W jaki sposób według przepisów pakietu „pakietu mobilności” należy naliczać wynagrodzenia kierowców w transporcie własnym międzynarodowym. Produkujemy meble i własnym transportem dowodzimy je do klientów na terenie Niemiec. Meble dowozimy busami o dmc do 3,5 t. Czy obowiązują nas stawki niemieckie czy polskie po przekroczeniu granicy? Czy musimy liczyć diety wirtualne? Czy musimy wypisywać delegację i na odcinku polskim naliczać diety polskie? Co z dietami zagranicznymi w tym przypadku?
Diety i ryczałty nie przysługują kierowcom w transporcie międzynarodowym, niezależnie od tego, czy podlegają oni przepisom o delegowaniu.
W wyniku wprowadzenia pakietu mobilności znowelizowane zostały przepisy ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o czasie pracy kierowców.
W przepisach tych ustaw nie występuje pojęcie transportu drogowego, tylko przewozu drogowego. W praktyce oznacza to, że podlegają nim zarówno firmy prowadzące działalność gospodarczą w zakresie krajowego i międzynarodowego przewozu zarobkowego osób lub rzeczy, jak też realizujące przewóz na potrzeby własne przedsiębiorcy.
Z artykułu dowiesz się:
Jak rozliczać wynagrodzenia kierowców busów do 3,5 t realizujących przewozy na potrzeby własne za granice?
Czy jeżeli kierowca nie podlega przepisom o delegowaniu, to należą mu się diety i ryczałty (w przypadku podróży zagranicznych)?
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: