Kierowcy, tak jak każdy, również popełniają błędy. Zdarza się, że kierowca rozładuje towar u niewłaściwego odbiorcy. Jeśli przesyłka zginie, nadawca żąda od przewoźnika odszkodowania za utracony ładunek. Jak może postąpić przewoźnik w przypadku utraty towaru z winy kierowcy? Ile wynosi maksymalne odszkodowanie?
Korzyści
Po czyjej stronie leży wina w przypadku rozładowania towaru w niewłaściwej firmie?
Jak przewoźnik powinien postąpić po przywłaszczeniu towaru przez inną firmę?
Jakie odszkodowanie zapłaci przewoźnik za ubytek w ładunku?
Jaka jest odpowiedzialność przewoźnika za utratę przesyłki zgodnie z przepisami prawa przewozowego?
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu,możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu. Wyślij SMS o treści: WPR na numer 92568. Otrzymasz zwrotnego sms'a z kodem, który wpisz w poniższe pole. Koszt SMSa: 29 zł netto (35.67 zł brutto)
ekspert z zakresu prawa związanego z transportem drogowym, prelegent szkoleń dla kadry zarządzającej przedsiębiorstw transportowych, absolwent studiów podyplomowych z zakresu prawa gospodarczego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (praca dyplomowa na temat statusu prawnego kierowcy w międzynarodowym transporcie drogowym), a wcześniej Prawa na Wydziale Prawa i Administracji Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Własna praktyka doradcza - Prawnik w transporcie