Od lutego 2022 r. na terenie UE kierowcom będzie należało się pełne wynagrodzenie danego kraju. Oznacza to wzrost kosztów dla firm od 20 do nawet 100 proc. Przedstawiamy symulacje o ile wzrosną koszty dla pracodawców. Przedstawiciele firm transportowych oczekują zmiany przepisów przed lutym 2022 r.
Od 2 lutego 2022 roku na terenie wspólnoty kierowcom trzeba będzie płacić pełne wynagrodzenie minimalne adekwatne do kraju, w którym wykonują usługę. Wyłączone z tego będą przejazdy tranzytowe. Co to w praktyce oznacza?
Jeśli kierowca jedzie z Polski do Francji, to za przejazd przez Niemcy nie trzeba będzie przyjmować stawek niemieckich. Przepisy pakietu mobilności nie obejmą też transportu bilateralnego z i do Polski.
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: