Sądy administracyjne wskazują, że używane powszechnie przez ITD. wagi SAW 10 C nie mogą służyć do pomiaru masy pojazdów, których liczba osi jest większa niż trzy. Dyskusyjne jest też ustalanie masy rzeczywistej pojazdów przy użyciu tylko jednej pary wag. Na te dwa podstawowe problemy z ważeniem pojazdów w Polsce nakłada się jeszcze jeden – polskie drogi są wciąż niedostosowane do unijnego obciążenia 11,5 tony na oś. Stąd tak duża liczba przeciążeń i kar! Przedstawiamy problemy polskiego transportu wagi ciężkiej.
Ministerstwo Infrastruktury zrezygnowało z planów przekazania sieci fotoradarów i mobilnych rejestratorów z ITD do policji. Urządzenia nadal będą zarządzane przez CANARD należący do GITD.
Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że drogówka przejmie od ITD obsługę fotoradarów i kamer kontrolujących przejazd na czerwonym świetle. Z kolei ITD zacznie od 3 listopada zarządzać siecią opłat drogowych viaToll.
Związkowcy z Inspekcji Transportu Drogowego chcą wejść w spór zbiorowy z pracodawcą. Punktem zapalnym jest sprawa podwyżki wynagrodzeń. Co to oznacza dla kierowców? Sprawdź.
Każdy z Wojewódzkich Inspektoratów Transportu Drogowego zostanie wyposażony w: jedną mobilną stację diagnostyczną, cztery samochody ze specjalistycznym wyposażeniem i cztery zestawy do kontroli tachografów. ITD ma skuteczniej walczyć z niesprawnymi samochodami na drogach.
Główny Inspektor Transportu Drogowego podał współczynnik ryzyka na ren rok. Jest to wskaźnik, za pomocą którego ITD typuje firmy do kontroli. Sprawdź, czy grozi Ci kontrola.
Inspekcja Transportu Drogowego od 1 lipca będzie kontrolować pojazdy na drogach przez całą dobę. Przestanie też nadzorować fotoradary, za to przejmie zarządzanie systemem viaTOLL.
Kierowcy na różne sposoby próbują uniknąć kar i mandatów będąc zatrzymanymi przez policję i ITD. Czy jakimkolwiek sposobem ratunku jest zasłanianie się niewiedzą i brakiem szkoleń z obsługi tachografu, karty kierowcy czy dokonywania wpisów manualnych?
Od 30 października do 9 listopada kontrole Inspekcji Transportu Drogowego będą bardziej szczegółowe. Będą one dotyczyć tylko krajowych przewoźników i mogą potrwać do 2 godzin. Oznacza to, że zagraniczni kierowcy do 9 listopada nie będą kontrolowani!
Funkcjonariusze ITD oraz policji mają prawo nie tylko nałożyć na kierowcę i przewoźnika kary finansowe. Mogą także zastosować sankcje w postaci unieruchomienia pojazdu lub nawet odholowania go na parking strzeżony. Kiedy mogą to zrobić? I jak tego uniknąć?
Już niedługo GITD zacznie używać nowych fotoradarów. Kiedy?
Przygotuj się na to, że jeżeli zatrzyma Cię kontrola Inspekcji Transportu Drogowego, pojedziesz w dalszą trasę z opóźnieniem. Kontrole będą trwały dużo dłużej niż do tej pory.
Główny Inspektor Transportu Drogowego określił wysoki współczynnik ryzyka na ten rok. Możesz sprawdzić, czy jesteś w grupie firm wytypowanych do kontroli. Zobacz!
Inspekcja Transportu Drogowego gromadzi różne dowody w prowadzonych przez siebie sprawach. Są to między innymi protokoły kontroli oraz inne dokumenty. Przewoźnik ma prawo wglądu do nich przez 10 lat. Sprawdź, jak możesz wykorzystać dowody zgromadzone przez ITD, żeby uchronić się przed karami.
Elektroniczny s ystem viaTOLL służy nie tylko do pobierania opłat drogowych, ale też rejestruje informacje o kierowcach i pojazdach. Z t ych danych korzystają inspektorzy ITD i urzędy skarbowe.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »