x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
odpoczynek tygodniowy kierowcy
odpoczynek tygodniowy kierowcy
Kiedy tygodniowy odpoczynek kierowcy jest skrócony, a kiedy regularny?
Pytanie:
Odpoczynek tygodniowy rozpoczął się w sobotę o godz. 16.00 i zakończył w poniedziałek o godz. 13.00. Czy jest odpoczynkiem skróconym, czy odpoczynkiem w pełnym wymiarze?
Piotr Kowalski
18 marca 2012 r.
Odpoczynki kierowcy
Odpoczynki kierowcy - jak pogodzić sprzeczne przepisy
Pytanie:
Proszę o wskazanie najlepszego rozwiązania w związku z odpoczynkami kierowcy. Mamy przepis mówiący o tym, że jedna wykresówka jest przeznaczona na 24 godziny jazdy, oraz kary za nieuzasadnione użycie dwóch wykresówek w tym samym okresie. Ponadto kierowca odbierający odpoczynek w pojeździe musi pozostawić tarczę w tachografie. Na dodatek ITD w naszym regionie uważa, że wymiana tarczy w trakcie odpoczynku narusza ten odpoczynek, więc inspektorzy nakładają kary za przerwany odpoczynek.
Nie ma możliwości stosowania tych przepisów łącznie. Do tej pory nasi kierowcy poruszający się po Europie po zakończeniu pracy wyjmowali tarcze z tachografów i rysowali długość odpoczynków na kratownicy. Nie mieli problemów na drodze podczas kontroli, jednak obawiamy się kontroli w przedsiębiorstwie, ponieważ rozliczamy delegacje ryczałtem 25%. Jeśli ściśle zastosujemy wymóg zmiany tarczy w tachografie co 24 godziny, nieuniknione będzie nakładanie się na siebie okresów aktywności dobowej, co również jest karane.
Podczas analizy tarcz wychodzi nam, że bardzo często wymiana tarczy przypada w połowie odpoczynku. Kierowcy musieliby budzić się w nocy i wymieniać tarczkę. Wolą metodę rysowania pauzy na kratownicy, ponieważ wówczas nie muszą się obawiać, że okresy aktywności się nałożą, ale to również jest niezgodne z przepisami, skoro przebywają w pojeździe. Na dodatek, jak napisałam, nasi inspektorzy nie uznają wymiany tarczy w trakcie odpoczynku. Jak rozwiązać taki problem?
Piotr Kowalski
24 stycznia 2012 r.
Odpoczynki kierowcy
Czas pracy kierowcy - dzielenie odpoczynku tygodniowego
Pytanie:
Mam pytanie w związku z
czasem pracy kierowcy
. Czy
tygodniowy okres odpoczynku
, tj. co najmniej 45 godzin, można dzielić? Czy wolno np. odebrać 24 godziny w ciągu tygodnia i 21 godzin odpoczynku pod koniec tygodnia pracy kierowcy?
Piotr Kowalski
17 marca 2011 r.
Odpoczynki kierowcy
Kierowca w systemie zadaniowym - jak długo może pracować dziennie
Pytanie:
Gdy kierowca jest zatrudniony w zadaniowym systemie czasu pracy, sam decyduje, w jakich godzinach rozpoczyna i kończy pracę. Czy wolno mu w związku z tym pracować jednego dnia 10 godzin, a innego krócej? Czy może codziennie powinien pracować po 8 godzin?
Łukasz Prasołek
2 listopada 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Archiwalny
Odpoczynek tygodniowy kierowcy - kiedy powinien się kończyć
Pytanie:
Zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowców w każdym tygodniu kierowcy przysługuje 35 godzin odpoczynku tygodniowego. Czy odpoczynek ten jest liczony do 24.00 w niedzielę, gdy kończy się tydzień, czy np. do 7.00 w poniedziałek, gdy kierowca rozpoczyna pracę?
Łukasz Prasołek
29 października 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Archiwalny
Praca kierowcy w niedzielę - czy możliwa po 5 dniach pracy w tygodniu
Pytanie:
Czy mogę pracować w niedzielę lub sobotę przy założeniu, że pracowałem od poniedziałku do piątku po ok. 11 godzin dziennie, wliczając w to nie więcej niż 6 godzin jazdy i ok. 2 godzin gotowości do pracy?
Karolina Płaczek
22 października 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Archiwalny
Czas pracy kierowcy w okresie 3-tygodniowym - jak rozliczać
Pytanie:
Po przerwie urlopowej trwającej 30 dni rozpocząłem pracę - kierowanie pojazdem. Mój czas pracy wyglądał następująco:
czwartek - ogólny czas jazdy i pracy łącznie 8 godzin, przerwa dzienna 9 godzin,
piątek - łączny czas pracy 8 godzin, przerwa dzienna 11 godzin,
sobota - 3 godziny jazdy, po czym od godziny 10.00 do poniedziałku do godziny 10.00 przerwa weekendowa.
Następnie od poniedziałku, od godziny 10.00, do soboty, do godziny 16.00, z zachowaniem odpowiednich przerw i odpoczynków dziennych, wypracowałem 56 godzin (w tym czas jazdy i inna praca). Ile godzin mogę wypracować przez całe 3 tygodnie? Czy nadgodziny z drugiego tygodnia, tj. 11 godzin (56 godzin - 45 godzin), mogę zaliczyć do pierwszego tygodnia, czy muszę je zrekompensować krótszym prowadzeniem pojazdu w trzecim tygodniu? Mam tachograf cyfrowy i kartę kierowcy.
Karolina Płaczek
15 października 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Rekompensata za skrócenie odpoczynku tygodniowego
Pytanie:
Gdy skracam odpoczynek tygodniowy z 45 do 24 godzin, muszę go zrekompensować przed upływem 3. tygodnia po skorzystaniu z tego odpoczynku. Czy to znaczy, że oprócz spełnienia bieżących warunków odnośnie do przerw dziennych i tygodniowych (przed upływem 3. tygodnia po wykorzystaniu skróconego 24-godzinnego odpoczynku tygodniowego) należy odbyć dodatkowo odpoczynek 21-godzinny? O 21 godzin został skrócony odpoczynek - zamiast 45 godzin kierowca odpoczywał 24 godziny. Czy rekompensowana liczba godzin musi wynieść minimum 21 godzin? Czy ta rekompensata może zostać wykorzystana w jakikolwiek dzień tygodnia? Czy do odpoczynku dziennego 11-godzinnego można dołączyć zaległą rekompensatę ze skróconego odpoczynku tygodniowego, a więc 11 godzin + 21 godzin = 32 godziny? Czy też zaległa rekompensata musi być wykorzystana przy okazji odbywania kolejnego odpoczynku tygodniowego (45-godzinnego), a więc w wymiarze 45 godzin + 21 zaległych?
Piotr Kowalski
7 września 2010 r.
Wynagrodzenia
Odpoczynki - jak często mogą wypadać poza bazą
Pytanie:
Co jaki czas kierowca musi zjeżdżać na bazę firmy lub do swojego miejsca zamieszkania? Czy odpoczynki tygodniowe kierowcy mogą być odbierane w dowolnej liczbie poza bazą lub miejscem zamieszkania?
Karolina Płaczek
23 czerwca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Odpoczynek tygodniowy - czy musi wypadać w weekend?
Pytanie:
Od niedawna zajmuję się kadrami w firmie transportowej. Wiele rzeczy jeszcze sprawia mi trudności, ale najwięcej kłopotu mam z tygodniowymi odpoczynkami kierowców. Część kierowców zatrudnionych w naszej firmie twierdzi, że taki odpoczynek powinien przypadać w weekend. Mi się wydaje, że nie ma takiego obowiązku, istotna jest tylko jego długość, dlatego często wyznaczamy odpoczynek w środku tygodnia. Proszę o wyjaśnienie, kto ma rację.
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Odpoczynki dobowe i tygodniowe kierowców wykonujących przewozy na Ukrainę według umowy AETR
Pytanie:
Nasza firma specjalizuje się w organizowaniu przewozów towarów pojazdami powyżej 3,5 t. Część tras odbywa się całościowo na terenie UE, ale niektórzy odbiorcy mają siedzibę poza krajami UE, tj. na Ukrainie. Jakim przepisom w zakresie dziennych i tygodniowych odpoczynków polegają kierowcy, którym przypadają „wschodnie” trasy?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Archiwalny
Skrócenia odpoczynków w przewozach regularnych specjalnych na trasach do 50 km
Pytanie:
Czy przy wykonywaniu przewozów regularnych specjalnych na trasach do 50 km trzeba oddawać tygodniowy okres odpoczynku skrócony co 2 tygodnie do 24 godzin?
Łukasz Prasołek
18 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Archiwalny
Tygodniowe limity czasu prowadzenia pojazdów w krajach UE
Pytanie:
Ze względu na konieczność wykonywania dość odległych kursów (m.in. do Portugalii i Hiszpanii) moi kierowcy dość często zmuszeni są stosować okresy dziennej jazdy przedłużone do 10 godzin. Bardzo proszę o wyjaśnienie, jaki tygodniowy limit czasu prowadzenia pojazdu obowiązuje moich kierowców. Czy dobrze rozumiem, że, zgodnie z przepisami rozporządzenia WE 561/2006, maksymalnie w tygodniu mogą prowadzić pojazd przez 56 godzin?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Czas jazdy
Różnice w normach czasu jazdy pomiędzy umową AETR i rozporządzeniem WE nr 561/2006
Pytanie:
Kierowcy naszej firmy jeżdżą na zmianę do krajów podlegających normom unijnym oraz umowie AETR. Jakie są równice w zakresie norm dotyczących przerw i odpoczynków pomiędzy rozporządzeniem nr 561/2006 i umową AETR?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Zasady obowiązujące przy wykorzystywaniu odpoczynku tygodniowego w pojeździe
Pytanie:
Moja firma zajmuje się przewozem nieregularnym osób pojazdami mieszczącymi co najmniej 9 osób. Trasy kursów obejmują zarówno kraje UE, jak i te, które są objęte umową AETR, np. Rosję, Ukrainę. Zdarza się, że trasy są długie i kierowcy często spędzają odpoczynki tygodniowe w pojeździe. Jakie podstawowe zasady związane z udzielaniem tych odpoczynków należy stosować?
Łukasz Prasołek
14 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
« pierwsza
«
1
2
3
4
»
ostatnia »
3761
3759
3758
3025
3608
3607
3606
3649
3755
5685
5686
3751
5641
5659
3748
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x