Wszystko na temat wykresówek, tachografów analogowych, tachografów cyfrowych, kart kierowców, a także jakich norm czasu pracy kierowców przestrzegać.
Przepisy zezwalają na jazdę z uszkodzoną kartą przez 15 dni, a z uszkodzonym tachografem przez 7 dni. Czy dotyczy to tylko kierowców, którzy wracają z długiej, międzynarodowej trasy? A jeśli kierowca pracuje lokalnie i codziennie wraca na bazę, to też może jeździć przez 15 (problem z kartą) oraz 7 (uszkodzony tachograf) dni?
Pytanie: Czy w samochodach z tachografami analogowymi wystarczy w przypadku: odpoczynków tygodniowych, urlopów, bądź zwolnień lekarskich, czy też innej pracy – wpis na tarczce kierowcy - zamiast zaświadczenia o działalności?
Kierowca na zakończenie pracy zapomniał przestawić tachograf z aktywności na odpoczynek. W efekcie cały okres od 16.00 do 6.00 następnego dnia zarejestrował się jako „inne prace". Jakie kary grożą w tej sytuacji przedsiębiorcy oraz zarządzającemu transportem?
Przedsiębiorcy są przekonani, że w pojazdach specjalnych nigdy nie trzeba używać wykresówek ani kart kierowców. Jest to jednak błędne przekonanie, ponieważ w niektórych pojazdach specjalnych jest taki obowiązek. Od czego to zależy?
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Aktualności i porady ekspertów
Wzory dokumentów
E-biblioteka z raportami
Kancelaria Prawna Morawiec & Kot sp. z o.o. sp.k. to zespół prawników specjalizujących się w prawie gospodarczym, handlowym i transportowym, która świadczy pomoc prawną klientom indywidualnym oraz przedsiębiorcom. Prowadzi postępowania windykacyjne, weryfikuje umowy, podejmuje czynności ukierunkowane na założenie nowych podmiotów gospodarczych. Kancelaria prowadzi także postępowania celno-skarbowe. W sferze zainteresowań Kancelarii pozostaje również prawo upadłościowe.