Rząd rozszerzył listę dróg płatnych dla ciężarówek pow. 3,5 t. oraz autobusów o 1600 km tras. Opłaty będą obowiązywały od 1 listopada 2024 r.
Przeczytaj także:
Autostrada Wielkopolska S.A. poinformowała, że od 11 września 2024 r. zmienią się stawki opłat za przejazd płatnymi odcinkami na trasie Nowy Tomyśl – Konin. Zmiana podyktowana jest znaczącą skalą inwestycji i prac remontowych na autostradzie. Przejazd każdym z trzech 50 km odcinków autostrady będzie kosztował 127 zł dla ciężarówki (minimum 3 osiowej).
Od sierpnia 2024 r. na Słowacji obowiązują wyższe mandaty za wykroczenia związane z mytem. Kara może sięgać nawet 150-krotności niezapłaconego myta.
Federalny Urząd ds. Logistyki i Mobilności (BALM) odwołał się od wyroku sądu w Kolonii nakazującego zwrot nienależnie pobranego myta. Niestety oznacza to wydłużenie procedury odzyskania tych środków przez poszkodowanych przewoźników.
Rząd zapowiedział rozszerzenie systemu e-TOLL o nowe odcinki dróg. Ma się to stać w czwartym kwartale bieżącego roku i dotyczyć aż 1400 kilometrów tras. Nie wiadomo natomiast kiedy do myta doliczona zostanie opłata za emisję CO2.
Polecamy także:
Polskie firmy transportowe wygrały przed sądem administracyjnym w Kolonii sprawę dotyczącą opłat drogowych za lata 2016–2020. Otrzymają one część niesłusznie naliczonych opłat, a także wyższe niż się spodziewano odsetki. Wyrok jest nieprawomocny, ale najprawdopodobniej nie będzie zaskarżany.
Toll Collect zarządzający niemieckim systemem opłat drogowych opublikował oficjalny kalkulator, pozwalający określić stawkę myta po 1 grudnia 2023 r. Dzięki podstawieniu odpowiednich danych można dzięki temu sprawdzić w której klasie emisji CO2 znajdzie się dany pojazd i ile trzeba będzie za tę emisję zapłacić.
Od 1 sierpnia 2023 r. właściciele zagranicznych samochodów ciężarowych ponownie będą musieli płacić opłatę drogową za przejazd po brytyjskich drogach. Opłaty były wcześniej zawieszone na czas pandemii.
Nowy model kontroli granicznych w UK w trzech etapach
Pięciokrotny wzrost kar za wwiezienie imigrantów do WB
Opłaty drogowe od samochodów ciężarowych w Niemczech mają gwałtownie wzrosnąć od 1 grudnia 2023 r. A to z tego względu, że do stawek opłat zostanie dodana nowa składowa – opłata za emisje CO2 związane z transportem drogowym.
Od 1 stycznia 2023 r. zapłacimy więcej za przejazd po drogach należących do systemu e-TOLL. Za jazdę autostradą lub drogą ekspresową właściciel ciężarówki do 12 t lub autobusu z silnikiem Euro 5 zapłaci 24 gr za km. Obecnie jest to 21 gr.
Parlament niemiecki 25 listopada 2022 r. uchwalił piątą nowelizację ustawy o pobieraniu opłat za korzystanie z dróg federalnych. Zmienia ona taryfy opłat drogowych od 1 stycznia 2023 r.
Opłaty drogowe u naszych zachodnich sąsiadów miały wzrosnąć od 1 stycznia 2023 r. Podwyżki miały być znaczne. Dla pojazdów o dmc powyżej 18 t z 4 osiami i klasą emisji spalin Euro 6 wzrost miał wynieść 3,8%, a dla takich samych pojazdów o klasie emisji spalin Euro 2 od 3,8 procent (Euro 6) do nawet 40,2 %.
Na terytorium Alzacji (północno-wschodni region Francji graniczący z Niemcami) ma zostać wprowadzona opłata za przejazd samochodami ciężarowymi o dmc powyżej 12 t. Kierowcy wybierają tamtejsze drogi unikając płatnych dróg w Niemczech.
Viapass – operator belgijskiego systemu opłat drogowych poinformował o podwyżce. Jak co roku stawka została skorygowana o wskaźnik inflacji. Podwyżka objęła wszystkie belgijskie i zagraniczne samochody ciężarowe o dmc powyżej 3,5 tony oraz pojazdy kategorii N1 ciągnące naczepy.
Niemcy zapowiadają znaczną podwyżkę stawek myta w przyszłym roku. Stawki mają wzrosnąć dla niektórych kategorii nawet o 40%. Załączamy pełną tabelę planowanych podwyżek.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »