Francja wprowadzi w transporcie krajowym obniżenie dmc dla ciężarówek z normą Euro 5. Oznacza to, że tylko ciężarówki z normą euro 6 będą mogły mieć dmc 44 tony. W praktyce wyższe dmc będą miały pojazdy nie starsze niż z 2014 r. Nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 października 2024 r.
Przeczytaj także:
Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów do przewozu materiałów niebezpiecznych (ADR) i maksymalna masa przewożonego ładunku w większości towarów niebezpiecznych nie jest uregulowana w przepisach dotyczących przewozu towarów niebezpiecznych. Wynika ona natomiast z innych ograniczeń wynikających m.in. konstrukcji pojazdu/zespołu pojazdów, jak też przepisów ruchu drogowego.
Dlatego przy tylko ogólne określonych parametrach trudno jest wskazać, czy w konkretnym przypadku dojdzie do przekroczenia, czy też nie, a jeżeli dojdzie to jaki parametr będzie przekroczony.
Od tego w dużej mierze uzależniona jest ewentualna odpowiedzialność różnych podmiotów, a wchodzić może w grę odpowiedzialność:
Jak widać krąg podmiotów, na które mogą zostać nałożone sankcje za przeładowanie jest dość duży.
W poniższym uzasadnieniu odniosę się do typowych przypadków dotyczących poruszanego zagadnienia, jak również ogólnych zasad przewozu ładunków.
Z artykułu dowiesz się:
Ukazał się wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawie kary za nacisk na osie. Sąd orzekł, że gdy nie dojdzie do przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej, kontrolujący nie mogą nałożyć kary za przekroczenie nacisku. Bez względu na to, czy kontrolę przeprowadza ITD czy organy celne.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »