Komisja Europejska poinformowała o planach powołania nowego urzędu. Europejski Urząd do Spraw Pracy ma zająć się egzekwowaniem przepisów unijnych dotyczących mobilności pracowników. Codziennie ok. 2 mln osób przekracza granice UE przewożąc towary i pasażerów. Ma też pomóc inspekcjom i innych służbom w zapanowaniu nad sprawami delegowania pracowników.
Wyjście Wielkiej Brytanii z UE ma nastąpić 30 marca 2019 roku. Negocjacje wciąż jednak trwają i nie wiadomo według jakiego scenariusza to wyjście się odbędzie. Możliwy jest brexit uporządkowany albo „twardy”.
Ile można zarobić jeżdżąc na stawkach minimalnych w Polsce i krajach Unii Europejskiej? W Polsce wynagrodzenie minimalne to nie tylko dochód netto danego pracownika, lecz także wszystkie składki i świadczenia wynikające ze stosunku pracy w tym m.in. składka ZUS. Jak wygląda to w innych krajach?
Wszystkie systemy opłat drogowych w Unii Europejskiej będą takie same. Winiety zostaną zlikwidowane, a samochody dostawcze też mają podlegać opłatom. Od kiedy zaczną obowiązywać takie zasady?
Parlament Europejski przegłosował swoje stanowisko w sprawie składek na ubezpieczenia społeczne mobilnych pracowników zatrudnionych na terenie Unii – w tym kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Co zdecydował?
Unia Europejska chce ujednolicić systemy opłat za drogi we wszystkich krajach członkowskich. Zakazane będą winiety, a opłatom zaczną podlegać pojazdy poniżej 3,5 tony. Od kiedy?
Niemcy i Francja – to do tych krajów najczęściej jeżdżą ciężarówki z Polski. Tak wynika z najnowszego raportu OCRK. Kolejne miejsca zajmują Belgia oraz Holandia, a dopiero dalej plasuje się Wielka Brytania. To główne kierunki podróży służbowych polskich kierowców ciężarówek. Podpowiadamy, o jakich przepisach muszą pamiętać kierując się do tych krajów.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »