Służby kontrolne zaczynają nakładać za spędzanie regularnego odpoczynku w kabinach w innych krajach. Belgowie nakładają kary za 45-godzinny odpoczynek w kabinie pojazdu spędzony w Niemczech, a Francuzi za odpoczynek w Hiszpanii. Pozostaje pytanie jak udowodnić nocleg w domu?
Po Francji, Niemczech, Holandii, Belgii i Wielkiej Brytanii kolejnym krajem, który zdecydował się na karanie przewoźników za spędzanie przez kierowców regularnego odpoczynku tygodniowego w kabinie pojazdu jest Dania. Uwaga: nie wiadomo na razie kiedy dokładnie kary zostaną wprowadzone.
Już od 1 stycznia 2018 r. holenderskie służby kontrolne (ILT) wystawiają kary firmom, których kierowcy odbywają regularne odpoczynki w kabinach pojazdów. Ile wynoszą kary?
Przeprowadzenie kontroli nie spowoduje przerwania okresu odpoczynku kierowcy. Kontrola nie jest zapisywana w pamięci tachografu – poinformowało niemieckie ministerstwo transportu.
Oto lista zadań dzięki której nie zapłacisz kary za brak odpoczynku. Przeczytaj, sprawdź i zastosuj!
Brytyjskie władze wprowadzają kary za spędzanie przez kierowcę regularnego, 45-godzinnego odpoczynku tygodniowego w kabinie pojazdu. Kary mają być nakładane od 1 listopada 2017 r.
Kierowcy muszą mieć zagwarantowany dłuższy odpoczynek tygodniowy niż inne zawody. Średnio w każdym tygodniu kierowca musi odebrać przynajmniej 45 godzin takiego odpoczynku. Co się stanie, gdy kierowcy nie uda się wykonać tak długiego odpoczynku? Jakie mogą być tego konsekwencje?
Z ebooka dowiesz się między innymi:
1. Jak długie powinny być odpoczynki
2. Jak rozliczać odpoczynki
3. Jak kierowcy skracają odpoczynek tygodniowy
4. Co zrobić, jeśli źle się skróci odpoczynek
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »