x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
zatrudnianie kierowców
zatrudnianie kierowców
Czy w przewozie na potrzeby własne pracownik musi być zatrudniony na stanowisku kierowcy?
Pytanie:
Zajmuję się produkcją mebli. W związku z prowadzoną działalnością wykonujemy także przewozy wytworzonych materiałów do klientów i do sklepów firmowym samochodem. Konieczne jest także przywiezienie drewna potrzebnego do produkcji mebli. Czy jeśli zatrudniony przeze mnie stolarz zajmuje się także wykonaniem tego przewozu, to można uznać, że jest to przewóz na potrzeby własne? Czy pracownik, który wykonuje przewóz musi być zatrudniony na stanowisku kierowcy?
Michał Petranik
6 kwietnia 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Dokumenty wręczane kierowcy do podpisu wraz z umową o pracę
Pytanie:
Zatrudniam kierowców zajmujących się transportem drogowym rzeczy pojazdem o masie powyżej 3,5 t oraz kierowców
pojazdów osobowych przystosowanych do przewozu do 5 osób. Jakie oświadczenia i informacje powinienem przekazać nowo zatrudnionym pracownikom? Czy oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu składają wszyscy kierowcy, czy tylko ci posiadający dodatkowe zatrudnienie?
Łukasz Prasołek
6 kwietnia 2010 r.
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Kierowcy zatrudnieni na podstawie umowy cywilnoprawnej a konieczność przeprowadzenia szkolenia bhp
Pytanie:
Prowadzę firmę transportową. Na czas zwiększonej liczby zleceń chciałabym zatrudnić w firmie kilku dodatkowych kierowców na podstawie umowy zlecenia. Czy w takim przypadku ci kierowcy muszą zostać przeszkoleni w zakresie bhp tak jak zwykli pracownicy?
Beata Naróg
1 kwietnia 2010 r.
Umowy z kierowcami
Kiedy dozwolone jest używanie przez kierowców własnej odzież zamiast roboczej?
Pytanie:
W czasie pracy, odzież kierowców zatrudnionych w mojej firmie czasem ulega zabrudzeniu. Wiem, że powinienem zapewnić im odzież roboczą, ale oni twierdzą, że wolą stosować własną odzież i za to dostać dodatek pieniężny. Czy mogę się na to zgodzić? Jak wysoki dodatek muszę wypłacać kierowcom w takiej sytuacji?
Beata Naróg
1 kwietnia 2010 r.
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Postanowienia umowy o pracę a zakres obowiązków kierowcy
Pytanie:
Niedawno założyłem firmę transportową zajmującą się wykonywaniem regularnych przewozów osób na trasie do 50 km. Przygotowuję obecnie umowy o pracę i zastanawiam się, jakie informacje obowiązkowo muszą znaleźć się w tej umowie? Czy zakres obowiązków kierowcy powinien stanowić element umowy o pracę?
Andrzej T. Prelicz
1 kwietnia 2010 r.
Umowy z kierowcami
Zasady obliczania i udzielania pracownikowi pierwszego z życiu urlopu wypoczynkowego
Pytanie:
Zatrudniliśmy kierowcę, dla którego jest to jego pierwsza w życiu praca. Pracownik ten skończył technikum. Proszę o informacje jak urlop mu przysługuje i jak go naliczać?
Beata Naróg
1 kwietnia 2010 r.
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Jak zorganizować i kto musi przejść instruktaż stanowiskowy?
Pytanie:
Niedawno założyłem małą firmę transportową. Obecnie planuje zatrudnić kierowców oraz pracowników administracyjno-biurowych (tzn. księgową, sekretarkę). Proszę o informacje, czy wszyscy ci pracownicy muszą przejść instruktaż stanowiskowy? Jak długo powinno trwać takie szkolenie i jak należy je przeprowadzić?
Beata Naróg
1 kwietnia 2010 r.
Wymogi dla kierowców
Osiągnięcie wieku emerytalnego i uprawnienia emerytalne a przyczyny wypowiedzenia umowy
Pytanie:
W tym roku przejąłem po tacie firmę transportową. Jest to mały rodzinny biznes, w związku z czym kierowcy zatrudnieni w firmie pracują tam od lat. Jeden z nich znajduje się już w wieku, którym może przejść na emeryturę i ma do tego stosowne uprawnienia. Zamierzam rozwiązać z tym pracownikiem umowę, gdyż jego wiek zdecydowanie wpływa na efektywność wykonywanej pracy. Czy z związku z osiągnięciem wieku emerytalnego mogę z tej przyczyny wypowiedzieć mu umowę?
Bartłomiej Jedrzejak
27 marca 2010 r.
Umowy z kierowcami
Dodatkowy urlop macierzyński i urlop ojcowski dla matki i ojca
Pytanie:
Zatrudniam w firmie kilku pracowników, z których jedna pani znajduje się obecnie na urlopie macierzyńskim, a drugi pracownik został niedawno ojcem. Słyszałem, że przysługują im jakieś dodatkowe uprawnienia na opiekę nad dzieckiem, proszę o wyjaśnienie jakie to uprawnienia?
Bartłomiej Jedrzejak
27 marca 2010 r.
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Jakich zapisów unikać w umowie zlecenia dla kierowcy?
Pytanie:
Ze względu na sezonowy wzrost liczby kursów w naszej firmie transportowej rozważamy możliwość zatrudnienie kilku kierowców na podstawie umowy zlecenia. Czy jest to możliwe? Jak należy formułować taką umowę aby nie została ona potraktowana jako umowa o pracę? Jakie konsekwencje wynikają ze źle sformułowanej umowy?
Andrzej T. Prelicz
24 marca 2010 r.
Umowy z kierowcami
Kiedy i jak przydzielać kierowcom środki ochrony indywidualnej?
Pytanie:
Prowadzę firmę transportową - transport rzeczy. Proszę o informacje, w jaki sposób i którym pracownikom powinienem zapewnić środki ochrony indywidualnej? Jak ocenić, którym pracownikom powinienem zapewnić takie środki ochronne?
Beata Naróg
19 marca 2010 r.
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Ponowne zatrudnienie tego samego kierowcy a konieczność przeprowadzania nowego szkolenia wstępnego
Pytanie:
Pracownik zatrudniony na stanowisku kierowcy była zatrudniony w naszej firmie na podstawie umowy na czas określony. Nie był pewien czy będzie mógł dalej pracować, w związku z czym nie zawieraliśmy z nim kolejnej umowy. Po 2 tygodniach od rozwiązania umowy, pracownik zgłosił się do mnie z prośba o zatrudnienie. Chce go zatrudnić ponieważ był bardzo dobrym pracownikiem. Czy w takiej sytuacji muszę ponownie kierować go na wstępnie szkolenia bhp? skoro miał jeszcze aktualne poprzednie szkolenia?
Beata Naróg
19 marca 2010 r.
Wymogi dla kierowców
Odmowa zatrudnienia na stanowisko kierowcy osoby skazanej a zarzut dyskryminacji
Pytanie:
Prowadzę firmę zajmująca się transportem drogowym rzeczy. Obecnie prowadzę proces rekrutacji na stanowisko kierowcy. W tym czasie wśród kandydatów zgłosiły się do mnie dwie osoby, które wspomniały o tym, że były skazane prawomocnym wyrokiem sądu. Czy w takiej sytuacji mogę od razu „podziękować” tym panom, czy będzie to uznane za dyskryminację? Zależy mi na tym, aby nie stracić licencji transportowej, a wiem, że zatrudnienie osoby karanej może do tego doprowadzić.
Joanna Wegner
17 marca 2010 r.
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Zatrudnienie osoby skazanej za popełnienie przestępstwa a utrata licencji transportowej
Pytanie:
W czasie przeglądania dokumentów zgromadzonych przez moją kadrową w czasie rekrutacji pracowników okazało się, że jeden z zatrudnionych u mnie kierowców był skazany za spowodowanie wypadku drogowego. Bardzo proszę o informacje, czy jeśli zatrudniłem taką osobę, to czy przez to mogę utracić moją licencję transportową?
Joanna Wegner
17 marca 2010 r.
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Dopuszczalność zawarcia z kierowcą umowy zlecenia zamiast umowy o pracę
Pytanie:
Ze względu na dużą liczbę zatrudnionych pracowników, w tym także kierowców, koszty utrzymania naszej firmy są bardzo wysokie. Kierowcy narzekają na niezbyt wysokie płace, ale jest to spowodowane tym, że znaczną część wynagrodzenia pochłaniają podatki i ubezpieczenie. Kierowcy zaproponowali, że chcą zmienić rodzaj umowy, na podstawie której wykonują pracę, z umowy o pracę na umowę zlecenia. Czy mogę tak postąpić i zmienić im rodzaj umowy?
Beata Naróg
17 marca 2010 r.
Umowy z kierowcami
« pierwsza
«
1
2
3
4
5
»
ostatnia »
3228
3160
3536
2970
5696
3193
3101
5702
5544
5697
3530
3036
3214
3528
5446
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x