpowiednim czasie wydruk z tachografu wraz z odpowiednim opisem na odwrocie wydruku z tachografu.
Z wieloletniego doświadczenia w pracy w służbach kontrolnych mogę stwierdzić, iż brak uwzględnienia wydruku z tachografu cyfrowego nie leży po stronie kontrolerów, tylko po stronie samych kierowców. Nie jest prawdą, że język w jakim sporządzony jest opis ma znaczenie, jak również nie jest prawdą, że niektóre służby kontrolne kwestionują wszystkie wydruki z tachografu po przekroczeniu czasu.
Problem niestety leży najczęściej w nieprawidłowo sporządzonym opisie i często sprowadza się tylko do lakonicznego stwierdzenia „brak parkingu”, „wypadek” , „złe warunki atmosferyczne”, „zator” itd.
Niestety takich opisów kontrolerzy z pewnością nie uwzględnią, a kierowca po powrocie do bazy będzie tłumaczył, że kontroler przykładowo ze względu na język nie uznał opisu.
Przeczytaj także:
Z artykułu dowiesz się;
Z artykułu dowiesz się:
W jakich przypadkach kierowca może zastosować odstępstwo (przerwać odpoczynek i wjechać na prom)?
Jakie przesłanki należy stosować, żeby móc korzystać z odstępstwa?
Przeczytaj także:
Przerywanie odpoczynku na promie – błędy w programach komputerowych
Pakiet mobilności: zasady przerywania odpoczynku na promie i w pociągu
Czy odpoczynek tygodniowy może być przerywany podróżą promem?