Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów do przewozu materiałów niebezpiecznych (ADR) i maksymalna masa przewożonego ładunku w większości towarów niebezpiecznych nie jest uregulowana w przepisach dotyczących przewozu towarów niebezpiecznych. Wynika ona natomiast z innych ograniczeń wynikających m.in. konstrukcji pojazdu/zespołu pojazdów, jak też przepisów ruchu drogowego.
Dlatego przy tylko ogólne określonych parametrach trudno jest wskazać, czy w konkretnym przypadku dojdzie do przekroczenia, czy też nie, a jeżeli dojdzie to jaki parametr będzie przekroczony.
Od tego w dużej mierze uzależniona jest ewentualna odpowiedzialność różnych podmiotów, a wchodzić może w grę odpowiedzialność:
Jak widać krąg podmiotów, na które mogą zostać nałożone sankcje za przeładowanie jest dość duży.
W poniższym uzasadnieniu odniosę się do typowych przypadków dotyczących poruszanego zagadnienia, jak również ogólnych zasad przewozu ładunków.
Przeczytaj także:
Z artykułu dowiesz się:
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Szybko przygotuj i wypełnij bezpłatnie każdy dokument, jakiego potrzebujesz: od dokumentacji ZUS, po umowy pracownicze, od PIT- ów po dokumenty transportowe. Wyszukujesz dokument, widzisz wzór, jak go wypełnić, edytujesz, drukujesz, gotowe. Jeszcze nigdy sporządzanie dokumentów nie było tak proste. Zobacz i przekonaj się sam!
Teraz już bez trudu śledzisz zmiany prawne i wydarzenia ważne dla branży, aby wiedzieć o każdej ważnej zmianie przepisów lub rozporządzeniu.
Znajdziesz tu dane teleadresowe służb kontrolnych. Dowiesz się też, ile wynoszą kary ITD. Ponadto w tym dziale są też dostępne informacje na temat utrudnień w ruchu, kursów walut, ograniczeń w ruchu i dni świątecznych.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: